"OVO NIJE KRIZA, OVO JE BEZOBRAZLUK": Čašica PAVLAKE skoro 100 dinara, a do skoro bila DUPLO JEFTINIJA! (FOTO)
Cena pavlake, Foto: Tviter, Profimedia

ima li kraja?

"OVO NIJE KRIZA, OVO JE BEZOBRAZLUK": Čašica PAVLAKE skoro 100 dinara, a do skoro bila DUPLO JEFTINIJA! (FOTO)

Gotovo da nema dana a da nešto ne poskupi, a sada je red došao i na pavlaku...

Objavljeno:

Ako živite u Srbiji sigurno ste ovih dana primetili najnovije poskupljenje - mala pavlaka poznate domaće kompanije za proizvodnju mlečnih proizvoda sada košta 97,99 dinara.

"Ovo nije kriza...Ovo je bezobrazluk!!! Čaša od 180g", napisao je jedan korisnik Tvitera uz priloženu fotografiju ovog proizvoda.

Izrevoltirani čestim poskupljenjima proizvoda, i drugi potrošači ostavili su brojne komentare na ovu Tviter objavu:

Pavlaka
foto: Tviter

"Treba da košta 500 dinara! Tako nam i treba dok se ne probudi ovaj narod ludi..";

"Danas, kupim jogurt , i to KAO najjeftiniji 179 dinara!!! Posle njega još veće cene... naglas prokomentarišem cenu a prodavačica u toj istoj radnji meni odgovara : "preživećemo komšinice, preživeli smo i gore"... živeće ovaj narod!!! Nema nam spasa!";

"Večeras sam izašla iz radnje kad sam ovo videla! Narode, spavaš li i dalje?";

"Ja sam zabagovalo negde na vremenu kad je ovo bilo recimo 30din";

"I ja. Juče odem da kupim i bas me bilo sramota jer sam pripremila 50 a ona mi trazila 96 din";

"Kad se nisam šlogirala prekjuče kad videh ovu cenu, ne kupujem, čekam da bude na akciji...pa nek pocrkamo svi po kući...";

"Da je samo to! Pre dva dana, pileće belo meso bez kostiju, 900din.";

"Nemaju kontrolu,formiraju cenu dva puta dnevno. "Alavi,bezdušnici.", glase neki od komentara.

Cene ove pavlake nisu svuda iste, variraju od marketa do marketa, ali i od grada do grada.

pavlaka
foto: Printscreen

Jedan korisnik Tvitera skrenuo je pažnju i na gramažu mlečnih proizvoda koja je do pre nekoliko godina u Srbiji bila veća za 20 grama.

jogurt
foto: Printscreen/Twitter/@DordeStojkovic

O "trendu" smanjivanju gramaže i nekorigovanih cena, portal Espreso je već pisao.

Podsetimo, litar jogurta postao je jogurt od 968 mililitara.

Jogurt, Hleb, Deterdžent, Čokolada
foto: Espreso

Tako su čokolade od 100 i 300, ne promenivši cenu postale "lakše" za 20 do 25 grama.

Čokolada
foto: Espreso

Smrznute poizvode pretežno prodaju u kesama od 350 i 400 grama umesto 500, dok ona koja su su se pakovala u 1 kilograma, sada su 900 grama. Isti važi i za pakovanja testenine. A to su upravo proizvodi koji se vrlo često nalaze u potrošačkoj korpi prosečnog Srbina.

Na ovaj način proizvodi poskupljuju pred našim očima, a mi to ne možemo u prvi mah da primetimo, jer proizvođači i računaju na to da većina nas kupuje po navici i da namirnicu koju smo kupili milion puta pre toga nećemo svaki put da proveravamo težinu.

Sve je počelo još 2009. kada je u Evropskoj uniji ukinuta obaveza standardne veličine pakovanja namirnica.

Udruženja za zaštitu potrošača izgubila su glas skrećući pažnju na ove obmane već godinama, ali uzalud. Svako malo pojavi se novi proizvod koji teži manje, a košta isto ili više.

A da li je ovo Zakonom dozvoljeno i postoji li određena regulativa koja kontoroliše ove poteze pitali smo predstavnicu Nacionalne organizacije potrošača Srbije, Nikicu Jovanović.

- Takva regulativa ne postoji, proizvođač je jedino dužan na vidljivom mestu istakne neto količinu proizvoda. Na proizvođačima je da odrede gramažu proivoda dokle god to bude istaknuto na vidljivom mestu pakovanja, ali nisu organičeni određenim standardom gramaže" rekla je ranije za Espreso Nikica Jovanović.

Nikica Jovanović
foto: Printscreen/Youtube/RTS Beogradska hronika Jutarnji program

Pitali smo našu sagovornicu da li im se javljaju potrošači sa ovim pitanjem te da li ovakve promene utiču na njihov budžet.

- Javljaju se potrošači sporadično, pogotovo kada se radi o namirnicama koje se učestalo koriste od strane većeg broj građana. Tada takve promene ne mogu, a da ne budu primećene. Ali kako se ne "krši" bilo kakav Zakon, to se ne može regulisati", dodala je naša sagovornica za Espreso.

- Ona je takođe objasnila da je trend "smanjenja" gramaže pakovanja prehrambenih, ali i drugih proizvoda primećen zadnjih nekoliko godina, ali da se u vreme inflacije i trenutne krize posebno o tome priča, pa zato iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije često apeluje na potrošače da obrate pažnju na ono što kupuju.

- Kako potrošači po inerciji kupuju proizvode, ne obraćajući pažnju na gramažu istih, često apleujemo da se obrati da se ne kupuje "po navici" i da budu upućeniji u ono što stavljaju u korpu", rekla je Nikica Jovanović iz iz NOPS-a.

Ona je dodala da se radi o triku kojim se služe proizviđači.

- Smanjenje gramaže je trik kojim se služe proizvođači, kako bi privukli kupce. Na prvi pogled, proizvod izgleda standardno, ali kad se malo bolje zagledate, vidite da je manja gramaža, a cena je nešto niža. A još češći su slučajevi da cena ostane ista, čak i veća", zaključila je naša sagovornica.

(Espreso)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.