AUSTRIJA U PRIPRAVNOSTI: Zatvoren vazdušni prostor za ruske avione
Avioni, Foto: EPA-EFE/ GEORGI LICOVSKI, Ilustracija

NA OPREZU

AUSTRIJA U PRIPRAVNOSTI: Zatvoren vazdušni prostor za ruske avione

U vojsci ističu da se ne može isključiti mogućnost da se ponovi situacija kao u Zagrebu

Objavljeno:

Nakon pada drona u Zagrebu, austrijsko vojno vazduhoplovstvo podiglo je pripravnost, ali samo u skladu sa svojim mogućnostima. Tako je pripravnost pilota aviona Eurofajter produžena do 20 sati.

Inače, 24-očasovnu pripravnost vojnih pilota nije moguće uvesti zbog nedovoljnog broja zemaljskog osoblja, piše dnevnik "Kronen cajtung".

U vojsci ističu da se ne može isključiti mogućnost da se ponovi situacija kao u Zagrebu.

1 / 6 Foto: Printscreen/Youtube/HINA multimedija, Profimedia

Već dve nedelje je vazdušni prostor iznad Austrije zatvoren za ruske avione, kao sankcija protiv Rusije. Jedina mogućnost da se ta zabrana kontroliše u Austriji, nalazi se na vojnom aerodromu u Celtvegu.

Avioni Eurofajter za 90 sekundi mogu dostići visinu leta civilnih aviona.

Međutim, dok su druge neutralne zemlje poput Švedske i Finske zbog konflikta u Ukrajini odmah podigli pripavnost svoje avijacije, u Celtvegu se do sada ništa nije dogodilo.

Sada je doneta odluka da se pripravnost pilota produži za dva sata na 20 sati.

Inače u njihovom nalogu za delovanje stoji da su pripravni "od izlaska do zalaska sunca", do jest do sada do oko 18.30 časova.

Celodnevnu pripravnost, kao što ima susedna Švajcarska, u Austriji mogla bi se uvesti samo na kratko vreme, jer bi potom bilo problema sa osobljem.

1 / 6 Foto: EPA/SERGEI ILNITSKY

Međutim, piloti nisu problem, već nedostatak zemaljskog osoblja.

Uz to veliki problem predstavlja što su Eurofajteri smešteni na jednoj lokaciji, a to može dovesti do situacije da, usled lošeg vremena cela flota ostane na zemlji.

Za vreme kovid-a je u Celtvegu došlo i do potpunog obustavljanja aviosaobraćaja pošto su oboleli pripadnici vatrogasne službe aerodroma.

Pored toga, piše "Kronen cajtung", od 15 Eurofajtera, koliko ima austrijska vojske, u najboljem slučaju je šest sposobno da leti.

Vojska je pokušala da se reši tih aviona i kupi nove, međutim prodaja Indoneziji, jedinoj zemlji koja je bila zainteresovana, je propala.

Sada vojska traži rešenja u inostranstvu kako da produži vek tim avionima i poboljša njihove sposobnosti, pre svega u zaštiti od drugih aviona.

Austrijska vazdušna odbrana, odnosno avijacija, se nije pokazala u najboljem svetlu ni za vreme rata na prostoru bivše Jugoslavije, kada je jedan pilot JNA svojim MIG-om 21 dezertirao i sleteo u Klagenfurt, bez da su austrijski avioni stigli da se "podignu".

(Espreso/Agencije)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.