neverovatno
KINEZI BI VOZOM U AMERIKU? Novi projekat bi koštao više od 200 milijardi dolara, a pruga je duga 13.000 KILOMETARA
Kina je već napravila prve korake koji pokazuju da njihov plan i nije toliko nezamisliv, navodi portal "IFL sajens"
Kina ima jednu od najrazvijenijih brzih železnica na svetu i tu ne planira da stane.
Navodno, Peking želi da izgradi veoma brzu železničku prugu dugu 13.000 kilometara koja bi povezivala tu dalekoistočnu zemlju sa SAD, a cena projekta je oko 200 milijardi dolara.
Ta železnička mreža prolazila bi preko Sibira, zatim ispod mora kroz Beringov moreuz, pa preko Aljaske, kanadskih teritorija Jukon i Britanske Kolumbije, sve do glavnog kopnenog dela SAD.
Kada bi se ta veza uspostavila, Kina bi mogla da nastavi sa izgradnjom superbrze železnice do svakog dela Amerike.
Prvi takvi planovi su se pojavili još 2014. godine, kada su lokalni mediji izveštavali kako Kina planira da izgradi superželeznicu od 13.000 kilometara. U to vreme kineski inženjeri tvrdili su da već pregovaraju sa ruskim kolegama o početku izgradnje železničke megalinije uvereni da je njena izgradnja moguća uz postojeću tehnologiju.
Kina je već napravila prve korake koji pokazuju da njihov plan i nije toliko nezamisliv, navodi portal "IFL sajens".
Još 2018. godine Kina je odobrila izgradnju prve svetske superbrze železnice koja će povezivati Šangaj sa arhipelagom koji se nalazi na 77 kilometara od obale kopnene Kine.
Ta nova ruta imaće i podvodni deo od 16,2 kilometra, a na trasi će saobraćati voz koji se kreće iznad pruge levitirajući pomoću magneta, a koji ujedno i guraju kompoziciju napred velikim brzinama (maglev voz).
Izgradnja tog projekta već je u odmakloj fazi.
Međutim, neki kritičari su projekat duge i brze pruge otpisali kao ekonomski zastareo, navodeći teretne brodove i vazdušni transport kao jeftinije opcije, a uz to smatraju da je projekat železnica prema SAD previše komplikovan.
(Espreso/IFL Science)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!