ZAKON O METROU JE U ZAVRŠNOJ FAZI: Gradnja planirana od 1. novembra
Gradnja planirana od 1. novembra, Foto: Ministarstvo finansija

OBRATITE PAŽNJU

ZAKON O METROU JE U ZAVRŠNOJ FAZI: Gradnja planirana od 1. novembra

Kada je reč o uvođenju rečnog prevoza, Vesić je precizirao da je on kroz izmenu Odluke o javnom prevozu uveden u sistem javnog prevoza

Objavljeno:

Izrada Zakona o metrou i gradskoj železnici u završnoj je fazi, rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić za RTS, a prenosi Beoinfo.

- Zakon će se u narednih nekoliko sedmica naći u skupštinskoj proceduri. Zajedno sa Gradom Beogradom ovaj zakon pripremaju Ministarstvo građevine i infrastrukture, kao i Ministarstvo finansija. Usvajanjem tog zakona biće precizirana sva tehnička i regulatorna pitanja, s namerom da izgradnja metroa u Beogradu počne 1. novembra, kako je i najavljeno - ukazao je Vesić.

On je dodao da se u međuvremenu radi eksproprijacija zemljišta na Makiškom polju.

- Taj posao zajedno obavljaju Grad Beograd i Republika, kako bi sve bilo spremno da 1. novembra počne izgradnja Beogradskog metroa, a koji je obećan još 1971. godine. Pregovara se i o unapređenju mreže BG voza, koji će 2027. godine povezati Pančevo, Surčin, Obrenovac, Lazarevac, Mladenovac, Sopot, Barajevo i sve druge beogradske opštine, izuzev Grocke sa centrom grada – naveo je Vesić i dodao da će širenjem tramvajskih linija šinski sistem postati dominantan sistem prevoza u prestonici.

Kada je reč o uvođenju rečnog prevoza, Vesić je precizirao da je on kroz izmenu Odluke o javnom prevozu uveden u sistem javnog prevoza.

- U međuvremenu su urađene dve studije koje su pokazale opravdanost rečnog prevoza u Beogradu. Definisane su stanice kod Kapetanije u Zemunu, u Krnjači kod Pančevačkog mosta, takođe na Dorćolu, Beogradu na vodi i Beogradskom sajmu - naveo je Vesić.

Istakao je da je na prošloj sednici Skupštine grada donesena odluka o neophodnosti partnerstva u realizaciji tog posla.

- Potrebno je barem dve godine da započne rečni prevoz. Ali to ćemo sigurno ostvariti, jer Beograd ima dve reke i skoro 200 kilometara obale. Nema razloga da rečni saobraćaj ne koristimo kao način prevoza - zaključio je Vesić.

(Espreso / Blic)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.