PROSEČNA STAROST SRPSKOG VOZILA JE 17 GODINA: Kada će konačno prestati trgovina starijim POLOVNIM AUTOMOBILIMA?
Nova pravila na tehničkim pregledima izazvala paniku, Foto: RINA

polovnjaci

PROSEČNA STAROST SRPSKOG VOZILA JE 17 GODINA: Kada će konačno prestati trgovina starijim POLOVNIM AUTOMOBILIMA?

Veliki deo vozača koji kupuje polovne automobile kažu da se na to odlučuju zbog cene, dok u poslednje vreme cena polovnih automobila skače zbog delova koji se uvoze sa Dalekog Istoka

Objavljeno:

I pored izmena propisa, povoljnijih uslova kreditiranja, povećanja plata, kao i veće ponude novih vozila, građani koji žele da promene automobil i dalje se u najvećem broju slučajeva odlučuju za kupovinu četvorotočkaša starijih od jedne decenije.

Najava vezana za nova pravila na tehničkom pregledu i merenje izduvnih gasova izazvala je haos kod vlasnika četvorotočkaša. Odluka je odložena, tako da je rok važenja za polovne automobile, pre svega dizelaše, sada jul 2023. Izvesno je da se do tada na srpskim putevima neće značajno uvećati broj novih automobila koji ispunjavaju važeće ekološke standarde.

Vozila na srpskim putevima u proseku imaju 17 godina, tako da je strah od pooštravanja kontrola na tehničkim pregledima razuman.

Ideja je da se na domaćim putevima nađu novija vozila koja će ispunjavati ekološke standarde. Veliki deo vozača koji kupuje polovne automobile kažu da se na to odlučuju zbog cene. A u poslednje vreme cena polovnih automobila skače. Razlog tome je nedostatak novih vozila čija je proizvodnja usporena zbog nedostatak delova koji dolaze sa Dalekog istoka.

Analitičar Dušan Cincar za RTS objašnjava da su vozila ranije bivala isporučena za mesec-dva, a da je sada proizvodnja pomerena za sedam-osam meseci.

"Samim tim, čim nema novih automobila raste cena polovnih automobila u celoj Evropi. Kao sistem spojenih sudova i kod nas je porasla cena u poslednjih godinu dana za deset do dvadeset odsto", navodi Cincar.

Pad interesovanja za kupovinu automobila uslovljen je lošom finansijskom situacijom građana, na koju je uticala i pandemija.

Ponuda na auto-placevima je velika, a prosečna starost vozila oko deset godina. Vozila, korišćena do pet godina prodaju i zastupnici.

"Kako koja promena ima efekta na tržište automobila, tako se vidi i na našem sajtu. Kada ja kao fizičko lice prodajem svoj automobil negde mi je ideja da kupim noviji automobil", kaže Romana Ranković sa sajta za prodaju polovnih automobila.

Dušan Cincar ukazuje da su ljudi su željni novih automobila, ali ne mogu to sebi da priušte, pa samim tim gledaju da priušte sebi ono što mogu, a to su polovni automobili.

Svetski trendovi, bez obzira na to da li se kupuju novi ili korišćeni automobili, menjaju i sliku na srpskim putevima.

"Klijenti, koji su ranije kupovali manja vozila, sada opredeljuju više za SUV modele, čak polako naziremo neke upite vezano za električna vozila", kaže Vuk Malović iz jednog od većih ovlašćenih uvoznika automobila u zemlji.

Bez obzira na izmene propisa, na povoljnije uslove kreditiranja, povećanje plata, kao i veću ponudu novih vozila, građani koji žele da promene automobil i dalje se najčešće odlučuju za kupovinu četvorotočkaša starijih od deset godina.

Bonus video:

01:30

MALI KORAK ZA NERU, A VELIKI ZA PSE U SRBIJI: Ovaj slatki mešanac je PRVI pas koji je legalno ušao u poštu!

(Espreso/RTS)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.