ŠEĆER JE VELIKI NEPRIJATELJ NAŠEG ZDRAVLJA: A toga verovatno NISTE NI SVESNI, dobro OBRATITE PAŽNJU!
Ilustracija, Foto: Profimedia

zdravlje

ŠEĆER JE VELIKI NEPRIJATELJ NAŠEG ZDRAVLJA: A toga verovatno NISTE NI SVESNI, dobro OBRATITE PAŽNJU!

Prirodni šećeri koji se nalaze u voću, mleku i ostalim namirnicama nisu zlo, dobri su za vaše zdravlje i možete ih unositi u većim količinama preko spomenutih namirnica

Objavljeno: 17:40h
  • 9

Svi volimo slatko, ali nismo svesni kako je šećer veliki neprijatelj našeg zdravlja. Nakon što ga izbacimo iz ishrane, događaju se značajne promene.

Prirodni šećeri koji se nalaze u voću, mleku i ostalim namirnicama nisu zlo, dobri su za vaše zdravlje i možete ih unositi u većim količinama preko spomenutih namirnica.

Međutim, industrijski prerađeni irafinisani šećeri velika su opasnost. Njihovim izbacivanjem iz ishrane možete drastično poboljšati svoje zdravlje, a lako ćete ih zameniti prirodnim zamenama za šećer poput meda, stevije ili javorovog sirupa.

Naravno, lakše je reći nego učiniti. Međutim, bitno je samo doneti odluku, a jednostavnim rezom, odnosno izbacivanjem šećera, sprečićete većinu štete koju on stvara, dok dugoročni efekat može biti impresivan.

ŠTO SE DOGAĐA NAKON PRVE NEDELJE?

Nakon što prestanete konzumirati šećer na samo nedelju dana, u vašem telu dogodiće se jedna od dve stvari.

- Ako su u vašem ranijem načinu života dominirali prerađena hrana, sokovi, gazirana pića i šećeri, verovatno ćete i dalje biti u fazi detoksikacije.

Šećer je konačno zavisnost, a većine zavisnosti ne možemo se rešiti ako pre toga ne osetimo određene simptome i prođemo kroz krizu. U prvih nedelju dana, a ako ste jeli jako puno šećera, onda i malo duže, možete osetićete žudnju za šećerom, anksioznost, pa čak i depresiju u ozbiljnijim slučajevima.

Te se posledice obično smanjuju već nakon prve nedelje, ali zavisi od nivoa zavisnosti od šećera, mogu potrajati dodatnih nedelju dana ili dve.

- Ako je vaš unos šećera umereniji i ako ste se prebacili na ishranu bogatu proteinima, vlaknima i zdravim mastima, već nakon sedam dana trebalo bi da se osećate prilično dobro.

Bit ćete manje spori, količina energije tokom dana biće stabilnija, a popraviće se i vaše raspoloženje.

ŠTA NAKON MESEC DANA, A ŠTA NAKON GODINU?

Nakon mesec dana bez šećera vaša želja za desertima će nestati, a umesto toga pojačaće se žudnja za proteinima i lisnatim zelenilom.

Ako izdržite celu godinu bez prerađenog šećera, poboljšaće vam se zdravlje. Telo će vam se prilagoditi na funkcionisanje sa esencijalnim hranjivim sastojcima, a vrlo verovatno ćete izgubiti i kilograme.

Napominjemo da u sklopu jednog takvog stila života možete s vremena na vreme priuštiti nešto slatko. Cilj je većinu vremena jesti zdravo, ali ako povremeno u ishranu ubacite "slatki izuzetak", to vam neće odvratiti pažnju na vašem putu.

Kada se vaš organizam očisti od rafinisanih šećera prestaćete stalno osećati glad, gubićete kilograme i vaša težina će se stabilizovati.

Ako se odlučite na izazov i odbacite šećer, ovo su pozitivne promene koje će vam se zbog toga dogoditi.

Kolači, Slatkiši, Slatko
foto: Profimedia

1. Vaša će se telesna težina stabilizovati

Zavisnost od šećera je stvarna. Što ga više konzumirate, to ga više želite, pogotovo ako unosite puno prerađenih šećera koji se nalaze u masnoj i brzoj hrani. Ako se "skinete" sa šećera, vaše telo biće vam zahvalno jer se neće morati boriti s neželjenim dodatnim kalorijama. U početku ćete osećati veliku želju za slatkim, ali kada se vaš organizam očisti od prerađenih šećera, prestaćeteda osećate konstantnu glad, gubićete kilograme i vaša će se težina stabilizovati.

2. Imaćete više energije

Kada smo umorni, često konzumiramo namirnice ili energetska pića koja sadrže velike količine šećera jer želimo da nas nešto brzo ''podigne''. Ironično je to što time zapravo organizmu uskraćujemo potrebnu dozu energije. Naime, sav šećer koji unesemo blokira sposobnost našeg tela da održava energiju na maksimalnom nivou. Zbog toga u trenucima umora nemojte posezati za čokoladama ili pićima s puno kofeina i šećera. Na taj način izbećićete velike uspone i padove šećera u krvi zbog kojih se zapravo i osećate umorno.

3. Koža će vam biti zdravija i lepša

Nije tajna da šećer pogoršava akne i bubuljice, a često ih i uzrokuje. Ako ih se ne možete rešiti uz svesrdnu pomoć kozmetičara i krema, razmislite o tome da eliminišete šećer iz ishrane jer je moguće da vaš problem s bubuljicama zapravo dolazi iznutra. Mnogi ljudi koji su to napravili potvrđuju da im je koža brzo postala čistija, lepša i zdravija.

4. Probava će vam postati redovnija

Naš probavni sistem najviše voli hranu s puno vlakana i minimumom teških namirnica u koje spada i šećer. Već će i drastično smanjivanje prerađenog šećera učiniti veliku razliku u vašem probavnom sistemu. Želudac i creva lakše će variti sve što jedete i češće ćete imati stolicu, a bolan zatvor postaće samo sećanje.

5. Prestaćete da želite šećer

Verovali ili ne, možete se rešiti želje za slatkim, a u tome će vam pomoći upravo izbacivanje šećera. Nakon nekog vremena vaše omiljene čokolade mogle bi vam postati previše slatke, a najviše ćete uživati u ukusu voća i prirodnim šećerima koji se nalaze u njima. Kada nakon mesec-dva probate zalogaj svoje omiljene torte, iznenadiće vas koliko je zapravo slatka.

(Espreso / Zadovoljna.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...
counterImg

Espreso.co.rs


Adria media