GDE SVI TURCI, TU I MALI MUJO: Poskupeli frizerski i kozmetički saloni, da ne preteruju ipak?!
ilustracija, Foto: Profimedia

ekonomska kriza

GDE SVI TURCI, TU I MALI MUJO: Poskupeli frizerski i kozmetički saloni, da ne preteruju ipak?!

Građani kažu kako još uvek ima salona gde su cene iste, "korektne", ali i da ima sve više onih koji se "vade" na krizu

Objavljeno:

Ovih dana se, izgleda, u mnogim frizersko-kozmetičkim salonima ustalila "praksa podizanja cena". Na pitanje zašto? Odgovor je uglavnom "sve je poskupelo, pa i naš materijal, računi...".

Ali, postavlja se pitanje da li je zaista svaka vrsta materijala skuplja i za koliko; takođe, da li je eventualno poskupljenje toliko - da krajnja cena usluge bude veća za do 200 dinara? Upravo to se sada masovno dešava.

Građani kažu kako još uvek ima salona gde su cene iste, "korektne", ali i da ima sve više onih koji se "vade" na krizu. Dodatni problem su paušalne procene usled formiranja novih cena.

Novac, Sitniš, Dinari, Pare
foto: Profimedia

Može se desiti da vlasnik salona zaista ima veće račune otkako je krenula kriza, ali isto tako - te uvećane iznose može da "pokrije" kroz naplaćivanje usluga svega nekoliko mušterija. Šta je sa ostalima? Čist profit.

Svakako da preduzetnik može po ličnom nahođenju da formira svoje cene i da se vodi principom "niko te ne tera, uzmi ili ostavi", ali i dalje nam nad glavom visi pitanje etike i da li je u redu pozivati se na krizu - koja je udarila na sve - pa i na mušterije.

Zašto se to pitamo? Upravo zato što nisu svi podigli cene. A s druge strane, materijali se dobavljaju s manje-više istih lokacija, i kriza koja je nastupila je globalna, utiče na sve; od lanaca snabdevanja do krajnjeg kupca.

Zbog činjenice da je Srbija mala i otvorena ekonomija, svaki rast cena berzanske robe dovodi do rasta cena te iste robe i u Srbiji – ukoliko je cena robe u inostranstvu veća, proizvođač ili trgovac neće prodati robu u Srbiji, već u inostranstvu.

Frizer
foto: Youtube printscreen

Ali, vratimo se na priču o salonima.

I BBC se ovih dana bavi istom tematikom. U centru priče je internacionalni lanac frizerskih salona "Trevor Sorbie" koji je, kako kaže, morao da podigne cene svojih usluga jer su im troškovi veći: sada svakog meseca troše na hiljade funti više.

Kompletnu uslužnu industriju u Britaniji pogađa inflacija od oko 15%, a iz ove kompanije kažu da "ne mogu podići cene baš za toliko, ali da su, isto tako, ranije bili dosta povoljni i pristupačni".

Manikir
foto: Profimedia

- Znate, nudili smo uslugu manikira za 5 funti, ili pedikir za 10 funti. Ali sada, realistično gledano, mislim da su dani tih jednokratnih usluga prošlost - kaže za BBC Nejtan Voker, predstavnik kompanije, zadužen za brendiranje.

Umesto toga, salon je podigao cene između 3 i 5 procenata.

- U odnosu na lani, troškovi za tekuće račune sada su nam uvećani 50 odsto. Poskupeli su i proizvodi kao što su regeneratori za kosu, šamponi, farbe, negde oko 10 odsto - priča Voker.

Dodaje da je cena folije uvećana 35%, a plate radnika 7 procenata. Dalje, navodi da im kirija konstantno raste.

Istraživanje pokazuje da je 43% biznisa u Velikoj Britaniji podiglo cene svojih usluga u poslednja tri meseca. Dakle, manje od polovine. Ipak, u naredna tri meseca govori se o povećanju tog procenta - na 58 odsto.

- Moja kozmetičarka više ne radi kod kuće, u svom stanu, nego iznajmljuje lokal. Podigla je cene za 200 dinara. Ali, zašto ja treba da plaćam za tu njenu odluku - kaže jedna Beograđanka.

Bonus video:

02:08

ESPRESO ANKETA: Da li biste dali svom detetu HPV vakcinu, besplatna je i lekari su za

(Espreso/Telegraf)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.