DANAS SE RASPISUJE TENDER ZA GSP! Vesić objasnio zašto je sistem BUSPLUS otišao u zaborav!
Bus plus/ilustracija, Foto: Nemanja Pančić

MEĐUNARODNI TENDER

DANAS SE RASPISUJE TENDER ZA GSP! Vesić objasnio zašto je sistem BUSPLUS otišao u zaborav!

Pojasnio je da je novim ugovorom, u odnosu na prethodni, predviđen manji procenat naknade za privatnog operatora od maksimalnih 7,92 odsto umesto 8,53 odsto.

Objavljeno:

Danas će biti raspisan međunarodni tender za naplatu karata i upravljanje vozilima javnog prevoza u Beogradu, najavljeno je juče na konferenciji u Starom dvoru na kojoj je rečeno da će se novi partner birati na period od 13 godina.

"Od sutra Busplus odlazi u istoriju. Tražićemo partnera, štiteći interese Grada", rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić i dodao da je Grad prihvatio sve sugestije Saobraćajnog fakulteta.

Pojasnio je da je novim ugovorom, u odnosu na prethodni, predviđen manji procenat naknade za privatnog operatora od maksimalnih 7,92 odsto umesto 8,53 odsto.

"Da je u prethodnom ugovoru naknada za privatnog operatora sprovedena po nižem procentu, Grad Beograd bi uštedeo 3.459.119 evra", rekao je Vesić i dodao da su za taj novac mogla da se izgrade dva vrtića.

Naveo je da je, osim manje provizije, predviđen i limit na zaradu privatnog partnera i dodao da, ukoliko prihodi od prodaje karata pređu 900 miliona dinara mesečno, privatni partner neće moći da dobije više od tri odsto provizije.

Rok za prijavu na tender je 25. februar, a biće sproveden po modelu javno-privatnog partnerstva kojem je prethodila studija o javnom prevozu u glavnom gradu koju je izradio Saobraćajni fakultet Univerziteta u Beogradu.

Od novog partnera očekuje se i veći obim usluge - veći broj vozila (2.151 u odnosu na 1.853), veći broj kontrolora (300 kontrolora u odnosu na 200), veći broj prodajnih mesta za dopunu karata (minimum 1.500 u odnosu na 800), kao i duže radno vreme mesta za izdavanje personalizovanih kartica.

Takođe, očekuje se unapređenje funkcionalnosti sistema i opreme - mogućnost plaćanja mobilnim telefonom putem aplikacije kojom će biti moguće i informisanje putnika u realnom vremenu o zastojima, promenama, izmenama reda vožnje, kao i slanje obaveštenja vezanih za isticanje, dopunu ili validaciju perso ili neperso kartice.

Gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević kaže da se od novog partnera očekuje modernizacija sistema u skladu sa razvojem tehnologije.

Kako je naveo, očekuje se da će se dok traje ugovor celokupna oprema u potpunosti zameniti i da će u trenutku završetka ugovora Grad imati na raspolaganju tehnološki funkcionalan sistem sa savremenom opremom.

U septembru ove godine istekao je desetogodišnji ugovor koji je Grad Beograd imao sa firmom "Apeks solušn" koja je napravila Busplus sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu u prestonici, ali je zbog epidemije korona virusa ugovor produžen do završetka procesa izbora novog partnera u skladu sa zakonom.

(Espreso.co.rs/Tanjug)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.