VEOMA JE TEŠKO PROĆI TEHNIČKI PREGLED OVIH DANA: Evo šta je razlog, mnogi od nas su OBUHVAĆENI!
Tehnički pregeld, ilustracija, Foto: Vladimir Šporčić

obratite pažnju

VEOMA JE TEŠKO PROĆI TEHNIČKI PREGLED OVIH DANA: Evo šta je razlog, mnogi od nas su OBUHVAĆENI!

Ako ste se pitali zašto je teško proći tehnički pregled na pravom ste mestu

Objavljeno: 11:27h

To je sezona godišnjih odmora, a tada se i oni inače neskloni maratonskim vožnjama odlučuju na dalja putovanja. Upravo zato baš tada često dolazi do “zamora materijala”, piše Jutarnji list.

Stoga, čak i ako vam uskoro ne predstoji odlazak na tehnički pregled ili potovanje kolima, važno je da obratite pažnju na sledeće delove automobila i popravite ih ako su pokvareni ili zamenite ako su dotrajali.

Slabo održavane puteva i česti prelasci preko ležećih policajaca loše utiču na stanje amortizera. Pre odlaska na put ili pred tehnički pregle dobro je stoga proveriti geometriju točkova, ali i stanje amortizera. Dublja ulegnuća, tragovi rđe na klipnjači ili oštećenja gumenih ležajeva signal su za zamenu.

Tehnički pregled
Tehnički pregledfoto: Vladimir Šporčić

Zbog trenja s podlogom dolazi do prirodnog trošenja materijala, odnosno istrošenosti gume, što uzrokuje produženi zaustavni put tokom kočenja. Prema zakonu letnja guma u zimskom periodu mora da ima najmanju dubinu profila od 4 mm, no bolji potez je koristiti kvalitetne zimske gume.

Motor

Najčešće nepravilnosti vezane uz motor uključuju probleme s emisijom izduvnih gasova, neispravnost sistema dovoda goriva, curenje ulja i rashladne tečnosti, Redovno održavanje poput zamene ulja i filtera ključni su za zdrav život vašeg motora.

Karoserija

Oštećenja ili korozija na karoseriji mogu oslabiti strukturu automobila, ali i ugroziti sigurnost putnika prilikom eventualnog sudara.

Nažalost, zaštita šasije od štetnog delovanja spoljnih faktora koji mogu rezultirati pojavom korozije i drugim oštećenjima u većini se slučajeva ne obavlja preventivno, nego tek nakon što je šteta već učinjena, pokazuje praksa.

Kočnice

Vlagu, so i prašinu teško je izbeći na putevima, a sve to loše utiče na kočnice. Da bi se sanirao nedovoljan rad ručne kočnice često je potrebno očistiti zadnje bubnjeve.

Svetla

Današnji plastični farovi mehanički se oštećuju pri susretu s kamenčićima i prljavštinom koje dižu automobili s druma i s vremenom postaju hrapavi i puni rupica.

Hrapava površina nepravilno raspršuje svetlo, a prljavština poput filtera prigušuje svetlo i do 80 posto, zbog čega je važno da ih redovno čistite i polirate.

Bonus video:

03:55

KOME DA SE OBRATITE AKO VAM JE DRVO PALO NA AUTOMOBIL? Stručnjak: Postoje dva scenarija, ali BEZ OVOG PAPIRA nećete dobiti odštetu

(Espreso/B92/Jutarnji)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.