CRNI BILANS SE NASTAVLJA, LJUDI GINU U NESREĆAMA: Advokat Simić nam je otkrio koja je NAJVEĆA kazna za smrtni ishod
Ilustracija, Foto: Filip Plavčić/Ilustracija/ Printscren/Marko Nikolić

JEZIVA STATISTIKA

CRNI BILANS SE NASTAVLJA, LJUDI GINU U NESREĆAMA: Advokat Simić nam je otkrio koja je NAJVEĆA kazna za smrtni ishod

U protekla tri meseca zabeležen je veliki broj saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom, a ovo su samo neke od njih

Objavljeno:

Ne prođe dan, a da se u Srbiji ne desi saobraćajna nesreća ili više njih. Nisu retki ni oni slučajevi u kojima usled udesa, neko od naših sugrađana izgubi život, a upravo takva jedna tragedija pogodila je Beograd, kada je u Mirijevskom bulevaru stradala žena koju je pokosio vozač BMW.

Saobraćajna nesreća na Mirijevu
Saobraćajna nesreća na Mirijevufoto: KURIR

Povodom ove kobne nesreće, ali i drugih koje su se dešavale poslednjih tri meseca, ekipa Espresa razgovarala je sa advokatom Ivanom Simićem o tome kakve kazne čekaju vozače koji su učestvovali u takvim nesrećama,

Za krivično delo teška dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja iz člana 297 KZ-a prilikom kojeg je nastupila smrt jednog ili više lica zaprećena je različita kazna zatvora, u zavisnosti od okolnosti pod kojim je samo delo i učinjeno, pre svega da li je krivično delo učinjeno iz nehata kada se kazna kreće u rasponu od jedne (1) do osam (8) godina zatvora ili se u odnosu na same konkretne okonosti pod kojima je delo izvršeno isključuje nehatni oblik postupanja, a kada se izrečena kazna može kretati u rasponu i od dve (2) pa i do dvanaest (12) godina zatvora, kada se uzima da je učinilac krivičnog dela postupao sa umišljajem", rekao je Simić.

Kako nam je rekao advokat, kazne same po sebi apsolutno nisu nisko propisane, jer poređenja radi kada govorimo o samom krivičnom delu ubistva iz člana 113. KZRS kazna se kreće u rasponu od pet (5) do petnaest (15) godina.

"Ono što se mora jasno naglasiti jeste da saobraćajna nezgoda sa smrtnim ishodom, apsolutno nije ubistvo u saobraćaju kako jedan deo nazovi stručne javnosti, a u želji podilaženja laičkoj javnosti bukvalno banalizuje ovu temu. Da budemo jasni, nije nemoguće da neko izazove saobraćajnu nezgodu sa namerom da drugog liši života, kao što je naprimer to bio slučaj na Ibarskoj Magistrali 1999. godine kada su smrtno stradala 4 funkcinera SPO. Tada je lice koje je upravljalo kamionom kojim je izazvana saobraćajna nezgoda, kako je Okružni sud tada i našao osuđeno za izvršenje krivičnog dela četvorostrukog Ubistva", objasnio je Simić.

Saobraćajna nesreća, Udes
foto: Printscreen/Instagram/192.rs

Izuzetno su retke situacije da je neko imao nameru da izazove saobraćajnu nezgodu, pa još i sa smrtnom posledicom. Upravo smrt nekog lica kao najteža posledica ovog krivičnog dela može za rezultat imati osudu u visini kazne skoro, pa kao i za samo ubistvo.

"Dakle u slučaju da se utvrdi da je okrivljeni u konkretnoj saobraćajnoj situaciji postupao neoprezno i nedovoljno pažljivo (nehat), i usled toga je nastupila smrt jednog ili više lica, zaprećena kazna zatvora je od 1 do 8 godina. Međutim u slučaju da se utvrdi da je okrivljeni bio svestan da očigledno grubo krši zakonske propise, pa je na to i pristao odnosno u vrlom retkim slučajevima eventualno je to i hteo, a usled toga je nastupila smrt jednog ili više lica (umišljaj) zaprećena je kazna zatvora od 2 do 12 godina. U praksi je redak drugi slučaj, jer su retke životne situacije da neko sa namerom želi da izazove saobraćajnu nezgodu, naročito što u istoj i sam može stradati", pirča naš izvor.

Pored kazne koja se izriče za izvršeno krivično delo teška dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja, obavezno izriče i mera bezbednosti zabrana upravljanja motornim vozilom. Dakle, pored kazne zatvora, obavezno mora se izreći i mera bezbednosti zabrane upravljanja motornim vozilom koja se može izreći u trajanju od minimalnih 3 meseca do maksimalnih 5 godina, u zavisnosti od težine pričinjenog dela, okolnostima pod kojima je samo delo učinjeno, ili ako ranije kršenje saobraćajnih propisa od strane okrivljenog pokazuje da je opasno da takvo lice uopšte upravlja motornim vozilom.

Simić nam je objasnio i šta se dešava sa vozačima koji ne pruži pomoć oštećenom u saobraćajnoj nesreći, kao što je to bio slučaj na Karaburmi kada je stradao mali Stefan B., a vozač koji je izazvao nesreću pobegao je i nije pružio pomoć dečaku koji je usled teških povreda preminuo.

"Ukoliko je okrivljeni prilikom izvršenja krivičnog dela teška dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja stao i pomogao oštećenom svakako će biti tretirano kao olakšavajuća okolnost prilikom odmeravanje kazne i uticaće na visinu izrečene kazne. Kada govorimo o izvršenju krivičnog dela nepružanje pomoći licu povređenom u saobraćajnoj nezgodi iz člana 296 KZ-a, radnja ovog krivičnog dela je nečinjenje, odnosno propuštanje koje se sastoji u ostavljanju bez pomoći lica od strane vozača motornog vozila ili drugog prevoznog sredstva, s tim što se za postojanje tog dela zahteva i da je upravo tim prevoznim sredstvom nezgoga izazvana i povreda naneta, odnosno prouzrkovana povreda lica koje se ostavlja bez pomoći. U situaciji kada je usled izvršenja krivičnog dela nepružanje pomoći licu povređenom u saobraćajnoj nezgodi povreda bila smrtonosna, bitno je da je lice koje je ostavljeno bez pomoći bilo u životu u momentu kada se nezgoda desila odnosno okrivljeni napustio lice mesta bez pružene pomoći, odnosno da je povređeno lice nadživelo saobraćajnu nezgodu, a ukoliko oštećeni nije nadživeo saobraćajnu nezgodu, odnosno nije bio živ u momentu kada je okrivljeni napustio lice mesta, nedostajaće objektivni element ovog krivičnog dela iz člana 296 KZ-a", objasnio je Simić.

Udes
foto: RINA

Dakle, ukoliko lice koje stradalo u saobraćajnoj nesreći završi u bolnici a potom eventualno i premine, može se govoriti i ovom krivičnom delu za koje će se suditi u sticaju zajedno sa prethodno opisanim “Teškim delo protiv bezbednosti saobraćaja” kada se izriče jedinstvena kazna za ova dva krivična dela.

Da li će se vozač braniti sa slobode ili će mu biti određen pritvor ili neka druga mera za obezbeđenje prisustva okrivljenog i za nesmetano vođenje krivičnog postupka, zavisi od okolnosti svakog pojedinačnog slučaja.

"Pritvor, kao najteža mera za obezbeđenje prisustva okrivljenog i za nesmetano vođenje krivičnog postupka, može se odrediti samo ako se ista svrha ne može ostvariti drugom blažom merom. Pritvor u praksi nije uobičajen za ovakvu vrstu krivičnih dela, izuzev, kada je recimo reč o stranim državljanima, za postoji opasnost da se neće odazivati sudu. Svakako apsolutno nije isključeno određivanje pritvora kada su u pitanju ova krivična dela ukoliko postoje okolnosti za tako nešto", naglašava Simić za Espreso i dodaje:

"Dužina krivičnog postupka koji se vode protiv lica koja su optužena za krivčnog delo teška dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja iz člana 297 KZ-a zavisi od više različitih faktora i ovi postupci svakako spadaju u složenije krivične postupke imajući u vidu da se u ovim postupcima pored ostalih dokaza kao što su saslušanja okrivljenih, oštećenih-svedoka, drugih svedoka, mora obaviti i više veštačenja najpre saobraćajno veštačenje koja zahteva dosta vremena i koje utiče na dužinu trajanja postupka, a posebno ako se pored osnovnog veštačenja veštaka pojedinca mora uraditi i komisijsko veštačenje koje obavlja recimo Saobraćajni fakultet ili druga specijalizovana institucija za veštačenja, kao što je Zavod za veštačenje. Pored toga tu su i druga veštačenja, kao što su mehanizam nastanka povreda, eventualna obdukcija, druga medicinska veštačenja, itd.. U proseku možemo reći prvostepeni postupci traju do dve godine od dana izvršenja krivičnog dela", zaključio je advokat.

Dejan P.
foto: FACEBOOK.COM/D.P.

U protekla tri meseca zabeležen je veliki broj saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom, a ovo su samo neke od njih.

HRONOLOGIJA TRAGIČNIH SMRTI

NOVEMBAR

17.11

*Saobraćajna nesreća dogodila se u Mirijevskom bulevaru kada je vozač izgubio kontrolu nad vozilom i „izleteo“ sa kolovoza na trotoar, gde je preminula Z. Ž. koja se kretala trotoarom kao pešak.

07.11.

*U nesreći koja se dogodila u okolini Novog Sada na Zrenjaninskom putu, u smeru ka Kaću, život je izgubila Tijana B. (36) koja se nalazila za volanom Reno Klia na koji je naleteo vozač Mercedesa star 21 godinu, a koji je bio pod dejstvom narkotika.

Nesreća, Policija
foto: RINA

05.11.

*Dejan Planić (22) iz Kragujevca nastradao je u teškoj saobraćajnoj nezgodi u Ulici 9. maja. On je automobilom marke "reno clio" preticao kolonu vozila i tom prilikom se sudario sa teretnim kombijem koji se kretao u suprotnom pravcu. Nesrećni mladić poginuo je na licu mesta.

CRNI BILANS U OKTOBRU, TEŠKE SAOBRAĆAJNE NESREĆE

30.10.

*Teška saobraćajna nezgoda dogodila se oko 11 sati kod Lajkovca, kada je došlo je do sudara dva automobila i jednog teretnog vozila, pri čemu je automobil marke "honda" sleteo u kanal i preminuo na licu mesta.

28.10.

*Jedna osoba poginula je kada je na nju oko 12.20, na otvorenom delu pruge Beograd – Niš, naleteo teretni voz. Nesreća se dogodila u blizini izlaznog signala stanice Palanka.

27. 10.

*Na Ostružničkom mostu, u smeru ka Surčinu, došlo je do sudara kamiona i dva kombi vozila. Na mestu nesreće konstatovana je smrt muškarca (26), a vatrogasci su iz vozila izvadili drugog muškarca (43). On je vozilom Hitne pomoći prevozi u Urgentni centar.

25. 10.

*Saobraćajna nesreća se dogodila kada je taksista, pod još nerazjašnjenim okolnostima, izgubio kontrolu nad vozilom i potom udario u metalni stub za rasvetu u Ulici dr Dragiša Mišović, nedaleko od „Helion” pumpe kod čačanske Opšte bolnice. Muškarac je preminuo na licu mesta.

24. 10.

*Ivan S. (31), iz Bora, preminuo je u niškom KBC nakon višednevne borbe lekara da ga spasu od povreda zadobijenih u saobraćajnoj nesreći koja se desila 15. oktobra. Zbog sumnje da je počinio krivično delo protiv bezbednosti saobraćaja slobode je lišen N.R. (23), koji se tereti da je autom pokosio Ivana S.

20. 10.

*Kod Sombora, na putu Bezdan-Gakovo, automobil marke „folksvagen pasat“, kojim je upravljao muškarac (42), sleteo je sa puta i udario u drvo. Od zadobijenih povreda vozač je preminuo na licu mesta.

18. 10.

*Nandor N. (45) iz Bačkog Petrovog Sela poginuo je kod Mola, dok je njegov sin Mate N. (15) zadobio teške telesne povrede i hitno je prebačen u novosadski Klinički centar.

*U teškoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila na magistralnom putu Šabac- Valjevo, kada su se sudarila dva putnička i jedno kombi vozilo, na licu mesta preminuo je D. I. (60), vozač automobila za koga se sumnja da je izazvao sudar, a potom je preminuo i njegov suvozač R. D. (55).

Nesreća
foto: Printscreen/Tviter

15. 10.

*U saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u Sremskoj Mitrovici, poginuo je pešak. Teretno vozilo JP „Komunalije” udarilo je i na licu mesta usmrtilo pešaka.

13. 10.

*Udes se dogodio kada je „audi“, kraljevačke registracije, krećući se iz pravca Raške ka Kraljevu, prema priči očevidaca, u punoj brzini naleteo na pokvareni „fijat punto“ takođe kraljevačke registracije i „ford“ koji je pokušavao da ga odšlepa, a koji su se nalazili u istoj kolovoznoj traci. Jedan muškarac je podlegao povredama.

11. 10.

*Na takozvanom “starom putru” između Čačka i Kraljeva, u naselju Trnava, dogodila se saobraćajna nesreća, u kojoj je poginula osamdesetdvogodišnja starica. Na nju je dok je prelazila kolovoz van pešačkog prelaza, naleteo automobil “ford fijesta”, kojim je upravljao dvadesetsedmogodišnji Čačanin.

10. 10.

*U Barajevu došlo je do saobraćajne nesreće u kojoj je poginulo jedno lice, u saobraćajnoj nesreći su učestvovala vozila marke "opel", kojim je upravljao muskarac (59) i autobusa "Lasta", na liniji Barajevo - Guberevac. Vozač automobila preminuo je na licu mesta.

07. 10.

*U saobraćajnoj nesreći koja se dogodila kod Kaća poginuo je muškarac star 31 godinu.

06. 10.

*Muškarac star 47 godina poginuo je oko 20 časova u teškoj saobraćnoj nesreći koja se dogodila kod Obrenovca. Nesreća se dogodila na Valjevskom putu, kada je automobil "folksvagen" preticao i udario u traktor sa prikolicom.

04.10.

*Muškarac (60) nastradao je oko 11. 40 časova na Ibarskoj magistrali, kada je na njega naleteo automobil "mercedes". Do nesreće je došlo kod isključenja sa Ibarske magistrale za Rušanj, iz pravca Beograda, čovek je od zadobijenih povreda preminuo na licu mesta.

02. 10.

*U čeonom sudaru “škode” novosadskih i “opel astre” valjevskih registarskih oznaka, u Brankovini, na mestu su poginuli M. Đ. i M. A. iz Valjeva.

*Teška saobraćajna nesreća dogodila se u blizini Kuršumlije, vozač (64) motocikla marke "jamaha" sleteo je sa kolovoza i od zadobijenih povreda preminuo na licu mesta.

*Saobraćajna nesreća koja se dogodila u Ustaničkoj ulici u Beogradu odnela je dva mlada života, a poginuli su mlađi muškarac star 28 godina i mlada žena stara 31 godinu.

Udes
foto: Marko Nikolić

SEPTEMBAR JE BIO KOBAN

30.09.

*Starija žena nastradala je kad je na nju naleteo automobil u Ulici Dušana Mađaričića Korčagina u naselju Zemun Polje. Žena je od zadobijenih povreda preminula na mestu nesreće.

*Na lokalnom putu kod Mionice došlo je do sudara putničkog i teretnog vozila. Teretno vozilo kojim je upravljao mladić (20) sleteo se sa puta, od zadobijenih povreda vozač (20) preminuo je na licu mesta.

29.09.

*Žena R.S. (82) nastrdala je u naselju Gornje Stopanje kod Leskovca kada je, dok je vozila bickl, oborio kamion, te je pregazio točkovima. Preminula je na licu mesta.

28.09.

*Na putu Brvenik - Gradac automobil marke "fijat panda" probio je zaštitnu ogradu na mostu i upao u reku Brvenicu. Vozač (67) je preminuo na licu mesta, dok je putnik u vozilu zadobio povrede i prevoze ga u bolnicu u Novom Pazaru.

27.09.

*Milan Ivanović (74) i Zorica Ilić (72) iz Niša poginuli su na ulazu u Malošište kada su svojim "Jugom" naleteli na šleper "Skanija".

26.09.

*Motociklista Mirko Ivanović poginuo je u saobraćajnoj nesreći koja se dogodila na lokalnom putu Topola-Rudnik. Tragedija se dogodila kad su se sudarili putničko motorno vozilo i motocikl, a Ivanović od zadobijenih povreda preminuo na mestu nesreće.

25.09.

*Aleksandar M. star 33 godine poginuo je u saobraćajnoj nesreći koja se dogodila a u Mladenovcu u naselju Vlaško polje. Nesreća se dogodila kada se kamion bugarskih registarskih oznaka uključivao u saobraćaj sa parkinga. U tom trenutku u njega je udario automobil Ford Fiesta koji je vozio Aleksandar.

*U saobraćajnoj nesreći na putu Valjevo-Šabac stradala je žena 1964. godište. Automobil marke "fijat multipla", kojim je upravljao muškarac star 50 godina iz Šapca, naletelo je na sredini puta na ženu koja je prelazila put, ona je preminula na licu mesta.

23.09.

*Vozač starosti oko 25 godina nastradao je u saobraćajnoj nesreći koja se dogodila na putu između Stare Pazove i Golubinca. On je vozilom kojim je upravljao sleteo s puta, prevrnuo se i udario u drvo.

21.09.

*Na lokalnom putu u mestu Lipje kod Ljiga došlo je do teške saobraćajne nesreće u kojoj je poginuo vozač (33), dok je dete povređeno. Dete je sedelo na mestu suvozača, pisao je Kurir.

20.09.

*Sedamnaestogodišnji A. S. iz merošinskog sela Azbresnica, poginuo je u saobraćajnoj nesreći u Jovanovcu. On je upravljao neregistrovanim motociklom marke "jamaha" i to bez vozačke dozvole, kada je sleteo sa puta i udario u betonski stub. Od zadobijenih povreda preminuo je na licu mesta.

18.09.

*Teška saobraćajna nesreća dogodila se u Beogradu u Skojevskom naselju. Do nesreće je došlo kod crkve u Ulici kneza Višeslava. U sudaru automobila i motocikla, motociklista je zadobio teške povrede, prevezen je u Urgentni centar, gde je, nažalost, preminuo.

13.09.

*Jedna osoba poginula je u udesu motocikla, putničkog i teretnog vozila na putu Zaječar - Paraćin.

*U saobraćajnoj nesreći u mestu Pakovraće kod Čačka nastradao je tridesetosmogodišnji motociklista N.L. (1983). Do udesa je došlo kada je vozač kombi vozila pokušavao da se uključi na magistralni put i kada je na njega naleteo motociklista koji se kretao iz pravca Užica.

12.09.

*Na auto-putu Novi Sad - Beograd kod Inđije dogodila se teška saobraćajna nesreća u kojoj je “ford” za čijim je volanom bio muškarac (70), sleteo sa kolovoza. Od zadobijenih povreda vozač je preminuo na licu mesta, dok je dvoje putnika povređeno.

10.09.

*Na Ibarskoj magistrali kod Vreoca dogodila se teška saobraćajna nesreća u kojoj je jedna osoba poginula dok je povređeno devet osoba. Nesreća se dogodila prilikom preticanja kamiona, a direktno su se sudarili "dačija" kojom je upravljala ženska osoba i "ševrolet".

*U teškoj saobraćajnoj nesreći u Subotici je preminuo jedan od učesnika nezgode, vozač putničkog vozila marke "fijat bravo" subotičkih registarskih oznaka.

Nesreća
foto: Miloš Marić /Facebook

09.09.

*U saobraćajnoj nesreći na lokalnom putu u Bogdanju poginuo je muškarac (41). On je, vozeći automobil marke "honda", sleteo sa mosta u Zapadnu Moravu. Od zadobijenih povreda je preminuo na putu do bolnice.

08.09.

*Meštanin Mišićeva, naselja udaljenog 19 kilometara od Subotice, Ž.R. (72), izgubio je život dok je upravljao automobilom "audi A4", kojim je udari u putničko vozilo marke "micubiši".

06.09.

*Na izlazu iz Futoga prema Begeču, u teškoj saobraćajnoj nesreći poginuo je muškarac starosti 32 godine. Nesreća se dogodila u posleponoćnim satima, vozilo sletelo s puta. Medicinska ekipa kada je stigla na mesto nesreće, nažalost mogla je samo da konstatuje smrt muškarca.

05.09.

*Jedan motociklista poginuo je u selu Stopanja, na putu Kruševac-Trstenik. Moticiklista se iz pravca Stopanje kretao ka Kruševcu iza kamiona i, kako se za sada pretpostavlja, usled nepropisanog odstojanja, udario u kamion.

02.09.

*Saobraćajna nesreća se dogodila na putu Mali Zvornik - Ljubovija kad je došlo do sudara automobila i motocikla. Vozač motocikla preminuo je na mestu sudara.

(Espreso)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.