NEVEROVATNO OTKRIĆE U EGIPTU: Pronađen skelet ČETVORONOŽNOG KITA, mogao je i da pliva i da hoda! (VIDEO)
Otkriće, Foto: Printscreen/Youtube

ZANIMLJVIO OTKRIĆE

Naučnici su u Egiptu otkrili su novu vrstu četvoronožnog kita koja je živela pre otprilike 43 miliona godina. Fosil vodozemca latinskog naziva Phiomicetus anubis otkriven je u egipatskoj Zapadnoj pustinji, području Sahare koje leži zapadno od reke Nil.

Njegova lobanja podseća na Anubisa, staroegipatskog boga mrtvih sa glavom šakala po kome je dobila ime.

Preci savremenih kitova razvili su se od sisara sličnih jelenima koji su živeli na kopnu tokom 10 miliona godina.

S težinom od oko 600 kg i dužinom od tri metra, Phiomicetus anubis je imao snažne čeljusti za hvatanje plena, navodi se u studiji koju je u sredu objavio Zbornik radova Kraljevskog društva B.

Kit je mogao da hoda po kopnu i pliva u vodi.

-Phiomicetus anubis je ključna novootkrivena vrsta kitova i važno je otkriće za egipatsku i afričku paleontologiju, rekao je za Rojters glavni autor istraživanja Abduah Gohar, prenosi BBC.

Premda ovo nije prvi put da su naučnici otkrili fosil kita s nogama, veruje se da je Phiomicetus anubis najraniji tip 'polumorskog' kita koji je otkriven u Africi.

Prvobitno se verovalo da su kitovi evoluirali u Južnoj Aziji pre približno 50 miliona godina. Kako su se njihova tela postupno sve više prilagođavala vodi migrirali su prema Severnoj Africi i Severnoj Americi, gde su pronađeni i ostali fosili.

Najnovije otkriće upućuje na to da su rani kitovi doplivali sa područja Južne Amerike.

Paleontolozi smatraju da su kitovi kultni primer evolucije jer su se razvili iz malih kopitara u plave kitove te su potom postupno osvojili okeane.

Tim paleontologa je 2011. godine u Peruu otkrio fosil kita star 43 miliona godina. Imao je četiri noge, plivaću kožicu i kopita.

Ovaj drevni kit mogao bi se, upravo zbog ekstremiteta i snažnog repa, uporediti s dabrom ili vidrom.

ESPRESO ANKETA: Koji je vaš stav po pitanju vakcinacije?

(Espreso/BBC/Index.hr)