savet za vozače
VOZAČI MISLE DA ŠTEDE AKO OVAKO SIPAJU GORIVO, A SAMO PRAVE VELIKU ŠTETU: Tu NEMA POMOĆI, možete ga samo na OTPAD
Rezervoar za gorivo uključuje i pumpu koja je povezana sa sistemom za paljenje
Praksa vozača da ne voze sa punim rezervoarom, kao i navika da isti zbog nedostatka vremena ne dopune gorivom, nije se pokazala kao dobra, što tvrdi i većina iskusnih vozača. Imati više goriva u rezervoaru auta zapravo važnije nego što mislite, a ne radi se samo o problemu sa rezervoarom, već i o opštem "zdravlju" vašeg automobila.
Takođe, što je automobil stariji, to je veći problem zbog istrošenosti i osetljivosti komponenti. Jednostavno, voziti većinu vremena "u rezervi" nije najbolja praksa, upozoravaju stručnjaci. Zbog toga je važno razumeti kako funkcioniše priključak rezervoara za gorivo i motora.
Rezervoar za gorivo uključuje i pumpu koja je povezana sa sistemom za paljenje. Pumpa se zagreva dok radi, a kada je "uronjena" u gorivo u rezervoaru, deluje na nju kao rashladno sredstvo.
Ako imate manje od četvrtine punog rezervoara, pumpa će se jako zagrejati i indirektno otkazati pre svog "roka". Štaviše, vožnja sa uglavnom praznim rezervoarom za gorivo stvara kondenzaciju, a ova pojava razblažuje gorivo i izaziva rđu. To dalje dovodi do drugih problema.
Pa tako, ako vozite sa relativno praznim rezervoarom, pumpa za gorivo će početi da sakuplja svu prljavštinu sa dna rezervoara. Ovo uključuje sediment od prljavog goriva i kondenzaciju iz rezervoara koji može oštetiti pumpu za gorivo. Dakle, sve dok imate najmanje četvrtinu rezervoara stvari rade kako treba. Filter se ne zagreva, motor ne radi tako snažno, a oba pomažu u većoj kilometraži.
Održavanje četvrtine rezervoara punom produžiće životni vek komponenti sistema za gorivo.
Bonus video:
(Espreso/Alo!/Slobodanka Ćorić/Prenosi M.M.)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!