OBRATITE PAŽNJU
POMOĆU OVOG TRIKA MANJE ĆETE TROŠITI U KUPOVINI: Dobro ćete se pokajati zbog neznanja
Što više kupac vidi, više će i kupiti, napominje Marion Nestle, autorka knjige "Šta jesti", u kojoj je između ostalog opisala i kako neki marketinški potezi u prodavnicama lako izvlače novac iz novčanika
Reč je o sasvim običnim sitnicama o kojima i ne razmišljamo, a mogu debelo da okrnje kućni budžet. Jedno istraživanje je pokazalo da se čak oko 12 odsto neplanirano kupljenih proizvoda baci.
- U prodavnicu idite uvek sa spiskom, inače ćete nastaviti da trošite neracionalno - savetuje Nestle.
Obratite pažnju šta kupujete i da li vam je to zaista potrebno, a ove smernice će vam sigurno pomoći da bar malo uštedite.
Ono što trgovci žele ili moraju prvo da prodaju nalazi se na prvim policama, i to uvek u visini očiju kupca. Proizvodi na takvim mestima prodaju se i do 30 odsto višoj ceni. Jedino se slatkiši nalaze malo niže, ali i to je s razlogom - treba da ih zapaze deca!
Veće pakovanje nekog proizvoda privlači više pažnje kupaca, a u 40 odsto slučajeva oni su i skuplji, pokazala je američka studija. Na primer, proizvod od 100 g često je skuplji nego dva pakovanja od 50 g. Promotivne cene često su samo trikovi koji podstiču ljude da kupe ono što im ne treba.
Zamke ne prestaju ni kad mislite kako ste kupili sve što treba. Energetska pića, "jeftine" čokoladice, bombone, sve to mami pored kase, a mnogi će ih iz nervoze, čekajući u redu, strpati u korpu.
Već spremljeno meso, salate, kao i zapakovano voće i povrće možda štedi vreme, ali su često višestruko skuplji. Zdravije je i jeftinije kupiti obično meso i povrće, pa da ga sami pripremate.
Pogledajte najviše i najniže police jer tamo obično stoje artikli proizvođača koji nisu najpopularniji, ali su često jeftiniji od poznatih brendova.
(Espreso)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!