BIZARNO STVORENJE NAZVANO PO ZELENSKOM: Imalo je 10 dugih ruku i oštre KANDŽE, živelo pre 150 miliona GODINA! FOTO
Volodimir Zelenski, Foto: Profimedia

bizarno!

Ausichicrinites zelenskyyi opisan je u časopisu Open Science Royal Society

Morski beskičmenjak star 150 miliona godina iskopan u Africi nazvan je po ukrajinskom predsedniku Volodimiru Zelenskom.

Bizarno stvorenje je imalo 10 dugih ruku i oštre kandže nalik pipcima za hvatanje morskog dna.

Bila je to vrsta zvezda perja, kojih danas ima u izobilju na stenovitim dnu od ekvatora do polova.

Ausichicrinites zelenskyyi je blisko povezan sa morskim zvezdama, morskim krastavcima i morskim ježevima.

„Fosil je izvanredno očuvan“, rekao je glavni autor profesor Mariusz Salamon sa Univerziteta Šlezije u Katovicama, Poljska.

„Ausichrinites zelenskiii je imao 10 masivnih krakova i prsten dodataka nalik na kandže blizu osnove da bi se uhvatio za podlogu.“

Dodao je: „Životinja je živela pre 150 miliona godina – i pokazuje navodne tragove pokreta ruku.

„Nazvana je u čast Volodimira Oleksandroviča Zelenskog, šestog i aktuelnog predsednika Ukrajine, zbog njegove hrabrosti i hrabrosti u odbrani slobodne Ukrajine.

Zvezde od perja mogu biti raznih spektakularnih boja, od dubokih crvenih do živih narandžastih i naelektriziranih žutih. Svaka ruka može biti duga do stopu.

Njihovi dodaci se koriste za hvatanje hrane, čineći životinje filter hranilice. Oni sede u vodi, otkrivaju ruke i puštaju hranljive materije koje pokreće struja da dođu do njih.

Zvijezde perjanice takođe imaju sposobnost da odbace ruku na način na koji neki gušteri mogu rep, što je takođe odgovor protiv predatora.

Salamon je rekao: „Uzorak pokazuje dokaze regeneracije, što pojačava hipotezu o važnosti predatorstva u evoluciji zvezda perja.

Ausichicrinites zelenskyyi je bio oko 2 inča u prečniku. Njegovi skoro kompletni ostaci iskopani su na jednom mestu u centralnoj zapadnoj Etiopiji.

„Zvezde perja, ili komatulidi, uglavnom su poznati od veoma razdvojenih primeraka“, rekao je Salamon.

1 / 8 Foto: FACEBOOK/PODGORIČKI VREMEPLOV / SCREENSHOT

„Ovde izveštavamo o skoro kompletnom, i stoga izuzetno retkom, komatulidu iz gornje jure basena Plavog Nila u centralnoj zapadnoj Etiopiji koji pruža jedinstven uvid u morfologiju komatulidnih ruku i kandži.

Dodao je: "Novi fosil iz Afrike predstavlja najraniji, prvi primer regeneracije u zvezdi od perja."

Rođene sa stabljikom koju odbace u odraslom dobu, zvezde perjanice mogu imati samo pet krakova i čak 200.

Često su upadljivi roniocima i roniocima. Nisu otrovni za ljude, ali mogu biti toksični za druge životinje.

1 / 6 Foto: Printscreen/Youtube

Puževi često žive na njima. Riba može da pročešlja zvezde perja tražeći ukusan obrok.

Zvezde perja su bodljikaši, poput poznatijih morskih zvijezda. Oni su takođe vrsta krinoida, zajedno sa morskim ljiljanima, koji imaju stabljiku.

Ausichicrinites zelenskyyi opisan je u časopisu Open Science Royal Society.

70% MLADIH ALBANACA ŽELI DA ODE SA KOSOVA! Stručnjaci u emisiji izneli jasne činjenice: Kosovo je područje IZNEVERENIH OČEKIVANJA