OVO JE FINALNA TRASA BG METROA: Ovako će izgledati Linija 1 sa 23 stanice i Linija 2 sa 20 stanica
Analizirano je više varijanti za dve linije metroa, sa predlogom koloseka, Foto: Dragan Kadić

novi projekat

OVO JE FINALNA TRASA BG METROA: Ovako će izgledati Linija 1 sa 23 stanice i Linija 2 sa 20 stanica

U prvoj fazi radova bi se, kaže, verovatno gradio deo Linije 1 od Železnika do Karaburme

Objavljeno:

Francuska kompanija Egis, prema Ugovoru sa Gradom Beogradom, završila je Generalni projekat i Prethodnu studiju opravdanosti za Metro linije 1 i 2 Beograda. FInalni izveštaj je prihvatila gradska Komisija za sprovođenje te faze projekta.

Senior inženjer mostogradnje i građevinarstva u toj francuskoj kompanij Goran Tadić kazao je da su Generalni projekat i Prethodna studija opravdanosti metroa obuhvatili elemente predviđene srpskim zakonima i projektnim zadatkom. On je naveo da je Egis uradio studiju tražnje transportnih zahteva, predlog urbane integracije metroa i povezivanja sa drugim vidovima gradskog, prigradskog i međugradskog saobraćaja (voz, BG voz, tramvaj, autobus, trolejbus) na osnovu Smart plana iz 2016. godine i podloga dobijenih od javnih komunalnih preduzeća.

- Analizirano je više varijanti za dve linije metroa, sa predlogom koloseka, stanica sa peronima, tehnologija izgradnje "Cut & Cover", dubokim tunelima, na terenu i na vijaduktima. Predložene su "Park & Ride" lokacije i reorganizacija i redukcija linija gradskog saobraćaja - rekao je Tadić za eKapiju.

Kaže da je rađena i studija organizacije i upravljanja u eksploataciji, prikazani su potrebni sistemi, elektromotorne kompozicije, energetski kapaciteti, radionice i depoi.

Izvršena je, dodaje, procena investicionih i eksploatacionih troškova, troškova održavanja, kao i neposredne ekonomske koristi.

Prema njegovim rečima, usvojene su sledeće trase: Linija 1, Železnik – Mirijevo, dužine 21,3 km, sa 23 stanice i Linija 2, Železnička stanica Zemun – Mirijevo, dužine 19,2 km, sa 20 stanica.

- Uglavnom je predviđena podzemna trasa, sem u Makiškom polju, gde bi trasa Linije 1 bila na nasipu prosečne visine dva metara. Dve linije se ukrštaju i imaju denivelisane podzemne stanice na Savskom Trgu, gde je omogućen prelaz putnika sa jedne na drugu. U Mirijevu su planirane paralelne stanice za obe linije. Predviđen je tunel ispod Save za Liniju 2. Deo Linije 2 na Novom Beogradu je moguće izgraditi i na vijaduktu - navodi Tadić.

U prvoj fazi radova bi se, kaže, verovatno gradio deo Linije 1 od Železnika do Karaburme. Portal eKapija podseća da je Vlada Srbije nedavno formirala Radnu grupu za realizaciju projekta "Izgradnja beogradskog metroa", čiji je zadatak da s kineskom kompanijom Power Construction Corporation of China pripremi prihvatljiva tehnička, komercijalna i finansijska rešenja za realizaciju tog projekta.

- Pretpostavljamo da se sa Power Construction Corporation of China razgovara o sledećim fazama finansiranja, projektovanja i izgradnje metroa - naveo je Tadić.

Krajem decembra 2018. godine, odlukom skupštine Grada Beograda osnovano je preduzeće za izgradnju metroa, a zamenik gradonačelnika Goran Vesić tada je izjavio da će ukupna vrednost radova iznositi 3,6 mijarde evra, od čega će prva faza koštati 1,3 milijarde evra.

Bonus video

(Espreso.co.rs/E kapija)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.