BIL I TED - LICE U LICE SA MUZIKOM: Velika oproštajna žurka tinejdžerske komedije

recenzija filma

Nostalgija je sigurna roba. Iako je ovo nominalno tinejdžerska komedija, nije namenjena sadašnjim tinejdžerima, osim onima koji će je pogledati u društvu roditelja i veći deo filma zuriti u svoj telefon, prekidani grohotnim smehom matoraca koji se kikoću retardiranim forama zalutalim iz doba kada su video kasete bile nešto više od komada plastike punjenih koturima trake.

Objavljeno: 10:43h

Naslov filma: Bil i Ted lice u lice sa muzikom (Bill and Ted Face The Music)

Godina proizvodnje: 2020

Zemlja proizvodnje: SAD

Režiser: Din Parisot (Dean Parisot)

Uloge: Kijanu Rivs, Aleks Vinter, Vilijem Sedler, Hal Lendon Jr., Dejvid Grol, Kid Kadi

Žanr: komedija, naučna fantastika, muzički film

Osamdesete su bile zlatno doba tinejdžerske komedije, a video kasete njihov osnovni format - iznajmite jednu ili dve tinejdž komedije, ispečete malo kokica, pozovete društvo i - žurka je tu, puna blentavih situacija u koje vaši vršnjaci zapadaju, dovitljivosti koja im treba da se izbave iz nevolje, smeha i životne radosti. Verovatno najblentavija od svih tinejdžerskih komedija ikada snimljenih je priča o Bilu i Tedu ("Bill and Ted's Excellent Adventure" 1989), dvojici klipana iz kalifornijskog gradića koji se lože na hevi-metal solaže i slučajno kreću na putovanje kroz vreme da bi popravili keca iz istorije.

Bil i Ted su nepogrešivi prototipovi po čijim kalupima su nastali popularniji i dugovečniji crtani junaci Bivis i Bathed, čije avanture su počele 1993, dve godine nakon poslednje Bilove i Tedove epizode - "Bill and Ted's Bogus Journey" 1991, a u međuvremenu između dva filma desila se i jedna sezona igrane TV serije o Bilu i Tedu): priglupi, optimistični i naloženi na hevi metal... U redu, Bivis i Bathed imaju i jednu važnu osobinu koje kod Bila i Teda nema ni u naznakama: podsmešljivi cinizam.

Na neki način, ovaj film radi manje-više isto što i svi "četvrt veka kasnije" snimljeni holivudski proizvodi: Ratovi zvezda, Tvin Piks, Blade Runner 2049, X Files... Zaigrali su na kartu emocija publike koja ih je volela krajem osamdesetih.

Video kaseta više nema, kokice je još uvek moguće lako i jeftino ispeći, a okupiti društvo s kojim smo gledali prva dva nastavka priče o Bilu i Tedu je već manje-više nemoguć zadatak. Ipak, na ekranu su dvojica starih drugara - Bil i Ted, prilično omatorili, ali i dalje oni isti klipani koji su celog života ostali pubertetlije, kao i poneki od njihovih gledalaca.

Bil i Ted su i dalje, kao i u prva dva nastavka, u potrazi za muzikom koja će ujediniti svet, zaplet je sličan ranijim, humor je, zar ste očekivali nešto drugo, blentav, ali ipak "radi" i bar na trenutke izaziva provale smeha dok posmatrate dvojicu klipana u poodmaklim godinama koji baš ništa korisno nisu naučili o životu. Sve je isto, samo je prošlo dosta vremena - i baš je u tome draž. A vreme, kao što već znamo od ranije, za Bila i Teda nikada nije bilo nepremostiva prepreka. To je srž ove situacione komedije sa karikiranim elementima naučne fantastike.

U novoj epizodi samo Džordž Karlin ima opravdani izostanak, ali zato su tu njegov hologram i njegova "ćerka" Keli (filmska imenjakinja stvarne Karlinove ćerke Keli, producentkinje ovog filma), koja preuzima očevo mesto u zapletu.

Ne očekujte ništa pametno od ovog filma i dobićete dobar provod uz gomilu klipanskih fora i fazona. Iako je to teško zapaziti, celokupna glumačka ekipa je na visini zadatka, jer nije tako lako igrati u ovoj meri karikirane likove. To osobito važi za Kijanua Rivsa, koji ovom ulogom potpuno izlazi iz okvira njegovih "kanonskih likova" (Neo/Skot Fejvor - Moj privatni Ajdaho/Džoni Mnemonik/Džon Vik/Džon Konstantin) i pretvara se u njihov alter ego sa isključenim gotovo svim važnijim kognitivnim funkcijama mozga.

Ocena: 3/5