AMERIČKE DIPLOMATE U HAVANI MASOVNO SU OBOLEVALE OD ČUDNE BOLESTI: Sada je otkriven UZROK koji je sve zapanjio!
Američka ambasada u Havani, Foto: AP Photo/Desmond Boylan

MISTERIJA U AMBASADI

Kanadski i kubanski naučnici utvrđuju da li su insekticidi uzrok misterioznih simptoma koje su imali američke i kanadske diplomate u Havani izmedju 2016. i 2018, a ne "akustični napad", kako su prenosili neki mediji.

"Ne poričemo da se grupa diplomata osećala bolesno... Ali, različita objašnjenja su moguća. Kanadjani smatraju da je moglo da se radi o trovanju zbog prekomerne upotrebe insekticida u suzbijanju komaraca koji prenose denga groznicu", rekao je za Frans pres direktor kubanskog Centra za neuronauke Mičel Valdes-Sosa.

On je naveo da kanadski i kubanski naučnici proučavaju grupu Kubanaca koji su bili izloženi insekticidima na poslu da bi se utvrdilo da li je hipoteza tačna. Rezultati ovog istraživanja očekuju se za mesec dana.

U Havani je od 2016. do 2018. trajala afera oko misterioznog "zvučnog napada" na američke i kanadske diplomate.

Pedesetak američkih i kanadskih diplomata u Havani, kao i članovi njihovih porodica, patili su od migrena, zujanja u ušima, kognitivni poremećaja ili problema sa ravnotežom i vrtoglavicom.

Otava i Vašington nikada nisu zvanično utvrdili prirodu fenomena poznatog kao "Havanski sindrom" niti su potvrdili da je reč o "akustičnom napadu", kako je pisala američka štampa.

Kuba je odbacila svaku odgovornost.

Prošle godine, tim sa univerziteta u Halifaksu, Kanada, sproveo je kliničku studiju koja je obuhvatila 15 kanadskih žrtava.

Utvrdjeno je da postoji mogućnost da su osobe koje su navodno bile žrtve "akustičnog napada" zapravo bile izložene trovanju organofosfatima koji se koriste u zaprašivanju komaraca.

Zbog "Havanskog sindroma" SAD i Kanada su povukle veliki deo svog diplomatskog osoblja sa Kube.

(Espreso.co.rs/Beta/AFP)