VIŠE SE NE "OPRAŠTAJU" SITNI KVAROVI: Tehnički pregled pada svako drugo vozilo!
Ilustracija, Foto: Vladimir Šporčić

rigorozno

VIŠE SE NE "OPRAŠTAJU" SITNI KVAROVI: Tehnički pregled pada svako drugo vozilo!

Koliko je tehnički pregled sada rigorozniji najbolje pokazuju prvi statistički podaci sa linija tehničkog pregleda

Objavljeno:

Svako drugo vozilo pada u proseku na tehničkom pregledu, više se ne može registrovati automobil sa pokvarenom prskalicom, brisačem, prozorom ili stop svetlom, a pregled je okvirno poskupeo za 1.500 dinara.

Ovo je prvi bilans novog tehničkog pregleda koji je startovao 5. jula. Zapravo, najveća novina je da se tehnički pregled sve vreme snima kamerama pa ne može više da se “gleda kroz prste” nikome ni za najmanje propuste. Barem, tako tvrde na linijama tehničkog pregleda.

Predsednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP) Vlada Marinković ističe da je najevća stvar što se napokon tehnički pregled radi kako treba.

-Uvođenjem kamera na tehnički pregled više ne mogu da prođu vozila kojima ne radi prskalica, brisač ili prozor. Dakle, nema više “popraviću majke mi” ili “šta će mi prskalica kad je ne koristim” – naglašava Marinković.

Kako kaže, ko padne na pregledu ima rok od tri dana da otkloni kvar. U suprotnom mora ponovo da plati tehnički pregled po istoj ceni.

Tehnički pregled
foto: Vladimir Šporčić

-U roku od tri dana na liniji ponovo se pregleda samo deo vozila koji je bio neispravan. S druge strane, jednom mom drugu prekidalo je na pregledu treće stop svetlo na automobilu starom tri godine. Pošto se radi o relativnom retkom vozilu morao je da ćeka 10 dana na isporuku stop svetla. U međuvremenu mu je istekla i registracija pa je morao da plati i šlep službu i ponovo tehnički pregled – objašnjava Marinković.

Inače, tehnički pregled od 5. jula duže traje i više košta.

-Zbog toga što se sve vreme snima tehnički pregled je umesto 30-35 minuta u početku trajao sat vremena da bi se sada kontrolori već uhodali pa sve traje 40-45 minuta. Takođe, zbog velikih gužvi pregled je, prvo, poskupeo sa 4.500 dinara na 6.000-7.000 dinara da bi sada iznosio između 5.000 i 6.000 dinara. U smeni se pregleda osam vozila – podvlači Marinković i dodaje da očekuje da se do septembra pregled traje kao i ranije.

Još dva uslova za minimalnu i maksimalnu cenu

Predsednik NATEP-a Vlada Marinković ističe za “Blic” da su neophodna još dva koraka u organizaciji linija tehničkog pregleda da bi mogla da se odredi minimalna i maksimalna cena pregleda.

-Potrebno je da se uspostavi centralizovani informacioni sistem koji će sadržati sve podatke i o linijama tehničkog pregleda i o svim vozila i rezultatima njihovog pregleda od sile kočenja do izduvnih gasova. Takođe, neophodno je da se organizuje sistem obuke pregledača jer se automobile stalno menjaju i razvijaju. Kada se ta dva uslova ispune moći ćemo da imamo minimalnu i maksimalnu cenu pregleda – objašnjava Marinković

Koliko je tehnički pregled sada rigorozniji najbolje pokazuju prvi statistički podaci sa linija tehničkog pregleda.

- Prolazak vozila na pregledu se kreće u proseku između 30 i 80 odsto. Postoje dani i kada u smeni prođe svih osam vozila, ali i oni kada je ispravno svega dva od osam automobila. Tako je okvirno i na drugim linijama – objašnjavaju na jednoj liniji tehničkog pregleda.

Zbog toga u Nacionalnoj asocijaciji tehničkih pregleda savetuju vozače da ne dolaze na tehnički pregled ni sa, naizgled, sitnim kvarovima.

- Dobro proverite svoje vozilo pre nego što dođete na tehnički pregled. Ne može da se dogodi da ne vidite da nemate tečnost u prskalici, da nemate paket prve pomoći ili da vam se ne otvara prozor pozadi? Niti se više uvažava izgovor tipa “šta će mi prskalica ili ručna kad je ne koristim?! Ti kvarovi nisu uopšte skupi. Pre će biti da su vlasnici takvih vozila neodgovorni – apostrofira predsednik NATEP-a Vlada Marinković.

Sagovornik smatra da smo sada blizu da tehničke preglede vratimo na nivo na kom su bili pre devedesetih godina.

- U jednom periodu sveli smo tehnički pregled na system lupanja pečata. Sada je pregled znatno ozbiljniji,a to je na dobrobit svih i vlasnika vozila i kontrolora. Nema šta niti može sada više kontrolor da priča sa klijentom tokom pregleda jer kamere sve snimaju. Naravno, to ne znači da se više ništa ne toleriše. Svakako da automobil može da prođe pregled ako je, recimo, odzgo malo natruo - kaže Marinković i podseća da količina izduvnih gasova i ovalnost kočnica još dve godine neće biti stavka na osnovu koje će se padati na tehničkom pregledu.

Još dva uslova za minimalnu i maksimalnu cenu

Predsednik NATEP-a Vlada Marinković ističe za “Blic” da su neophodna još dva koraka u organizaciji linija tehničkog pregleda da bi mogla da se odredi minimalna i maksimalna cena pregleda.

- Potrebno je da se uspostavi centralizovani informacioni sistem koji će sadržati sve podatke i o linijama tehničkog pregleda i o svim vozila i rezultatima njihovog pregleda od sile kočenja do izduvnih gasova. Takođe, neophodno je da se organizuje sistem obuke pregledača jer se automobile stalno menjaju i razvijaju. Kada se ta dva uslova ispune moći ćemo da imamo minimalnu i maksimalnu cenu pregleda – objašnjava Marinković

(Espreso / Blic)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.