STIGLE NOVE OLAKŠICE ZA HIBRIDE: Ko planira da kupuje, sledi mu fina državna subvencija
Automobil, Foto: Printscreen

lako je sad

STIGLE NOVE OLAKŠICE ZA HIBRIDE: Ko planira da kupuje, sledi mu fina državna subvencija

Granična vrednost emisije izduvnih gasova za vozila sa hibridnim motorima povećana je sa 100 na 140 grama ugljen-dioksida po pređenom kilometru

Objavljeno: 12:51h

Zahvaljujući izmenama Uredbe o subvencionisanoj kupovini novih električnih i hibridnih vozila, objavljenoj krajem maja, klasični hibridi ponovo mogu da se kupe uz državnu subvenciju u iznosu od 2.500 evra.

Granična vrednost emisije izduvnih gasova za vozila sa hibridnim motorima povećana je sa 100 na 140 grama ugljen-dioksida po pređenom kilometru, tako da primena novog strožeg standarda (prema kojem od ove godine većina proizvođača iskazuje potrošnju goriva i emisiju izduvnih gasova), više neće biti prepreka za odobravanje subvencija.

Zašto nije moglo?

Podsećamo, količina CO2 u izduvnim gasovima koju proizvođači iskazuju po WLTP standardu (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), umesto po nekadašnjem NEDC (engl. New European Driving Cycle), glavni je kriterijum za dodelu pomenute subvencije.

Budući da je taj novi standard za skoro 40 odsto stroži od starog, većina hibridnih vozila više nije mogla da ispuni uslov od maksimalnih 100 grama CO2 po pređenom kilometru jer ono što je nekada bilo 100 grama, po novom standardu je bilo oko 135.

Zbog toga se, u privih pet meseci ove godine, došlo u apsurdnu situaciju da automobili sa potpuno istim motorima koji su ranije ispunjavali traženi kriterijum, više ne mogu da se kupe uz olakšicu od 2.500 evra, zbog čega je i interesovanje za hibridna vozila drastično smanjeno. Podizanjem granice emisije ugljen-dioksida na 140 g CO2 prema WLTP standardu, taj problem je rešen i sada većina hibridnih vozila ispunjava traženi uslov.

To će, na primer, obradovati potencijalne kupce Toyotinih klasičnih hibrida, koji sada mogu da se kupe za 2.500 evra jeftinije, što se odnosi i na neke modele koji po starom nisu ispunjavali traženi uslov (RAV 4, CH-R, Camry). To takođe važi i za nove aktuelne modele, kao što je Hyundai Tucson hibrid, i za hibride drugih proizvođača (npr. Fiat 500 Hybrid).

Ko ima pravo na subvenciju?

Pre izbora željenog modela, kod prodavca automobila treba proveriti sa prodavcem, da li je ispunjen uslov za subvenciju.

Što se tiče iznosa olakšica, oni su ostali isti - 5.000 evra za potpuno električne automobile, 3.500 evra za plag-in hibride, 2.500 za klasične hibride, 500 evra za električne motocikle, teške tricikle i četvorocikle i 250 evra za električne mopede i lake tricikle. Za električne bicikle - ništa.

Pravo da konkurišu za subvencionisanu kupovinu imaju sva pravna lica, preduzetnici i fizička lica koja do sada nisu ostvarila pravo na subvencionisanu nabavku taksi vozila, a zahtevi se podnose Ministarstvu za zaštitu životne sredine.

Bonus video:

05:32

Sve češće krađe delova automobila, a ne celih vozila

(Espreso / Telegraf)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.