tuga!
UPRAVO SAOPŠTENE NAJCRNJE VESTI: Preminula LEGENDA!
Dolazeći iz regiona Silento gde nije bila prisutna automobilska industrija, karijeru je započeo kao stručnjak za proračune u sedištu Lancia u Torinu
Nikola Materaci je dugo bio definisan kao otac Ferarija F40 i to sa dobrim razlogom, jer je pratio evoluciju projekta od početka do kraja, u kojem je stvoren jedan od najvoljenijih automobila u istoriji.
F40 je bio poslednji automobil napravljen pod potpunim nadzorom Enca Ferarija. Dizajn karoserije uradio je Leonardo Fioravanti, pod vođstvom Nikole Materazija i Pjetra Kamardele.
Dolazeći iz regiona Silento gde nije bila prisutna automobilska industrija, karijeru je započeo kao stručnjak za proračune u sedištu Lancia u Torinu.
Tokom svoje karijere u italijanskoj automobilskoj industriji sarađivao je ili je bio naslednik brojnih zapaženih inženjera kao što su Frančesko De Virdžilio (Lancia), Mario Mecanote (Pirelli), Franko Roki, Anđelo Belei (Ferrari), Antonio Tomaini (Ferrari), Masimo Tamburini (Cagiva), Paolo Stanzani (Bugatti), Marčelo Gandini, Serđo Skaljeti, Leonardo Fioravanti.
Godine 1979. zaposlio ga je Ferarijev trkački odsek kao šefa dizajnerske/inženjerske kancelarije (dok je Mauro Forgijeri ostao tehnički direktor) zbog njegove specijalizacije za prinudnu indukciju, što će pomoći timu od sezone 1980. pa nadalje.
Bio je glavni inženjer odgovoran za usvajanje turbo motora u Ferariju.
Uz Gordona Mareja, Kolina Čepmena, Erika Brodlija i Kerola Šelbija Materaci je bio jedan od najplodnijih inženjerskih dizajnera 70-ih, 80-ih i 90-ih godina, nakon što je radio na ukupno 38 projekata u motosportu, superautomobilima i motociklima tokom karijere koja se protezala 42 godine godine.
Inženjer koji je napravio istoriju od italijanskog automobilskog sveta preminuo je u Sapriju u 83. godini života.
(Espreso)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!