NEMCI SE OVOGA BOJE VIŠE OD RATA U UKRAJINI: Građani sve PESIMISTIČNIJI, svaki treći u STRAHU!
Ukrajina, Foto: Profimedia

U STRAHU

NEMCI SE OVOGA BOJE VIŠE OD RATA U UKRAJINI: Građani sve PESIMISTIČNIJI, svaki treći u STRAHU!

Gotovo svaki treći građanin se plaši da će zbog inflacije morati da promeni svoj stil života, pokazuju upravo objavljeni rezultati reprezentativnog istraživanja javnog mnjenja koje je sprovela konsultantska firma Mekenzi.

Objavljeno:

Rast cena zabrinjava potrošače u Nemačkoj više nego rat u Ukrajini ili pandemija kovid-19.

Gotovo svaki treći građanin se plaši da će zbog inflacije morati da promeni svoj stil života, pokazuju upravo objavljeni rezultati reprezentativnog istraživanja javnog mnjenja koje je sprovela konsultantska firma Mekenzi.

Oko 40 odsto od oko 1.000 ispitanika reklo je da je njihova najveća briga trenutno inflacija, 34 procenta je navelo rusku invaziju na Ukrajinu, a samo osam odsto pandemiju kovid-19, prenosi Dojče vele pozivajući se na agenciju dpa.

Gotovo trećina učesnika ankete, 29 posto, strahuje da će zbog rasta cena morati da ograniči potrebe u nekim oblastima života. Strah od rasta cena je naročito prisutan kod ljudi s nižim primanjima. Dve trećine ispitanika očekuje da će cene nastaviti rast i u narednih 12 meseci.

„Dve godine korone ostavile su traga, ali sada su ljudi, zbog inflacije i ruske invazije na Ukrajinu, postali pesimističniji nego ikad ranije“, sumirao je rezultate istraživanja Mekenzijev stručnjak Markus Jakob.

1 / 8 Foto: ДСНС України

Dodaje da ljudi osećaju više cene i da na kraju meseca vide da u novčaniku ostaje manje novca nego pre.

I oni koji bolje zarađuju menjaju svoje potrošačke navike.

Dve trećine ispitanika su u poslednje vreme trošili više novca za hranu, 61 odsto je više trošio za benzin i transport, kao i za energiju. Posledica toga je da je gotovo svaka treća osoba ograničila svoje potrošačke navike. Štedi se pre svega na izdacima za kozmetiku, odeću, zabavu i putovanja.

„Novom štedljivošću su posebno pogođene one oblasti koje su bile snažno ugrožene i zbog pandemije“, kaže Mekenzijev ekspert Simon Land.

Ljudi manje troše na ono na šta su u stvari želeli da troše više kad je pandemija počela da jenjava – recimo na odlaske u restorane, noćenja u hotelima i zabave.

Oko dve trećine potrošača su, prema ovom istraživanju, zbog rasta cena već počele da menjaju kupovne navike prelaskom na jeftinije robne marke ili češćim odlaskom u nabavku diskontne prodavnice. Više od polovine ispitanika navelo je da vode više računa o potrošnji energije kod kuće, navodi se u tekstu.

(Espreso/Agencije)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.