NAUČNICI OTKRILI "PLANETE SKITNICE"! Mislili su da su RETKE ali bilo je na DESETINE! (VIDEO)
Ilustracija, Foto: Profimedia

otkriće!

Nismo znali koliko da ih očekujemo i uzbuđeni smo jer smo pronašli toliko mnogo

Ovo nije prvi slučaj kada su astronomi otkrili ,,planete skitnice" - planete koje slobodno plutaju svemirom bez domaćnske zvezde oko koje kruže. Međutim, mislili su da je to retki fenomen, do sada.

Prema novom istraživanju objavljenom u magazinu Nature Astronomy, naučnicu su nedavno otkrili impresivan broj ovih neukrotivih egzoplaneta: 70 ili više. Označava najveću grupu koja je ikada primećena lutajući Mlečnim putem - i to je ključan korak pri razumevanju porekla ,,misterioznih galaktičkih nomada," kažu naučnici.

,,Nismo znali koliko da ih očekujemo i uzbuđeni smo jer smo pronašli toliko mnogo," saopštila je Nurija Miret Roig, prva autorka istraživanja, za javnost.

Većina egzoplaneta je primećena putem posmatranja njihovih domaćinskih planeta, tako da je pronalazak ovih napuštenih planeta bio izuzetno komplikovan. Ali upotrebom decenija istraživanja, grupa naučnika je primetila infracrvenu energiju između 70 i 170 gasnih giganta, dovoljno mladih da bi emitovali vidljiv toplotni sjaj.

Planete su otkrivene upotrebom raznih teleskopa, lociranih na Zemlji i u svemiru, uključujući i veliki teleskop Evropske svemirske agencije i Gainim satelitom. Planete, sa masama veličine Jupitera, locirane su u Škorpijonovim i Zmijonošinim konstelacijama.

Pronalasci sugerišu da možda postoji skriveno blago kosmičkih lutalica koje čekaju da budu pronađene. Buj je dodao: ,,Moguće je da postoje milijarde ovakvih slobodno-plutajućih planeta na Mlečnom putu bez domaćinske zvezde."

Astronomi se nadaju da će nastaviti istraživanja upotrebom predstojećim Ekstremno velikim teleskopom (ELT), koji je trenutno u procesu sužavanje u čileanskoj pustinji Atakami.

,,Ovi objekt su ekstreno nejasni i mali da bi bili izučavani trenutnim sredstvima," rekao je Buj. ,,ELT će biti iznimno važan za sakupljanje informacija o većini planeta skitnica koje smo pronašli.

Ovako se ponašaju osobe koje žele da se ubiju! Mađarska prednjači u stopi samoubistva, a evo gde je Srbija