OVO SIGURNO NISTE ZNALI O BEOGRADSKIM MOSTOVIMA! Neki kriju tužne, neki junačke priče, i SVAKI JE JEDINSTVEN!
Beogradski mostovi, Foto: Foto: Espreso/Marko Nikolić

VIZUELNI SIMBOLI BEOGRADA

OVO SIGURNO NISTE ZNALI O BEOGRADSKIM MOSTOVIMA! Neki kriju tužne, neki junačke priče, i SVAKI JE JEDINSTVEN!

Od 10 mostova, čak 8 premošćuju reku Savu, a samo 2 idu preko Dunava

Objavljeno:

U Beogradu trenutno postoji čak 10 mostova. Neki od njih služe isključivo za šinska vozila, neka samo za "točkaše", ali svaki od njih ima neku zanimljivost koju krije i zbog kojeg je jedinstven.

Od 10 mostova, čak 8 premošćuju reku Savu, a samo 2 idu preko Dunava.

A mi smo vam pripremili neke od zanimljivosti 10 beogradskih mostova:

Most na Adi

Most na Adi
Most na Adi foto: FoNet

Najmlađi među beogradskim mostovima, most na Adi je takođe najveći viseći most na svetu koji stoji na samo jednom stubu. Ovaj most je moža i najlepši u Beogradu i postao je jedan od vizuelnih simbola prestonice.

Brankov most

Brankov most
Brankov most foto: Nemanja Pančić

Velika je zabuna da li je ovaj most dobio ime po Branku Ćopiću ili Branku Radičeviću, a istina je da je nazvan po Branku Radičeviću jer se ovim mostom ulazi u ulicu nazvanu po srpskom pesniku.

Među sujevernim beograđanima vekovima se prepričava legenda o prokletstvu ovoga mosta. Kažu i da je prethodni most srušen upravo zbog ovoga prokletstva, a „crna“ činjenica da je Brankov most čuven po velikom broju samoubistava koja se izvrše ili pokušaju sa njega. Na Vikipediji postoji podatak da svake godine oko 40 ljudi reši ili pokuša da izvrši samoubistvo skočivši sa Brankovog mosta. Najzad, i sam Branko Ćopić je učinio isto, pa zato postoji zabuna.

Gazela

Brankov most
Brankov most foto: Profimedia

Najprometniji i najopterećeniji most u Begradu je upravo Gazela, a naziv je dobio po tome što iz profila podseća na gazelu koja preskače reku.

Čuvena je reakcija prve dame Jugoslavije,Jovanke Broz koja je sa Titom došla da obiđe gradilište dok most još nije bio sastavljen po sredini i čudom se čudila kako će da stoji bez ijednog podupirača na sredini.

Novi železnički most

Novi Železnički most
Novi Železnički mostfoto: Printscreen/Youtube/Gradjevinski Forum

Ovaj most je jedini u Beogradu koji nema svoje oficijelno ime. I on je jedan od vizuelnih simbola Beograda, pogotovo noću kada se na njemu upale neobična dekorativna svetla.

On je takođe prvi železnički viseći most u Evropi i na kome je primenjen sistem zategnutih užadi. Dugačak je 1928 metara.

Savski most

Savski most
Savski mostfoto: Nebojša Mandić

U planu je da ovaj most postane pešačka zona, posle inicijative stanoivnika elitnog naselja Beograd na vozi da se ovaj most ukloni zbog buke koja se stvara od tramvaja.

Ovaj most je takođe jedini most kojim prolaze tramvaji.

Postoji priča da je Miladin Zarić spasio ovaj most od rušenja. Priča o njegovom junačkom poduhvatu kaže da je on sa prozora svoje hzgrade video da nemci spremaju most za miniranje, i da je zajedno sa Vojnicima Crvene armije otišao do mosta i krneuo da sam sklanja žice koje su već bile zapaljene.

Dugo godina postoji inicijativa da ovaj most dobije ime po svom spasitelju.

Stari Železnički most

Železnički most
Železnički mostfoto: Printscreen Youtube

Prema jednoj legendi, Stari Železnički most je ostao neofarban jer su projektanti zaboravili da uračunaju težinu farbe.

Pančevački most

Pančevački most
Pančevački mostfoto: Espreso.co.rs

Ovaj most postoji i koristi se već punih 87 godine. Most je izdržao sve promene i vlasti, klime, ljudi, prilika i vremena. Trenutno stanje mosta nije na zavidnosm nivou, i postojale su priče da će isti biti srušen i na istoim mestu napravljen novi.

Pupinov most

Pupinov most
Pupinov mostfoto: Stefan Jokić

Dužinom 1.482 metara, ovaj most je drugi najduži u Beogradu posle Pančevačkog mosta. Pančevački most je čakk 79 godina bio jedini most preko Dunava, dok Pupinov most nije izgrađen i otvoren sa saobraćaj 2014. godine. Ima jedan veći raspon za prolaz brodova.

Nadomak Pupinovog mosta nalazi pravi mali napušteni grad, u kojem su stanovali isključivo kineski građani. Kada je 2011. godine počela gradnja saobraćajnice nad Dunavom koja je trebalo da poveže Zemun i Borču, najveći deo radnika na terenu, njih oko 250, bili su upravo kineski graditelji, koji su prešli hiljade i hiljade kilometara od Dalekog istoka. Kako bi bili što bliže samom gradilištu, ali i kako bi se osećali kao kod kuće, podignut je nesvakidašnji radnički gradić, koji se nalazio na putu kroz naselje Borča, sve do skretanja za Kovilovo. Kineski radnici su završili posao i vratili se kućama, a ova mala „kineska četvrt“ danas je napuštena.

Most Obrenovac - Surčin

Most Obrenovac Surčin
foto: Printscreen/Youtube/Gradjevinski Forum

Ovaj most izgrađen je i otvoren kao deo deonice Surčin Obrenovac koji je treba da omogući mnogim građanima ovih delova grada da brže stižu do planiranih destinacija.

Ovo je jedini most na Savi od Šapca do Ostružnice, na deonici dužoj od 70 kilometara.

Ostružnički železnički most

Ostružnički most
foto: Printscreen/Youtube/Ostruznicki most

Most postoji od 2006. godine. Izgrađen je na istom mestu gde je postojao železnički most porušen u toku NATO bombardovanja.

( Espreso )


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.