Foto: Damir Dervišagić

tuga

SRBI, ČUVAJTE SE! Od ovog su UMRLI KORNELIJE KOVAČ I TOZOVAC ZAJEDNO, JEZIVO!

Kornelije Kovač jedan je od najčuvenijih imena muzičke scene bivše Jugoslavije. Komponovao je kako za film, seriju i pozorište, tako i za mnoge izvođače, kojima se ne zna broj.

Objavljeno: 13.09.2022. 09:13h > 09:34h

Čuveni srpski kompozitor Kornelije Kovač preminuo je danas u 81. godini danas u Beogradu, potvrđeno je za Kurir iz kruga porodice, a uzrok smrti je infekcija koronavirusom.

Sem ovog pevača, od infekcije su umrli između ostalog i Tozovac, Vlasta, Lane, kao i sveštena lica poput Amfilohija.

Kornelije Kovač jedan je od najčuvenijih imena muzičke scene bivše Jugoslavije. Komponovao je kako za film, seriju i pozorište, tako i za mnoge izvođače, kojima se ne zna broj.

foto: Dragana Udovičić

Iako je gotovo nemoguće izdvojiti najveće hitove koje potpisuje Kornelije Kovač, ipak, jedan od onih vanvremenskih jeste pesma Zdravka Čolića "Ti si mi u krvi", a priča koja se veže za stvaranje ove pesme je posebno zanimljiva.

Kao što je dobro poznato, "Ti si mi u krvi” je plod saradnje Kornelija Kovača i Zdravka Čolića. Ipak, manje je poznato da je autor teksta Kornelijeva supruga Spomenka.

Budući da u to vreme nije bila etabliran tekstopisac, Čolić je izrazio određene sumnje zbog njenog angažmana. Kovač je insistirao da joj se pruži prilika, a u celu priču se uključio i Momčilo Bajagić Bajaga. Njih dvoje su razgovarali celo jedno poslepodne, nakon čega Bajaga zaključuje da Spomenki nije potrebna pomoć. Tako je nastao svima poznati, generacijski hit, "Ti si mi u krvi”, za koji je muziku i aranžman uradio Kornelije Kovač. Objavljena je na albumu iz 1984. godine koji i nije imao posebno ime, na kojem su još i "Ruška” i "Ti možeš sve, al’ jedno ne”.

Anegdote vezane za nastanak ove pesme prisetio se jednom prilikom i sam Kornelije Kovač:

– Kada sam Čoli pustio prvu verziju, "Ti si mi u krvi” nije prošla i reakcija je bila mlitava. Ali ne samo njegova – već i moja, ali to sebi nisam hteo da priznam. Ne zbog teksta u refrenu, već i zbog vrste ritma odabranog da prati kompoziciju. Nisam hteo da se predam potpuno, i odustanem od svojih aduta. Po savršenim Spomenkinim strofama očekivao sam da će se stvar razviti u željenom pravcu, one su imale snažnu poruku i verovao sam da će se rasplamsati emocije u refrenima.

(Espreso)