Cene automobila porašće za 40 posto: Mali gradski automobili su gotovo nestali, upozorenje iz velike kompanije!
Tržište automobila, Foto: Desintegrator / Alamy / Profimedia

nema više ništa jeftino

Cene automobila porašće za 40 posto: Mali gradski automobili su gotovo nestali, upozorenje iz velike kompanije!

Do 2030. godine planirano je još stotinu novih pravila, koja bi povećala cene automobila za četrdeset procenata

Objavljeno:

Evropa je jedino veliko tržište koje se još nije oporavilo na nivoe pre Kovida. Prošle godine u Evropi je prodato 15 miliona automobila, u poređenju sa 18 miliona u 2019. godini, upozorava Džon Elkan iz kompanije Stellantis.

Generalni direktori kompanija Reno i Stelantis upozoravaju u intervjuu za francuski list Figaro da automobili nisu dostupni zbog evropskih propisa. Oni pozivaju na radikalno i brzo pojednostavljivanje evropskih propisa kako bi ponovo mogli da ponude pristupačne i popularne automobile. Ukazuje na višak propisa koji automobile čine težim, složenijim i skupljim.

"Između 2015. i 2030. godine, cena automobila poput Reno Klija će porasti za 40 odsto, od čega je 92,5 odsto posledica propisa. Mali gradski automobili su kao rezultat toga gotovo nestali: njihov tržišni udeo je pao sa 50 procenata na jedva 5 procenata", kaže Luka de Meo, izvršni direktor kompanije Reno.

Mercedes, Automobil, Automobili
foto: Profimedia

Meo osuđuje činjenicu da su evropska pravila namenjena većim, skupljim vozilima, što male automobile čini gotovo neprofitabilnim. Obavezne tehnologije poput sistema za pomoć u održavanju trake ili sistema za bezbednost pešaka dovode do visokih fiksnih troškova, koji su podjednako važni kod kompaktnog automobila kao i kod skupljih modela.

Generalni direktori se zalažu za pojednostavljivanje evropskih pravila, kao što je ranije obećala predsednica Komisije Ursula fon der Lajen. Do 2030. godine planirano je još stotinu novih pravila, koja bi povećala cene automobila za četrdeset procenata.

Automobili
foto: News1/Zorana Jevtić

Oba izvršna direktora kažu da je EU previše jednostrano posvećena električnim automobilima. Zamena starih, zagađujućih automobila je važnija od fokusiranja samo na modele sa nultom emisijom. Prema Elkanu, drugi regioni, poput Kine i SAD, sprovode snažne industrijske strategije, dok je Evropa zaglavljena između slabih nacionalnih budžeta i slabe Komisije.

"Zemlje širom sveta štite svoje automobilske industrije, osim u Evropi", zaključuje De Meo.

Bonus video:

00:22

Bijelo dugme je dobroj formi: Brega najavio veliki koncert u Skoplju za koji je ostalo još malo karata

(Espreso/Revija HAK)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.