Par iz Britanije koji je posetio Srbiju, Foto: Printscreen/Youtube/Cazzy & Bradley (Dream Big, Travel Far)

oduševili se

PAR IZ BRITANIJE REŠIO DA PUTUJE SVETOM, STIGLI I DO NAŠE ZEMLJE: Evo šta su imali da kažu o SRBIJI (VIDEO)

Dok su njihovi prijatelji započinjali karijeru Vilijams i Megenis nisu bili zabrinuti zbog društvenih pritisaka da moraju pronaći korporativne poslove

Objavljeno: 11.01.2023. 12:14h > 12:24h

Bredli Vilijams je "apsolutno mrzeo" svoj prvi posao, koji je našao nakon što je završio fakultet. Ovaj 28-godišnjak je odmah shvatio da kancelarijsko okruženje nije za njega - i dao je otkaz posle tri meseca.

Njegova devojka, Kejzi Megenis, upravo je diplomirala na Univerzitetu Exeter, gde su se i upoznali.

Dok su njihovi prijatelji započinjali karijeru u Londonu, Vilijams i Megenis nisu bili zabrinuti zbog društvenih pritisaka da moraju pronaći korporativne poslove.

Umesto toga, odlučili su da idu u Južnu Ameriku, rekli su za CNBC. Usledila su neverovatna četiri meseca — kampovali su u amazonskoj prašumi, leteli paraglajdingom u Boliviji, surfovali u Peruu i videli vodopade u Argentini, a sve to su zabeležili na blogu pod nazivom Dream Big Travel Far.

Ali, njihov novac je brzo počeo da se osipa, te su krenuli da pišu kao frilenseri, kako bi "sastavili kraj s krajem". Ponaosob su zarađivali između 1.000 i 1.500 dolara mesečno, što im je, kako kažu, tada bilo dovoljno da sa ruksacima putuju Azijom 18 meseci.

Nastavili su da vode blog, deleći sa svojim pratiocima savete za putovanja, planove puta i tome slično, da bi na kraju prestali da pišu i posvetili se blogu i Jutjubu. Sada, sajt u proseku privlači 250.000 posetilaca mesečno i na dobrom je putu je da uskoro zaradi šestocifreni godišnji prihod.

- To je igra brojeva. Morate da naterate hiljade ljudi da čitaju vaš sadržaj, pre nego što zaista počnete da zarađujete - kaže Vilijams u video snimku na Jutjubu, o tome kako zarađuju novac dok putuju.

Doduše, njihovi glavni tokovi prihoda od vođenja bloga dolaze od oglašavanja i marketinga. Npr, par dobija proviziju kada čitaoci rezervišu ture ili hotele preko linkova na blogu. Ne samo da je vođenje bloga postalo veoma uspešno i unosno, već im sada sedmoro ljudi pomaže u pisanju.

S druge strane, ističu kako od samog Jutjub kanala ne zarađuju mnogo. "Zaradili smo... 382,85 dolara, pa uzmite od toga šta hoćete", rekla je Kejzi na snimku, uz smeh.

Stigli i do naše zemlje

Ono što je nama iz Srbije svakako najinteresantnije u vezi s ovim parom jeste da su posetili našu zemlju pre oko godinu dana, i to dokumentovali na Jutjubu, uz naslov videa: "NIJE ono što smo očekivali".

Bredli i Kejzi nastavljaju da budu inspiracija mnogima, posebno mladima koji još uvek traže svoje "mesto pod suncem". Nije ih omela čak ni pandemija, kada su putovanja širom sveta stala. Tada je, logično, njihov jedini izvor prihoda — blog — bio na udaru.

- Prihodi su jednostavno pali sa litice, sve je presušilo - rekao je Vilijams, i dodao da su se vratili frilens pisanju kako bi imali od čega da žive.

- Dobra stvar u našem poslovanju, kao što je blog, jeste ta što nema velikih konvencionalnih troškova, poput kirije - dodao je ovaj mladi Britanac, a CNBC dalje objašnjava da su nekoliko meseci živeli sa svojim porodicama u Severnoj Irskoj i Engleskoj kako bi uštedeli novac.

Kada je reč o kombiju za putovanja, bilo im je potrebno vozilo koje će da ih "služi" širom sveta. Da bi ga dizajnirali, vodili su se onlajn savetima, a inspiraciju su dobili gledajući brojne slične kombije na Jutjubu. Inače, vozilo se zove Helen, i ima mnoge pogodnosti klasičnog doma: dva kreveta i prostor za sedenje za četiri osobe, plus tuš, toalet, kuhinju.

Takođe, tu je i solarni panel na krovu, a par kaže da kuvaju uglavnom noću. Ističu da je najbolji detalj "stanovanja" u kombiju - minimalistički način života.

- Ne možete imati deset pari cipela i sedam kaputa – shvatićete da vam, zapravo, i ne treba toliko - kaže Vilijams. Ali, život u kombiju ima i svoje nedostatke. Recimo, "ako ste sami i niste baš društveni, možete postati prilično usamljeni".

Ljudi koji se odluče na putovanje oko sveta postaju sve veća inspiracija u društvu.

(Espreso/ Telegraf Biznis)