Barbika, Foto: Profimedia

NE BACAJTE JE!

NE ZNATE ŠTA ĆETE SA STAROM BARBIKOM? Vratite je proizvođaču, a za to ćete dobiti NOVAC

Kompanija igračaka pokreće ovaj program sa tri marke - Barbe, Matbok i MEGA igračke - i planira da u budućnosti doda i druge marke

Objavljeno: 10.05.2021. 17:37h

Čuvena 76-ogodišnja kompanija Matel koja proizvodi Barbike, započinje pilot program pod nazivom "Mattel PlayBack". Naime reč je o programu koji je zamišljen tako da se od materijala starih igračaka načine novi Matel proizvodi.

Novi plan je poslednji korak kompanije ka budućnosti koja je usmerena na održivost. Matel se prethodno obavezao da će do 2030. godine u svim svojim proizvodima i ambalaži koristiti 100% reciklirane, ili plastične materijale na biološkoj osnovi.

Potrošači mogu učestvovati u programu tako što će posetiti Matelovu veb stranicu, odštampati etiketu sa besplatnom dostavom poslati svoje igračke kompaniji.

Zatim će igračke biti sortirane i odvojene prema vrsti materijala i obrađene i reciklirane, navodi kompanija. Materijali koji se u novim igračkama ne mogu prenameniti kao reciklirani sadržaji biće ili reciklirani u druge proizvode od plastike ili pretvoreni u energiju.

- Ove dragocene materijale držimo dalje od deponije i imamo priliku da učimo iz cirkularne ekonomije - rekla je Pamela Gil-Alabaster, Matelov globalni šef za održivost.

Kompanija igračaka pokreće ovaj program sa tri marke - Barbe, Matbok i MEGA igračke - i planira da u budućnosti doda i druge marke.

Program će u početku biti dostupan samo u Sjedinjenim Državama i Kanadi, ali kompanija pokreće slične akcije u Francuskoj, Nemačkoj i Velikoj Britaniji, rekao je portparol Matela.

Matel je eksperimentisao sa sličnim programom u Kanadi sa svojim MEGA igračkama 2020. godine u partnerstvu sa Tera, kompanijom za reciklažu sa sedištem u Nju Džersiju.

Pandemija je stvorila nepredviđeni porast potražnje za igračkama dok su roditelji ostajali sa decom kod kuće, a Matel nije usamljen u svojim naporima. Mnoge velike kompanije za igračke pokušavaju da postanu ekološki prihvatljivije posle decenija oslanjanja na ekološki destruktivnu plastiku u svojim proizvodima i ambalaži.

Pronalaženje alternativa za plastiku je presudno za borbu protiv klimatskih promena, a usvajanje „ekološkog“ marketinga takođe je važno za kompanije, jer kupci postaju svesniji kako njihov izbor utiče na planetu.

I proizvodnja i odbacivanje plastike imalo je pogubne efekte, od emisije stakleničkih gasova koji podstiču klimatske promene do začepljenja vodenih puteva i plastike koja se akumulira u okeanima.

Bonus video:

(Espreso/Telegraf biznis)