Odeća, Foto: Profimedia

KO IMA KORIST

TRGOVCI NE ZNAJU ŠTA DA RADE SA ZALIHAMA NEPRODATE ODEĆE: Ko bi mogao da ima korist od toga?

Neki veliki zapadni trgovci odećom ističu kako se "guše" u zalihama prošlogodišnje odeće

Objavljeno: 09.02.2021. 10:14h

Zbog zaliha neprodate odeće vredne stotinak milijardi evra, britanski Marks & Spencer, nemački Hugo Boss, te brojni drugi evropski i američki modni brendovi i trgovci odećom značajno su smanjili narudžbine azijskim tekstilnim fabrikama za prolećnu kolekciju.

Kako piše Rojters, globalna tekstilna industrija nadala se da će joj 2021. biti daleko bolja nego prethodna godina kada je zbog zatvaranja privrednih aktivnosti, ali i trenda rada od kuće potražnja za odećom pala 17 posto.

Međutim, novi talas zatvaranja evropskih privreda te vrlo spora dinamika vakcinacije u većini svetskih država ta su nadanja prilično raspršila. Neki veliki zapadni trgovci odećom ističu kako se "guše" u zalihama prošlogodišnje odeće koja bi uobičajeno bila rasprodata tokom jesenskih i zimskih sniženja, piše Poslovni dnevnik.

Na primer, britanski trgovac Primark otkrio je Rojtersu da mu u skladištima stoji oko 150 miliona funti (205 miliona dolara) vredna odjeća iz sezone proleće/leto 2020. te 200 miliona funti vredna kolekcija jesen/zima. No, Primarkov problem samo je kap u moru nevolja s kojima se trenutno suočava tekstilna industrija. Konsultantska firma McKinsey procenjuje da globalna vrednost neprodate odeće u prodavnicama i skladištima iznosi između 140 i 160 milijardi evra. To je dvostruko više od uobičajenih nivoa. U skladu s tim, smanjuju se nove narudžbine.

Trgovci odećom takođe paze da dodatno ne nagomilavaju zalihe, ističe Ron Frasch, nekadašnji predsednik kompanije Saks Fifth Avenue koji je sada partner u investicijskoj firme Castanea Partners koja sarađuje s nizom tekstilnih brendova. Deo trgovaca pokušava da proda barem deo zaliha, no većina odeće ipak će završiti na otpadu. Stoga cveta posao firmama koje se bave recikliranjem tekstila.

(Espreso / Poslovni dnevnik)