JEDAN KLIK NA WHATSAPP PORUKU KOŠTAO HRVATICU SKORO 3.000 EVRA: NIKAKO ne nasedajte na ovu PREVARU!
Telefon/ilustracija, Foto: Profimedia

pažnja

JEDAN KLIK NA WHATSAPP PORUKU KOŠTAO HRVATICU SKORO 3.000 EVRA: NIKAKO ne nasedajte na ovu PREVARU!

- Nisam kriva. Onaj ko ovakvim metodama varajući nedužne ljude zarađuje, mora biti kažnjen - poručila je.

Objavljeno: 28.01.2021. 08:37h

Drama koja se tokom minulih božićnih i novogodišnjih praznika dogodila Vilmi Neškovčin, poznatoj splitskoj spisateljici pesama za estradu, ovih je dana dobila privremeni epilog, piše Slobodna Dalmacija.

On je stigao u obliku računa za usluge teleoperatera u visini od "samo" pet hiljada kuna (oko 660 evra). Šokantan iznos računa za telefon zapravo je prava "kamilica" prema onom koji joj je Tele2 uručio petog januara za protekli mesec, a taj - nazovimo ga tako - "neredigovani" račun, iznosio je neverovatnih 21 hiljada kuna (2800 evra)!

Navukli je na poruku

Neškovčin je u vreme masovnog čestitanja, oko Božića, dobila preko aplikacije WhatsApp poruku nepoznatog pošiljaoca (s predbrojem 098), u kojoj joj - uz porodičnu sličicu - čestita Božić, na šta mu je primatelj čestitke pristojno zahvalila i zaželela isto. Baš kao što je učinila i s desetinom sličnih čestitki. Nekoliko dana kasnije, međutim, stigla joj je s istog broja poruka o dobitku mobilnog uređaja nasumičnim odabirom u nagradnoj igri, a "klik" na rečenu poruku (okićenu srcima) stajao ju je skoro 22 hiljade kuna! I zdravlja, jer Vilma Neškovčin je osoba u pedesetim godinama života te krhkog zdravlja...

- Bio je 29. decembar, a meni je s adrese nepoznatih čestitara na WhatsApp stiglo obaveštenje o nagradnom dobitku. Kliknula sam da proverim o čemu je reč, pa mi je rečeno da prosledim istu poruku na još deset adresa i da na moju kućnu adresu stiže novi telefon. Prosledila sam poruku kako mi je naloženo, pa i već pomalo zaboravila na to, ali zakratko. Za pola sata moj teleoperater šalje mi SMS-om obaveštenje u uobičajenoj maniri "VAŽNO –TELE2" da mi je račun isključen jer je dosegao tri hiljade kuna! U samo pola sata nakon "nagradne poruke" sa srcima! - uzrujano se priseća Neškovčin.

Postavila limit, ali...

Važno je napomenuti da je oštećenica inače dugogodišnja pretplatnica ovog operatera, te da joj neograničena pretplata u smislu poziva i SMS-ova te interneta iznosi 150 kuna mesečno. Pritom, naložila je limit u visini 400 kuna, kako ne bi eventualnim nazivanjem inostranih brojeva prekoračila sebi platežno prihvatljivu cifru. Stoga se Vilma Neškovčin s pravom zapitala: zašto me moj teleoperater nije zaštitio od štetnih poruka?

- Čim sam tog fatalnog 29. decembra saznala da sam isključena i da mi račun iznosi tadašnjih tri hiljade kuna, zvala sam operatera. Uputili su me da im pošaljem e-mail na adresu firme Telemach, zadužene za prigovore, sa sedištem u Osijeku. Napominjem da sam u ključnim prazničnim danima bila isključena iz mreže i nisam mogla ljude nazivati niti im slati poruke, osim u Wi-Fi zoni preko aplikacija - kaže naša sagovornica, već tada potresena.

Ali, pravi stres usledio joj je petog januara, kad joj stiže mail s računom na iznos od 21.295,88 kuna! Umalo se onesvestila, kaže, a nakon toga otišla je u kupatilo da povrati.

- Zamislite šok koji me snašao; bila sam bleda kao zid. Srce mi se uzlupalo, popila sam Normabel i tada još jednom nazvala najpre korisničku službu Tele2, a potom, po stoti put, broj​ 098 - s kojeg mi je poslana najpre božićna čestitka, a potom i obaveštenje o "nagradnoj igri". Moram reći da mi se na taj 098 broj niko nikada nije javio. Zvala sam s različitih brojeva telefona, ali samo je zvonilo bez odgovora - napominje Neškovčin.

I nije neka uteha

Ipak, javili su se operateri iz Tele2, te joj poručili da ponovno napiše prigovor na račun od 21 hiljade "i kusur" kuna. Promptno je to učinila, ohrabrena usmenim obećanjem operatera iz korisničkog servisa koji je najavio da će davatelj usluge pokušati korigovati iznos u njenu korist. I bi tako, no iznos računa za telefon koji joj je poslan naknadno, a iznosi tačno 5149 kuna, baš i nije neka uteha. Pogotovo u svetlu činjenice da korisnica broja zapravo od toga nije iskoristila ni lipe.

Kad se pribrala, Vilma Neškovčin uvidela je da ostaju dve enigme: kako je operater Tele2 došao do kalkulacije od oko pet hiljada kuna, te ko je zapravo pošiljatelj "navlakuše" na WhatsAppu? Naposletku, ko je od te telekomunikacijske prevare profitirao?

Na poruci poslanoj od strane operatera piše sledeće: "Zaprimili smo Vaš prigovor za račun za decembar 2020. godine koji se odnosi na pogrešan obračun MMS poruka, te je isti delimično uvažen. Nakon izvršene detaljne provere utvrđeno je kako su sporne MMS poruke ispravno poslane i naplaćene s Vašeg korisničkog broja. Proverom je takođe utvrđeno kako Vam poruka o potrošnji dvostruko većoj od prosjeka Vaših mjesečnih računa nije odaslana pravovremeno. Iz navedenog razloga izvršili smo umanjenje Vašeg računa za mesec decembar 2020. godine u iznosu od 5149,00 kn".

Stoji to u pismenom obraćanju na mailu, uz napomenu da ako nije zadovoljna rešenjem tokom idućih 30 dana ima pravo podneti pisanu pritužbu Poverenstvu za reklamacije korisnika Telemach Hrvatska d.o.o. Naznačena je adresa u Osijeku, te elektronička adresa kao druga opcija.

Prijava policiji

– Da su štitili moj račun kao što štite moje lične podatke ne bi došlo do ovoga - poručuje, pak, ojađena korisnica usluga Tele2, koja je htela raskinuti pretplatnički odnos, ali u tom bi slučaju bila odmah izložena ovrsi. Naime, nezadovoljna je saopštenjem koje ne rasvjetljava okolnosti "nabijanja" tako paprenog računa za telefon , kao i činjenicom da joj davatelj usluga mobilne komunikacije nije aktivirao dogovoreni limit kad je račun iznosio 400 kuna, kako je prilikom zasnivanja pretplatničkog odnosa dogovoreno.

Podstaknuta tim nejasnoćama, odlučila je podneti i prijavu policiji, te je u Prvoj policijskoj postaji u Splitu saslušana od strane susretljivog policijskog inspektora Hrvoja Bradarića Šljuje. Odmah su poduzete preliminarne istražne radnje, te je ustanovljeno da je s broja Vilme Neškovčin automatski, svake sekunde po jedna​, poslano oko 22 hiljade MMS-ova na različite adrese u inostranstvu. Cena pojedinog MMS-a iznosila je 95 lipa, što je rezultiralo bilancom šokantnog računa.

Vilma Neškovčin odlučila je ići do kraja, do "zadnje lipe", podstaknuta iskonskim motivom.

- Nisam kriva. Onaj tko ovakvim metodama varajući nedužne ljude zarađuje, mora biti kažnjen - poručila je.

(Espreso.co.rs/Jutarnji.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...

Espreso.co.rs


Adria media