AGENCIJA VAM TRAŽI DOPLATU ZA GORIVO ZA LETOVANJE? Moraju da ispune ova 3 USLOVA!
Foto: Profimedia

OPREZ

AGENCIJA VAM TRAŽI DOPLATU ZA GORIVO ZA LETOVANJE? Moraju da ispune ova 3 USLOVA!

Mogu li putnici da provere zbog čega agencija traži dodatni novac? Šta ako dođu dan kasnije zbog ogromne gužve na granici?

Objavljeno: 11:26h

Doplate za već rezervisane i plaćene turističke aranžmane jesu u skladu sa zakonom, tvrdi Nacionalna asocijacija turističkih agencija YUTA, odgovarajući na prozivke udruženja za zaštitu potrošača.

Mogu li putnici da provere zbog čega agencija traži dodatni novac? Šta ako dođu dan kasnije zbog ogromne gužve na granici?

"Osnovna zamerka potrošača jeste bila u skladu sa tim da za već uplaćane (ili delimično uplaćene) aranžmane - da li treba doplaćivati za gorivo. Imali smo ih i ranijih godina, ali nisu bile ovako visoke. Agencija mora da obavesti putnika 20 dana pre puta, doplata ne sme da bude veća od osam posto i da daju neku formu obračuna koji će na neki način objasniti putniku o čemu se tačno radi", rekao je Aleksandar Seničić, direktor YUTE.

"Kada govorimo o obračunu, to je kategorija koja ne postoji praktično nigde, jer je jako teško napraviti obračun koji je razumljiv putniku. Mi ne posedujemo ni avione, ni autobuse, ni avio-kompanija ni autobuska kompanija nije u obavezi da nam dostavi obračun. Ona nas obaveštava i možemo da pratimo stanje cene goriva. Pošto je ovde bilo govora da se to nigde u okruženju ne doplaćuje, to naravno nije tačno", dodao je Seničić i objasnio da su ti podaci javno dostupni.

"Ono što je problem, kalkulativna vrednost se ne iskazuje po broju sedišta u avionu već isključivo po tome po koliko je sedišta kalkulisan sam aranžman. Po Zakonu turizma imamo obavezu da iskažemo minimalan broj putnika."

Aleksandar Seničić
foto: TV Prva Printscreen

Problem: Neke agencije nemaju obračun

"Problem je nastao jer neke od agencija očigledno nisu dostavljale te obračune. To je u suprotnosti sa zakonom. Putnici imaju pravo da se obrate Turističkoj agenciji, da se podnese prijava. Ono što je takođe važna ne postoji način da ukoliko je agencija prekršila kaznu, platiće kaznu, ali i ako putnik ne ispuni uslov koji je zadat, ne može niko da natera agenciju da taj putnik putuje", objasnio je Seničić.

Kako kaže, ukupan broj prigovora od početka sezone do danas je 400 što je zanemarljivo budući da trenutno imamo 750.000 putnika.

"Turističke agencije ne zaslužuju ovako loš tretman ni u medijima ni od samoproklamovanih udruženja potrošača", dodao je Seničić.

Er Srbija, Komercijalni letovi, Koronavirus, Korona virus, Korona-virus, Covid 19, Covid-19
foto: EPA-EFE/FABIO FRUSTACI, Ilustracija

Gužve na granicama

Poslednjih dana smo svedoci gužvi na granicama, ali kako kaže Seničić, smeštaj na destinacija kreće od 14 časova bez obzira kada stignete tako da je moguće da kasnite nekoliko sati, ali ne i jedan dan.

Za kraj je prokomentarisao trenutno sezonu rekavši da je bolja nego prošle godine i da se čak približavamo brojkama iz 2019. godine. Napomenuo je da su ove godine agencije ozbiljnije pristupile sezoni i da se nisu zaletale sa najmovima, pa je zato čest slučaj da na nekim destinacijama ne postoji smeštaj.

Isprobajte najbolju strategiju za uštedu na letovanju!

(Espreso / Prva)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.