PRIPREMITE SE! U julu nam stižu DVA NAJVEĆA SNIŽENJA! Otkrivamo kako da vas trgovci NE PREVARE!
Sniženje, ilustracija, Foto: Aleksandar Jovanović Cile

potrošnja

PRIPREMITE SE! U julu nam stižu DVA NAJVEĆA SNIŽENJA! Otkrivamo kako da vas trgovci NE PREVARE!

Reč je o prvom julu, koji nam je za nekoliko dana, a sledeći koji nam dolazi je 15. jul

Objavljeno:

Potrošnja je jedan od stubova privrednog rasta u svim zemljama, a ona u Srbiji konstantno raste poslednjih nedelja. U prilog tome ide dobra vest i za one koji kupuju - od četiri važna datuma za sniženja, dva su u julu. U kratkom su vremenskom razmaku i oni ujedno označavaju početak letnjeg sezonskog sniženja.

Reč je o prvom julu, koji nam je za nekoliko dana, a sledeći koji nam dolazi je 15. jul.

Upravo to koriste mnogi vlasnici butika i trgovinskih radnji, ali i popularnih brendova, pa često "podvale" i neke stvari na popustu koje u ovom trenutku ne bi smeli. Tako se potrošač dovodi u zabludu, pa se dešava da ne zna da zimski kaputi ne smeju da se mešaju na polici sa letnjom majicom.

- Ništa u ovom periodu ne sme biti zimsko na rafovima, odnosno, mogu da budu ponuđeni samo proizvodi koji su namenjeni konkretnom godišnjem dobu - kaže nam Marko Dragić, pravni savetnik iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS).

Podseća da 20 odsto od celokupnog asortimana u radnji mora da ima naznačenu cenu koja stoji na izlogu. Odnosno, kako ističe, ukoliko piše da je 30 odsto sniženje, 20 odsto celog asortimana u prodavnici mora biti po tim cenama.

Po novom Zakonu o trgovini koji je stupio na snagu 30. jula 2019. godine, predviđeno je da se sezonska sniženja započinju 25. decembra i 10. januara i 1. i 15. jula, i da najviše mogu da traju do 60 dana.

Kako da vas ne prevare?

Takođe, u novim Zakonu je ograničeno trajanje akcijske prodaje najduže trideset jedan dan od dana početka akcije.

Dragić navodi, da se termin rasprodaja smože koristiti jedino u slučaju kada trgovac zatvara prodavnicu ili kada prestaje da se bavi tom delatnošću.

Ni terminsniženje ne može da se koristi van perioda koji je definisan zakonom. Može samo da se koristi akcijska ponuda. Akcijske cene, s druge strane, su najviše zastupljene u marketima kada predstoji neki bitan datum/događaj.

Kada su u pitanju sniženja ili akcijske cene, trgovci se veoma često koriste metodom da cene podignu pre samog sniženja, a kada počne sezonsko sniženje vrate prvobitne cene i na taj način varaju potrošače.

Ovake i/ili slične slučajeve treba da sankcionište tržišna inpekcija prekršajem, tako što će izvršiti kontrolu nad poslovnim knjigama trgovca i utvrditi u kom periodu je promenjena cena.

Kada počnu sezonska sniženja moraju se primenjivati u poštovati rokovi koji su predviđeni Zakonom o trgovini.

Odnosno, upravo ono što smo naveli na početku teksta, kada je u pitanju zimsko sniženje u tom periodu su na sniženju samo zimska roba, dok kada je letnje sniženje onda samo letnja.

Ne zaboravite najvažnije, posetioci tržnih centara će, pošto je uvedena vanredna situacija u Beogradu, biti u obavezi da koriste maske i da poštuju fizičku distancu od dva metra, dok se radno vreme neće menjati.

Obezbeđenje tržnih centara će kontrolisati da li se mere primenjuju, ali najavljene su i kazne od nekoliko hiljada dinara ukoliko neko ne nosi masku može da naplati onaj kome to nadležni organi odrede.

(Espreso/Telegraf Biznis)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.