SAZNAJTE
Avion koji se srušio u Rusiji star preko 50 godina! Cure detalji o kobnom letu, nijedan putnik nije preživeo, užas!
Prema veb-sajtu RussianPlanes, Angara upravlja flotom od 10 aviona An-24 proizvedenih između 1972. i 1976. godine
Avion Antonov An-24, koji se danas srušio u Amurskoj oblasti, pripadao je regionalnoj avio-kompaniji Angara Erlajns, koja je bazirana u sibirskom gradu Irkutsku i saobraća do aerodroma širom Sibira i ruskog Dalekog istoka.
Prema veb-sajtu RussianPlanes, Angara upravlja flotom od 10 aviona An-24 proizvedenih između 1972. i 1976. godine. Tragični let je izveo jedan od ovih aviona, proizveden 1976. godine, koji je prvobitno radio kao deo Aeroflota, sovjetske državne avio-kompanije, sve do raspada SSSR-a 1991. godine.
Let je bio na ruti od grada Blagoveščenska do Tindaja, udaljenog grada i važnog železničkog čvora u Amurskoj oblasti blizu kineske granice. Avion je nestao sa radara dok se pripremao za sletanje. Prema preliminarnim podacima koje je objavio regionalni guverner Vasilij Orlov, u avionu je bilo 43 putnika, uključujući petoro dece, i šest članova posade.
Savezna vlada je kasnije procenila broj putnika na 42.
Produženje životnog veka „letećih traktora“
Prošle godine, Angara je bila jedna od dve sibirske avio-kompanije koje su zatražile od ruske vlade da im dozvoli da produže vek trajanja svojih aviona Antonov, od kojih su mnogi stariji od 50 godina.
Sa povlačenjem stranih proizvođača sa ruskog tržišta, domaća industrija nije u mogućnosti da blagovremeno ponudi zamene.
An-24, poznat u ruskom vazduhoplovstvu kao „leteći traktor“, smatra se izdržljivim i pouzdanim avionom prilagođenim ekstremnim vremenskim uslovima Sibira. Može da leti na veoma niskim temperaturama i ne zahteva pistu za sletanje. Ali održavanje aviona postaje sve skuplje. Avio-kompanije, piloti i stručnjaci iz industrije upozoravaju da su troškovi održavanja An-24 značajno porasli zbog zapadnih sankcija uvedenih nakon rata u Ukrajini, koje su ograničile investicije i pristup rezervnim delovima.
Zamena tek od 2027. godine.
Iako ruska industrija radi na zameni, ne očekuje se da će novi avion klase An-24, nazvan Ladoga, ući u serijsku proizvodnju pre 2027. godine. Do tada, regionalne kompanije poput Angare pokušavaju da održe stare avione u upotrebi jer, kako kažu, jednostavno nemaju alternativu. Nakon nesreće, ruska savezna vlada osnovala je posebnu komisiju za upravljanje posledicama pada, a otvorena je i krivična istraga zbog mogućih kršenja bezbednosnih propisa. Kremlj je potvrdio da je predsednik Vladimir Putin obavešten o nesreći.
Bonus video:
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!




