Ilustracija, Foto: Profimedia

TEORIJA ZAVERE?

INTERNET JE MRTAV VEĆ 5 GODINA: Nova teorija UZBURKALA mreže

Najnovija teorija zavere koja se širi virtuelnim svetom tvrdi da je internet mrtav, tj. da je ceo internet danas lažan

Objavljeno: 03.09.2021. 13:53h

Zvuči smešno, ali možda i nije toliko neverovatno?

Virtuelni svet uzburkala je nova teorija koja navodi da je internet skoro u potpunosti preuzela veštačka inteligencija. Kao i veliki broj drugih teorija zavere o kojima se rapravlja na mrežama, i ova privlači sve veću publiku jer su se u diskusije upustili oni koji iskreno veruju u nju, sarkastični trolovi kao i znatiželjni ljubitelji ćaskanja.

U januaru 2021, na forumu Agora Road’s Macintosh Cafe pojavio se post korisnika IlluminatiPirate pod nazivom "Teorija mrtvog interneta: Većina interneta je laž" u kome autor tvrdi da je do ove teorije došao deleći ideje sa još nekoliko korisnika.

U postu se navodi da je internet umro 2016. ili početkom 2017. godine i da je danas to "prazan prostor bez ljudskih bića", kao i da je "potpuno sterilan". Većina sadržaja na mrežama koji navodno kreiraju ljudi, zapravo stvara veštačka inteligencija, a promovišu ga botovi, a verovatno i grupa influensera koje plaćaju moćne kompanije u dosluhu sa vladom. Njihov cilj je, naravno, da kontrolišu naše misli i podstaknu nas na kupovinu, navodi IlluminatiPirate.

Kao dokaz, autor navodi da već godinama gleda iste postove, iste vesti, iste fotografije i komentare. Čak su i simpatične rasprave o tome kako je sve isto postale sve iste. "Američka vlada fokusirana je na dovođenje u zabludu čitave svetske populacije uz pomoć veštačke inteligencije." Originalni post je videlo više od 73.000 ljudi.

U tekstu objavljenom na sajtu Njujork stori 2018. godine, pod nazivom "Koliki deo interneta je lažan? Zapravo, veliki deo", autor Maks Rid poigrava se sa paranojom. "Sve što nam se nekad činilo definitivno i nedvosmisleno realno, danas je pomalo veštačko", navodi Rid.

Ipak, Rid navodi čvrste argumente: Ističe da većina internet saobraćaja verovatno dolazi od strane botova i da je čak i Jutjub jedno vreme imao visok nivo botova pa su se zaposleni uplašili da bi moglo doći do inverzije - trenutka kada sistem prepoznaje botove kao autentične, a ljude kao lažne.

Rid dodaje da čak i na velikim i moćnim sajtovima poput Fejsbuka metrika može lako biti izmenjena i lažirana, a ljudsko prisustvo se lako može imitirati jeftinim klikovima i botovima.

Deo ovih propusta se popravlja vremenom. Većina društvenih mreža je postala bolja u prevenciji kupovine lažnih pregleda i lažnih lajkova. Međutim, kao odgovor na to, neki kreatori botova su postali sofisticiraniji. Većina platformi i dalje koketira sa neautentičnim aktivnostima, a prosečan korisnik interneta nema nikakav način da sazna koliko sadržaja koji pogleda je zapravo realno.

Ipak, ova teorija se može činiti istinitom: Tviter je često zasut raspravama o tome kako najispravnije održavati ličnu higijenu ili koji gradovi imaju najgoru hranu ili najgori kvalitet vazduha... Muzički videi na svakih nekoliko dana "ruše internet". Mimovi postaju popularni pa dosadni.

Velike platforme ohrabruju svoje korisnike da vode iste konverzacije, izlivi emocija i naleti besa se dešavaju iznova i iznova, što dovodi do toga da većina ljudi počinje da reaguje poput botova. Impulsivni predvidljivi odgovori na stvari koje su stvorene, velika je verovatnoća, da izazovu upravo takve odgovore.

Nakon svega ovoga, može se reći da je poenta teorije tako očigledna - sve je kliše.

Bonus video:

(Espreso/The Atlantic)