SKANDAL: Šef ROSKOSMOSA se posvađao sa AMERIČKIM astronautom, pale TEŠKE REČI!
Roskosmos, Foto: Profimedia

neverica

SKANDAL: Šef ROSKOSMOSA se posvađao sa AMERIČKIM astronautom, pale TEŠKE REČI!

Astronaut NASA-e u penziji Skot Keli, koji je na Međunarodnoj svemirskoj stanici proveo rekordnih 340 dana, objavio je na Tviteru svojim pratiocima, od kojih su mnogi u Rusiji, šta se dešava tokom ruske invazije na Ukrajinu, kako bi odgovorio na lažne informacije.

Nakon toga je došlo do svađe između njega i Dmitrija Rogozina, direktora ruske svemirske agencije Roskosmos, tokom koje je Rus kritikovao NASA i njene evropske partnere u projektu Međunarodne svemirske stanice (MSS).

Amerikanac Keli je tada uzvratio Rogozini i tako postao jedan od najpoznatijih astronauta koji su ostali na MKS, koji je otvoreno osudio ruski napad na Ukrajinu i direktor svemirskog programa zemlje.

"Vi ste prkosni i destruktivni. Možda ste razvili demenciju."

"Vi ste prkosni i destruktivni. Možda ste razvili demenciju i postali agresivni zbog preopterećenja i stresa nakon četiri svemirske misije. Mislim da bi trebalo da pregledate svoj mozak u institutu naše Federalne medicinsko-biološke agencije", napisao je Rogozin na Tviteru.

Direktor Roskosmosa je navodno rekao Keli na Tviteru „Beži, seronjo! U suprotnom će smrt ISS biti na tvojoj savesti“, ali je kasnije izbrisao objavu.

1 / 5 Foto: Profimedia

Keli je u nedelju u intervjuu za CBS Nevs rekao da je Rogozin "uvek bio klovn" i da to dokazuju njegove nedavne opaske o svemirskoj stanici.

"Mnogi ljudi to nisu shvatili jer nikada nisu obraćali mnogo pažnje na to. Ali znate, ovo zapravo pokazuje kako je on zapravo veliki klovn", rekla je Keli.

ISS se održava u orbiti uz pomoć Rusije

Nakon komentara šefa Roskosmosa, neki su počeli da spekulišu da bi Rusija mogla da se povuče iz projekta Međunarodne svemirske stanice, kojoj su trenutno potrebne ruske svemirske letelice, pogonsko gorivo i potisnici da bi ISS zadržao u orbiti.

Ali Keli je uverena da bi NASA, radeći sa komercijalnim kompanijama poput SpaceKs-a, mogla da smisli kako da održava svemirsku stanicu bez pomoći Rusije.

„Mislim da NASA razmatra plan za vanredne situacije, ili šta bi uradila da prekine saradnju sa Rusijom. Ako Rusi odluče da odustanu od projekta, NASA bi teško mogla da ga sama održi. Ali znate šta? NASA radi na tome. način." on preuzima teške zadatke", rekla je Keli.

1 / 6 Foto: Profimedia

"Tako da mislim da ćemo smisliti način da zadržimo ISS u orbiti. Nije nemoguće bez Rusa. Bilo bi teško, ali, znate, to radi NASA. Teške stvari", dodao je on. .

Ali Keli veruje da neće doći do prekida saradnje na projektu ISS jer je važan za obe zemlje.

"Bez ISS-a, ruska svemirska agencija nema mnogo svrhe. Svi ovi ljudi, od kojih su neki moji prijatelji, ostali bi bez posla. Verovatno bi i sam Rogozin ostao bez posla", dodao je on.

(Espreso/Index)