DIVČIBARE POPUT KOPAONIKA I ZLATIBORA: Na pomolu rešenja gorućih problema nakon GRAĐEVINSKOG BUMA!
Ilustracija, Foto: Google street view

IZGRADNJA I REŠAVANJE PROBLEMA

DIVČIBARE POPUT KOPAONIKA I ZLATIBORA: Na pomolu rešenja gorućih problema nakon GRAĐEVINSKOG BUMA!

Gorući problem, snabdevanje strujom, koji je proteklih godina čak uticao i na rad ski-staze, konačno treba da bude rešen izgradnjom nove trafo stanice, investicije od 2,5 miliona evra

Objavljeno:

Više od 15 miliona evra je ulaganje države i Grada Valjeva da se do kraja ove i tokom sledeće godine reše glavni infrastrukturni problem vodeće turističke destinacije valjevskog kraja, Divčibara. Reč je o snabdevanju strujom i vodom, kao i konačnom uvođenju kanalizacione mreže u ovom, sve popularnijem turističkom centru.

Pre samo četiri godine svi koji bi se zaputili na Divčibare imali bi najpre problem sa samim putem, a potom bi ih u turističkom centru na Maljenu sačekali problem nezamislivi za bilo koju turistističku destinaciju – česti nestanci struje i vode, kao i nepostojanje kanalizacije. Divčibare su u međuvremenu doživele bum sve veće posete gostiju ne samo tokom zimske sezone, kao i ekspanziju gradnje novih objekata i hotela, ali infrastrukturni problemi su ostali.

Prvi od njih, rekonstrukcija prilazne saobraćajnice preko Krčmara, duge 12 kilometara, rešen je zahvaljujući ulaganju “teškom” pet miliona evra. Sledeći gorući problem, snabdevanje strujom, koji je proteklih godina čak uticao i na rad ski-staze, konačno treba da bude rešen izgradnjom nove trafo stanice, investicije od 2,5 miliona evra.

Drvo Ljubavi, Crni vrh, Divčibare
foto: Espreso.co.rs

Nova trafo-stanica na Divčibarama je ukrovljena, a početkom sledeće godine treba da bude povezana na sistem

- Njena izgradnja ulazi u svoju završnu fazu. Praktično je objekat ukrovljen, nakon toga odmah sledi opremanje i to će ići dosta brzo, pre Nove godine. Potom ostaje njeno povezivanje na sistem i puštanje u rad. Nadamo se da će i taj korak proći što jednostavnije i brže. Svakako, nakon stavljanja trafoa u funkciju, Divčibare će imati redovno i stabilno napajanje električnom energijom – kaže član Gradskog veća Valjeva Vladimir Blagojević.

Vodovodna mreža, bez koje je nemoguće zamisliti jedan turistički centar, takođe je u planu realizacije, a taj posao, koji ako predviđena dinamika bude ispoštovana treba da bude završen sledeće godine, vredan je 1,7 miliona evra. Najpre treba da bude izgrađen novi rezervoar i spojen sa dve bušotine koje će Divčibare snabdevati vodom.

Uporedo sa vodovodnom, valjevska vlast će, kako je najavljeno, rešavati i gorući problem kanalizacione mreže.

- To je takođe zaista velika investicija, sedam plus četiri miliona evra za postrojenje za preradu otpadnih voda i kanalizacionu mrežu. To je jedan od najkompleksnijih i najskupljih projekata. Idejno rešenje je već poslato državnoj Kancelariji za javna ulaganja, a u saradnji sa Institutom CIP planiramo da se do kraja godine pojave i prve građevinske dozvole koje će potom sukcesivno, pristizati pa će tako i počinjati radovi – najavljuje Blagojević.

Pored infrastrukturnog opremanja, na Divčibarama će se graditi i biciklistički park i novi parking

Uporedo sa rešavanjem ovoh infrastrukturnih pitanja, Grad je pristupio i realizaciji dodatnih novih aktivnosti u cilju obogaćenja turističke ponude Divčibara.

- To je budući biciklistički park, gde nam je država takođe pomogla sa 11 miliona dinara, čija je ukupna vrednost je 14 miliona i gde smo mi kao Grad dodali tu razliku. Već je izabran izvođač i očekujemo da u novembru počnu radovi – kaže član Gradskog veća zadužen za vodeću turističku destinaciju valjevskog kraja.

Radovi ove godine treba da počnu i na gradskim parcelama predviđenim za novi divčibarski parking, ukupne površine 4.000 kvadratnih metara, prekoputa objekta Pošte. Taj parking predviđen je za 122 automobila i 16 autobusa, uz pet mesta za parkiranje vozila osoba sa posebnim potrebama.

(Espreso / Blic)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.