PROFESOR OTKRIO NA KOJOJ TEMPERATURI NI SLUČAJNO NE SMETE PRATI GAĆE: Raširićete BAKTERIJE I BOLESTI, svi tu GREŠE
Ilustracija, Foto: Profimedia

PAŽNJA

Većina ljudi bez razmišljanja donji veš stavlja na pranje sa stvarima poput krpa, peškira, pidžama, potkošuljama ili posteljinom, što nije greška, ali može da bude ukoliko ne izaberete pravu temperaturu.

Naime, naučnici sa Univerziteta Arizona utvrdili su u studiji iz 2021. godine da prosečan par donjeg veša za odrasle sadrži 0, 1 g fekalija, a ukoliko prilikom pranja ne izaberemo dovoljno visoku temperaturu, bakterije se mogu raširiti i na ostali veš u mašini.

"Temperatura na kojoj perete veš igra najvažniju ulogu u pogledu kontrole patogena, a obavezno je da bude najmanje 60 stepeni za pravilnu inaktivaciju", navode autori istraživanja.

Profesor mikrobiologije sa Univerziteta Arizona Čars Gerba, jedan od autora studije, izjavio je da oni koji peru svoje gaće na samo 30 do 40 stepeni verovatno dalje šire bakterije na druge stvari u mašini poput peškira, krpa i posteljine.

donji veš
foto: Profimedia

"Hladna voda u mašini može da očisti odeću, ali ne i da eliminiše mikroorganizme. Sve ispod ciklusa na 60 stepeni neće učiniti mnogo protiv bakterija", ističe ovaj profesor.

Profesor Gerba tvrdi da neke od bakterija - ukljulujući E.koli - mogu da ostanu u mašini i nakon što se ciklus pranja završi. "Najbolje je da donji veš perete samostalno i to na kraju, tek kada ste oprali ostale potrebne stvari. Posle toga treba da očistite samu mašinu tako što ćete pokrenuti prazan ciklus, dodajući izbeljivač koji će ubiti preostale bakterije. To treba uraditi svaki put kada operete gomilu veša u mašini", savetuje on.

Podsetimo, stručnjaci uglavnom savetuju da se peškiri i donji veš obavezno peru na višim temperaturama, idealno bi bilo 60 ili više stepeni, kako bi bili sigurni da su bakterije iskorenjene. Oni koje brine potrošnja električne energije ili uništvanje tkanine mogu da pored praška za veš dodaju i pomoćna sredstva za čišćenje veša koja ubijaju bakterija i na nižim temperaturama.

ZLATNI TRIK ZA PRANJE PLASTIČNIH POSUDA: Ne morate da ih bacate, na ovaj način ćete SKINUTI NAJGORU MASNOĆU! (VIDEO)