Viber, Foto: Viber

OTKRIVAMO

RAKUTEN VIBER: Prevaziđena sva očekivanja

Aplikacije za razmenu poruka zabeležile značajni rast u B2B/poslovnom segmentu tokom 2020, Viber omiljen u regionu među brendovima i kompanijama i u ovoj oblasti

Objavljeno: 02.02.2021. 13:01h

Minula godina 2020. biće upamćena po brojnim štetnim uticajima pandemije virusa Covid-19 na živote ljudi širom sveta. Briga za zdravlje i ograničenja usled posebnih karantinskih mera navele su ljude da koriste nova tehnlološka rešenja u neočekivano velikoj meri, a taj izbor su sledile i kompanije – tražeči efikasne načine da komuniciraju, pruže podršku svojim kupcima i promovišu i nude svoje usluge klijentima. Po aktuelnim predviđanjima za 2021, skoro je izvesno da će se taj trend nastaviti.

FOTO: Viber
FOTO: Viber
FOTO: Viber

Iako je primetni trend premeštanja korisničkih razgovora i onlajn aktivnosti sa društvenih mreža na aplikacije za razmenu poruka na delu već neko vreme, u prošloj godini je zabeležen kvantni skok u ovom smislu – što je praćeno uvođenjem brojnih novih usluga i funkcija od strane „mesendžer“ aplikacija kako bi se odgovorilo na rastuće potrebe kompanija, brendova i njihovih klijenata i potrošača unutar digitalnog tržišta. Mala i srednja preduzeća bila su najaktivnija u tom smislu – primivši nagradu svoju odvažnost i tehničku osposobljenost kroz značajni porast prihoda iz njihovih onlajn aktivnosti i omasovljenje ciljne javnosti. Jedna od vodećih globalnih aplikacija za razmenu poruka i omiljena u našem regionu, Rakuten Viber, potvrdila je svoju popularnost podjednako među svakodnevnim korisnicima i onim iz sfere marketinških aktivnosti – uz veliki statistički porast korišćenja njenih funkcija u glavnim oblastima od važnosti za njene B2B/poslovno orijentisane korisnike.

Nastojanje za uspostavljanjem što učestalije direktne, rezultatski-orijentisane komunikacije je dovelo do značajnog povećanja razmenjenih transakcionih poruka od strane brendova – i skoro neznatno manje povećanje u broju promotivnih poruka. Globalna statistika za poslovne poruke (Business Messages) koje su prosleđene putem Vibera prikazuje ukupno povećanje od +21% svih vrsta poruka u odnosu na 2019. – a posebno porast broja poslatih transakcionih poruka - za +37%. Znatno je veći broj brendova koji su se odlučili za uspostavljanje razgovora sa svojim kupcima i klijentima (u formi dvosmernog opštenja - umesto putem običnih jednosmernih poruka) čime su usvojili važnost uspostavljanja svrsishodne komunikacije između dve strane. Sveukupni broj registrovanih poslovnih profila na Viberu se uvećao sa značajnih +58%, što svedoči o umnožavanju brendova koji su na ovaj način otvorili novi kanal komunikacije sa korisnicima spomenute aplikacije za razmenu poruka.

U Srbiji se za +14% povećao sveukupni broj prosleđenih poslovnih poruka (Business Messages), uz značajan zabeleženi rast broja transakcionih poruka poslatih od strane kompanija - +54%. Učestalost slanja promotivnih poruka je povećana za +10%, a broj poslovnih naloga za +18%.

Poređenja radi, u Crnoj Gori se broj transakcionih poruka prosleđenih putem Viberove platforme i poslovnih naloga povećao za +35%, odnosno +13% - dok je statistika rasta ove vrste komunikacije za Bosnu i Hercegovinu još više impozantna. Sveukupni broj prosleđenih poslovnih poruka (Business Messages) na tom tržištu povećan je za +80%, dok su transakcione poruke zabeležile spektakularni rast od čak +115%. Povećanje promotivnih poruka u Bosni je takođe bilo najveće u odnosu na ostale zemlje regiona - +78%, dok je sveukupni opseg poslovne komunikacije sprovedene putem Viberove platforme takođe nadmašio regionalni prosek – sa +28%.

U domenu reklamnih usluga, najčešće tematske vertikale na Viberu za programatičke i direktne klijente bile su maloprodaja/e-trgovina, tehnologija, telekomi, finansijske usluge, zabava, roba opšte potrošnje (FMCG) i auto-moto – dok su tri vodeća mesta pripala mobilnom gejmingu (povećanje za +122%), dostavi hrane (+174%) i društvenim mrežama (+244%). Direktni globalni reklamni klijenti (tj. oni koji se nisu oglašavali preko programatičkih aranžmana) povećali su svoje aktivnosti na ovoj aplikaciji za +115%, sa dosta sličnom statistikom i za Srbiju, uz evidentirani rast od +92% od 2019 do 2020. Istovremeno, industrije koje su zabeležile najveći pad u reklamnim aktivnostima bile su turizam i putovanja, auto-moto i roba široko potrošnje (FMCG).

Najsloženija i strukturno najzahtevnija rešenja za marketinšku komunikaciju - čet botovi - zabeležili su veoma obećavajuči porast od +48% u upotrebi od strane kompanija i brendova na globalnom nivou, stvarajući uslove za još širu interakciju između njih i njihovih klijenata putem ovog višefunkcionalnog, ekonomičnog i efikasnog automatizovanog kanala za dvosmernu komunikaciju na Viberu. Uz uvođenje funkcija za poručivanje i plaćanje na Viberovoj platformi, sve širi dijapazon upotrebe čet botova u poslovne svrhe će značajno uvećati konverzije i prihode za brendove i kompanije koje su aktivne na Viberu – čime će se idealno iskoristiti opšta popularnost i raznovrsnost ove vodeće aplikacije, izražena kroz izuzetnu statistiku vezanu za učešće na tržištu pametnih uređaja i broja aktivnih korisnika. „Iako Viber nije jedina aplikacija za razmenu poruka koja brendovima pruža mogućnost da integrišu čet botove, naši API-jevi im pružaju značajnu operativnu fleksibilnost, uz velike mogućnosti u primeni rešenja za njihove posebne potrebe,“ napominje Etijen Dipon, Direktor odeljenja za rešenja poslovne komunikacije kompanije Rakuten Viber.

Da zaključimo – 2020. je bila godina u kojoj su brendovi istraživali nove načine da pristupe i uspostave komunikaciju sa opštom i ciljnom javnošću – u čemu su se aplikacije za razmenu poslovnih poruka našle među najboljim rešenjima. Korišćenje ovih formiranih uslužnih platformi pomoglo je mnogima ne samo da umanje troškove prelaska na onlajn modele poslovanja – već i i da izgrade bliskije odnose sa svojim potrošačima. Aktuelni trend povećanog interesovanja brendova i kompanija za komunikaciju putem „mesendžer“ aplikacija će rasti sinhrono sa povećanjem opšteg korišćenja ovih aplikacija – sa projektovanim brojem korisnika od 3 milijarde do 2027. godine! Imajte to na umu dok razmišljate o vašim narednim poslovnim odlukama – već danas!

O kompaniji Rakuten Viber:

Rakuten Viber povezuje ljude – bez obzira na to ko su i odakle dolaze. Naša globalna baza korisnika ima na raspolaganju niz funkcija poput direktnog četovanja, video poziva, razmene poruka unutar grupa, vesti i diskusija o omiljenim robnim markama i poznatim ličnostima. Mi obezbeđujemo da naši korisnici imaju bezbedne i slobodne uslove da dele svoje emocije.

Rakuten Viber je deo Rakuten Inc., globalnog lidera u elektronskoj trgovini i finansijskim uslugama. Zvanični je kanal komunikacije FK Barselona, kao i zvanični partner za razmenu instant poruka i aplikacija za pozive Golden Stejt Voriorsa.

Preuzmite Viber danas i uživajte u najboljem komunikacijskom iskustvu na svetu.

Pratite Viber Srbija Zajednicu za novosti iz Viber sveta!

Za dodatna pitanja, pišite email na Mariia.Martyrosian@viber.com

Najnovije vizuelne elemente robne marke Rakuten Viber možete preuzeti iz našeg brend centra.

Bonus video:

(Espreso.rs)