KRVAVO SEDIŠTE NA KOME JE ĐINĐIĆ UMRO NIKADA NIJE PRONAĐENO! Odneto je iz BMW-a na veštačenje i od tada ga nema
BMW kojim je Đinđić prevezen u Urgentni, Foto: Printscreen

smrt premijera

KRVAVO SEDIŠTE NA KOME JE ĐINĐIĆ UMRO NIKADA NIJE PRONAĐENO! Odneto je iz BMW-a na veštačenje i od tada ga nema

Automobil u kome je umro Đinđić istorjski je predmet koga nije trebalo menjati

Objavljeno:

Ni posle 18 godina od atentata na Zorana Đinđića ne zna se gde je okrvavljeno sedište iz automobila u kojem je premijer izdahnuo na putu od zgrade vlade do Urgentnog centra.

Zna se da je BMW registarskih oznaka BG 564-031 odmah posle atentata 12. marta 2003. prebačen na veštačenje u beogradsku policiju. I tu se gubi svaki trag sedištu!

Mile Novaković, koji je u vreme ubistva premijera bio načelnik Uprave kriminalističke policije, objašnjava da je Đinđić u bolnicu prevezen ne u svom, već u automobilu iz pratnje. On pojašnjava da je to sivi BMW koji se nalazi u Muzeju nauke i tehnike.

- U taj auto, na zadnje sedište, ubačen je Zoran i odvezen u Urgentni, a crnim automobilom kojim je premijer došao do vlade prevezen je njegov vozač Milan Veruović. I on je prevezen pre premijera. Što se tiče sedišta, ne znam šta se desilo... Znam samo da je OUP Beograd uzeo oba automobila na veštačenje. Ne znam ko je tada rukovodio kriminalističkom tehnikom, ali načelnik je bio Milan Obradović. Inače, oba automobila su vlasništvo MUP Srbije - objašnjava Novaković.

Auto čuvala policija

Lider radikala Vojislav Šešelj smatra da se dokazi o atentatu namerno kriju.

- Skrivanje svih dokaznih predmeta posle ubistva Zorana Đinđića preuzeo je na sebe Žarko Korać. I on zna gde je to sedište. Njega pritisnite. Mene to nikad nije zanimalo jer sam u to vreme bio daleko, na službenom putu u Hagu - komentarisao je tada Šešelj.

Savetnik i konzervator u Muzeju nauke i tehnike Jovan Božinović tvrdi da su automobil preuzeli sa zamenjenim zadnjim sedištem.

- Ne znam gde se sedište sada nalazi, ali ono je svakako moralo biti zamenjeno jer bi se od ostataka krvi i bakterija raspalo. Vremenom bi se napravila rupa i ono bi propalo. Sećam se da smo automobil preuzeli u jednoj podzemnoj garaži u Svetogorskoj ulici u leto 2015. godine. Pre toga je tadašnja direktorka u više navrata upućivala zahtev nadležnima da nam daju taj automobil - objasnio je Božinović.

NISU SMELI DA GA MENJAJU

Predsednik Zajednice muzeja nauke i tehnike Bratislav Petković tvrdi da sedište nije smelo da se menja jer automobil predstavlja istorijski predmet.

- To sedište je trebalo da ostane, da se automobil konzervira takav kakav je... Čim je tu pala krv premijera i on tu uzdahnuo, taj automobil predstavlja istorijski predmet - komentariše Petković.

(Espreso/Kurir)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.