Mit ili istina: Samo dvoje ljudi zna tajnu formulu za Coca-colu?
Foto: Reuter

Tajna veka

Mit ili istina: Samo dvoje ljudi zna tajnu formulu za Coca-colu?

Legenda kaže da formulu za Coca-colu zna dvoje ljudi, koji nikad ne smeju biti blizu jedan drugom u slučaju da se desi neka katastrofa
Objavljeno:

Da li je ovo samo mit? I sama kompanija je koristila ovu urbanu legendu u marketinške svrhe. Ipak, to je daleko od istine. S obzirom u koliko zemalja sveta se proizvodi ovo piće, jasno je za početak da više od dvoje ljudi moraju znati formulu ovog napitka. Postoji i teorija koja kaže da po jedan zaposleni zna samo po jedan sastojak, ali i to pada u vodu, jer bi on, za svaki slučaj mora da zapiše svoj sastojak negde, ili da se na drugi način osigura od gubitka. Zašto je koka kola crvena, a Fejsbuk plav? Kako su poznati brendovi dobili boje logotipa (FOTO) Veruje se da izgledan broj zvaničnika, naročito viših pozicija u Coca-coli zna šta ide u njihov glavni izvor bogaćenja, ali ne znaju proporcije sastojaka u receptu.

foto: Giphy
Tačan recept, ipak, kako je jednom potvrdio marketing menadžer Coca-cole ne zna mnogo ljudi. No, čak i on nije znao broj ljudi kojima recept nije tajna.
foto: Giphy
Dakle, teorija o "dvoje ljudi" pala je u vodu odavno, a koristili su je u reklamama, koje su navodno tvrdile da to dvoje zvaničnika nikad ne idu istim avionom. Ipak, iako dobro čuvana tajna, ovaj recept ima i fizičku formu, veruje se, iako je na početku tvrđeno da nikad nije zapisan.
foto: Giphy
Jedno je sigurno: svi pokušavaju, ali niko ne zna da iskopira tajnu formulu za piće koje prepoznaje 94 odsto populacije širom sveta. Nastala je kada je američki farmaceut dr. Džon Pemberton 1886. godine kuvao u svom bakrenom loncu kopiju francuskog vina zvanog kola, pri čemu je napravio prvu Coca-Colu, najpoznatije svetsko bezalkoholno piće od biljnih ekstrakata. Malo ko zna da u početku Coca-Cola nije bila gazirana.


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.