EVO KAKO DA POSTANEŠ PILOT I OSTVARIŠ SVOJ SAN: Ministarstvo obezbedilo NOVE uslove, NE TREBA ti Vojna akademija
Pilotska kabina, Foto: EPA-EFE/TOMS KALNINS

novi konkurs

EVO KAKO DA POSTANEŠ PILOT I OSTVARIŠ SVOJ SAN: Ministarstvo obezbedilo NOVE uslove, NE TREBA ti Vojna akademija

Ministarstvo odbrane i Vojska Srbije pokrenuli su konkurs za vojnostručno osposobljavanje za rezervne oficire roda avijacije

Objavljeno:

Biti pripadnik Vojske Srbije je čast i dika, ali biti pripadnik vojne avijacije još veći je prestiž. Piloti su oduvek bili "krem dela krem" vojske, a kada ih vidite u uniformama uvek zaigra srce na poseban način.

Dešavalo se da mnogi, da li zbog dozvole roditelja ili nekih drugih životnih okolnosti, ne upišu na vreme Vojnu akademiju i njihov san da postanu piloti ostane samo to - san. Međutim, Ministarstvo odbrane i Vojska Srbije pokrenuli su konkurs za vojnostručno osposobljavanje za rezervne oficire roda avijacije i time omogućili civilima, koji do kraja 2024. godine navršavaju 30 godina, a pritom imaju diplomu osnovnih akademskih studija civilnih fakulteta, da ispune svoj san.

Nakon što zadovolje opšte uslove konkursa, medicinske, psihološke i bezbednosne provere, savladaju selektivnu padobransku i letačku obuku, kandidati će imati priliku da sednu u kabine aviona i helikoptera Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane.

Ekipa Telegraf posetila je Vojni aerodrom pukovnik-pilot Milenko Pavlović u Batajnici, najveći vojni aerodrom u Srbiji koji se prostire na čak 750 hektara, gde smo imali priliku da popričamo sa nastavnicima letenja, ali i kandidatima koji su već na korak do ostvarenja svog cilja.

Tamo su nas sačekali ljudi ostrašćeni letenjem i avijacijom, a gledajući njih prosto i vi sami poželite da postanete pilot i poletite.

Letelica
Letelicafoto: Youtube/TrevorJacob/Printscreen

Kapetan prve klase Viktor Nedeljković, jedan od nastavnika na ovom konkursu za Telegraf.rs otkrio je da postoje dva načina na koja se može postati vojni pilot.

- Ili pohađanjem Vojne akademije, smer avijacija ili prijavom na konkurs za osposobljavanje za rezervne oficire vojne avijacije.

Najbitnije za prijavu, ističe kapetan, jeste da zaključno sa 2024. godinom kandidati navršavaju 30. godina.

- Konkurs je otvoren do 31. jula, a mogu se prijaviti i momci i devojke koji ispunjavaju ove kriterijume. Važno je samo da su završili i neki od fakulteta - kazao nam je Nedeljković.

Pored letenja koje je zaista posebno i treba ga iskusiti, buduće kandidate koji uspeju da prođu konkurs očekuju i razni drugi benefiti.

- Tu su i vrlo stabilna primanja, zdravstveno i penziono osiguranje, kao i pomoć ministarstva u rešavanju stambenog pitanja - istakao je kapetan.

Kandidati koji se prijave za ovaj poziv prvo lete selektivno letenje i to na avionima "Utva 75". Kako nam je kapetan, ali i nastavnik Nedeljković objasnio oni lete nekih desetak sati i za to vreme kandidati treba da savladaju kompletnu tehniku pilotiranja.

- Nama to ujedno služi i za procenu njihove podobnosti za dalje školovanje i uopšte poziv pilota.

Kapetan Nedeljković iskoristio je priliku i da pozove sve momke i devojke koji ispunjavaju kriterijume i koji misle da bi mogli u ovom pozivu da se pronađu da se prijave na konkurs.

Potpukovnik Milorad Krstić, zamenik komandanta 252. školskotrenažne avijacijske eskadrile istakao je da je u toku prijem slušalaca 3. klase za prijem rezervnih oficira roda avijacije, a kao neko ko se bavi poslom vojnog pilota više od 20 godina otkrio je da je u pitanju veoma zanimljiv, atraktivan i adrenalinski posao.

- Svako ko želi da oseti nešto ovako, predlažem mu da se prijavi na ovaj konkurs i da se oproba u letačkim veštinama - rekao je potpukovnik Krstić i dodao da posao pilota jeste zahtevan i naporan i da traži puno rada i truda, ali da ipak koliko uzima, mnogo više i daje.

Milan Šarić, momak iz Rume koji je diplomirao na Fakultetu sporta i fizičkog vaspitanja i na istom završio master, odlučio je da ispuni svoj dečački san i postane pilot, a za Telegraf.rs otkrio je kako se prijavio na konkurs.

- Od detinjstva postoji ogromna i izražena želja i ljubav prema ovom pozivu, nažalost na vreme nisam konkurisao za akdemiju, tako da je ovo neka druga šansa koju sam iskoristio i sada sam ovde na aerodromu da upotpunjujem svoju letačku obuku.

Prvo je leteo na "Utvi 75", a kako kaže konkursom je jako zadovoljan jer se dosta radi i uči, ali i napreduje, a kako vreme prolazi obuka se u potpunosti upotpunjuje. Kao najlepši momenat sa kursa izdvojio je svoj prvi let.

- To mi je inače bio i prvi let u životu, ali kao i što i svaki pilot nikada ne zaboravi prvi samostalni let, tako da i to mogu da izdvojim kao najlepšse iskustvo.

Šarić je pozvao sve one koji poput njega nisu na vreme konkurisali, a imaju veliku želju, motivaciju i ljubav prema ovomk pozivu da to učine sada i da sigurno neće zažaliti.

Svi zainteresovani mogu da podnesu prijave u centrima Ministarstva odbrane, šalterima Pošte ili na portalu eUprave.

Konkurs je otvoren do 31. jula 2023. godine, a sve dodatne informacije o uslovima i načinu konkurisanja mogu se dobiti u Komandi RV i PVO u Zemunu (Glavna br.1) ili na brojeve telefona 011/3074-128, 011/3074-008 i 011/3074-027.

Tekst javnog oglasa dostupan je na sledećem linku.

Bonus video:

04:03

KAKO JE PUTNICA UNELA U AVION 2 PLINSKE BOCE? Petar Vojinović o dve mogućnosti: Imaju svega par sekundi, a EVO ŠTA je interesantno

(Espreso/ Telegraf)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.