Foto: Nenad Kostić

NI DOSTAVU NIJE ZAOBIŠAO TALAS POSKUPLJENJA

DOSTAVA HRANE SVE PAPRENIJA, SRBI SVE MANJE NARUČUJU! Burgeri kao SUVO ZLATO, usluga po KIŠI dodatno POSKUPI!

Cene na aplikacijama za dostavu hrane često su znatno veće od cena u restoranima, a od te usluge obično zarađuju tri strane - kompanija za dostavu, restoran i sam dostavljač...

Objavljeno: 01.09.2022. 16:57h

Onlajn naručivanje i dostava hrane doživeli su pravi procvat tokom pandemije, a mnogi su se i nakon popuštanja mera navikli na sve dobrobiti koje ova usluga nosi sa sobom.

Ipak, i u ovoj priči postoje dve strane medalje. S obzirom na to da tržište raste brže nego što kompanije za onlajn naručivanje to mogu da isprate, primedbe na vreme i cenu dostave sve su učestalije.

Nije retkost da korisnik ove usluge, čekajući na hranu i po dva sata, zaboravi šta je uopšte naručio da jede.

Osim na vreme, primedbe stižu i na račun pakovanja i transporta hrane.

Neretko se dešava da je hrana u startu skuplja nego u ugostiteljskom objektu, a na sve to dodatno se plaća i dostava.

Cene na aplikacijama za dostavu hrane često su znatno veće od cena u restoranima, a od te usluge obično zarađuju tri strane - kompanija za dostavu, restoran i sam dostavljač. Takođe, veliku buru napravila je taksa od 75 dinara za isporuku po kiši i snegu.

foto: Printscreen/Youtube/GlovoSrbija

Aktuelni talas poskupljenja nije zaobišao ni uslugu dostave, pa uz skok cena hrane iz restorana i "fast fuda", čini se da onlajn naručivanje može da priušti sve manji broj stanovnika Srbije.

Ponuda je šarenolika ali retko šta može da se nađe za "sitnu lovu". Kada se na to dodaju i toškovi dostave obrok može papreno da košta.

Kažu da svaka roba ima svog kupca, pa tako i burger koji se na aplikaciji može naći po ceni i od 1.890 dinara.

foto: Printscree/glovoapp

Koliko zapravo košta dostava?

Pored cene hrane koju naručuju, korisnicima ove usluge važna je i cena dostave koja, kako navode na sajtu popularne kompanije za dostavu, varira od razdaljine.

"Cena naše usluge se optimizuje prema razdaljini, što znači da je usluga jeftinija što je razdaljina manja. Ako naručujete nešto iz prodavnica dostupnih u aplikaciji, znaćete cenu artikla unapred. Ako kliknete na prodavnicu, videćete unapred dogovorenu cenu dostave koja zavisi od našeg ugovora sa tom prodavnicom. Dakle, znaćete ukupnu cenu usluge pre nego što potvrdite narudžbinu.

Povremeno se dešava da se cena proizvoda razlikuje od cene prikazane u aplikaciji. Ako je razlika u ceni manja od 30%, Glovo će automatski nastaviti sa kupovinom. Ažuriranu cenu videćete kada dostavljač otpremi priznanicu za kupovinu.

Međutim, ako je razlika u ceni veća od 30%, dostavljač će vas kontaktirati da bi proverio da li ipak želite da kupite proizvod. (Za noćne dostave može se naplaćivati dodatna naknada za uslugu koja se dodaje na cenu svakog artikla. Iznos te naknade zavisi od grada i prodavnice, a videćete ga u fazi plaćanja u aplikaciji.)", istaknuto je na sajtu.

foto: Profimedia

Uzimaju proviziju od 2/3 poručenog proizvoda?

Korisnici društvenih mreža i platformi često se javno požale na kompanije koje se bave dostavom i iznesu svoje iskustvo. Najveće zamerke usmerene su na cenu usluge.

"Ja sam se šlogirao jednom, naručivao iz jedne picerije preko Glovo, redovno me pica i palačinka za ženu izlazila oko 1200 dinara. 1000 pica, 200 palačinka (jbg takve su cene). Dostavu radi restoran.

Pođem ja tako jednom da naručim samo picu, i sad znam da ne rade osim ako dostava nije 1000+ dinara. I razmišljam, taman samo pica toliko, kad ono nema taj restran u ponudi na Glovo vise.

Zovem ja direktno, kažu pica 600 dinara. Kako 600 kad je 1000? Kaže ne, 600 je, pogledajte na sajtu. Pogledam ja, stvarno, pitam za Glovo, kaze Glovo naplaćuije neke provizije. Reko kakva je to provizija od 2/3 proizvoda koji naručujem.", požalio se na Reditu jedan korisnik.

"Uzimaju 30%"

Drugi korisnik napisao je da se i sam uverio u veličinu provizije:

"Ista situacija za burgere, uzimaju 30%, gledamo dostavu 1500 dinara burgeri, aj blizu smo, svratićemo kolima, jer smo u prolazu, bili su nekih 950 na licu mesta...

Možda aplikacija naplaćuje uslugu + dostavljač koji donosi dobija taj keš direktno, ili uzimaju i od dostavljača harač, ko će ga znati.", navodi se u komentaru.

Popust ili "popust"?

Da li su popusti realni ili ne, pojasnili su korisnici Redita:

"Najbolje je kad ovi sa vec prepumpanim cenama pokusaju da stave "popust" pa burger koji inace kosta 1000 dinara odjednom kosta 950 a precrtana cena je 1400,ako ces vec da lazes potrudi se malo majku mu, 1400 za burger alo.", ističe se u objavi.

Takse za vremenske neprilike

"Najjače kad su nam naplatili bonus na dostavu po kiši, a kiša stala recimo 15 minuta pre nego što smo naručili i definitivno barem jedno sat vremena pre nego što je dostavljač doneo.", požalio se korisnik.

(Espreso)