Mnogi su otvorili stranice na društvenim mrežama gde se reklamiraju i ostavljaju svoje adrese na kojima se hrana može kupiti, ali većina je ostavila mogućnost dostavljanja hrane, Foto: Profimedia

BIZNIS CVETA

OVIM SRBIMA ZBOG KORONE CVETA POSAO: Uspeli su da DUPLIRAJU zaradu!

Od početka korona pandemije sve se promenilo, pa su tako pijačni trgovci sada postali onlajn dostavljači hrane po Beogradu, Novom Sadu i većim gradovima Srbije

Objavljeno: 08.01.2021. 18:53h

Narudžbinama preko interneta i dostavom hrane ispred vrata stanova, pijačni prodavci za vreme pandemije počeli su da se bave iz nužde, jer je većina pijaca u nekom trenutku bila zatvorena.

Kako kažu trgovci za MONDO, od tada do danas, prodaja njihovih proizvoda je duplo skočila, gotovo da ne dižu glavu od posla, dok novi oglasi za dostavu domaće hrane svakog dana niču po svim društvenim mrežama.

Mnogi su otvorili stranice na društvenim mrežama gde se reklamiraju i ostavljaju svoje adrese na kojima se hrana može kupiti, ali većina je ostavila mogućnost dostavljanja hrane. Cena dostave domaće hrane na sve adrese u Beogradu i Novom Sadu kreće od 200 dinara na dalje, ali za sve veće porudžbine dostava je besplatna.

"Neki rade od kuće, plaše se zaraze virusom ili ne stižu u kupovinu zbog skraćenog radnog vremena, pa zato naručuju. A neki specijalno zovu zato što žele zdravu hranu za decu, jer je vođenje računa o zdravoj ishrani sve popularnije. Mnogi su na početku sumnjičavi, ali ubrzo shvate da su za isti novac kao u marketu, dobili domaću hranu koju su mogli da nađu samo na pijaci“, kažu za MONDO iz domaćinstva Pavković iz Čačka.

Dok neki trgovci prodaju samo jedan proizvod, drugi pakuju i dostavljaju pakete sa gotovo svim namirnicama. To mnogima znači jer gotovo da uopšte ne moraju da idu u nabavke u marketima, naročito u periodima kada su gužve ili prodavnice ne rade puno radno vreme.

"Mi smo proizvodili za svoje potrebe, a prodavali ono što pretekne. Kako nam ne bi propadalo, krenuli smo na onlajn porudžbine. Sada prodajemo gotovo sve, tu je voće, povrće, ali i jaja, brašno, testenina... Tu je i ogromna količina gotovih proizvoda, kao što su likeri, sokovi, sve vrste zimnice, pršute i gotovih suhomesnatih proizvoda. To znači da na adresu kuće i stana dostavljamo gotovo celu trpezu, sve je proizvedeno u našoj porodici“, kažu prodavci iz porodice Ćirić iz okoline Valjeva za MONDO.

Prema njihovim rečima, najbolje je ovaj posao raditi porodično i podeliti se, jer onda svako ima svoju ulogu.

"Mladi se sada uglavnom bave oglašavanjem, marketingom i dostavom, a stariji znaju zanat, kako se hrana najbolje proizvodi. I to je jedina dobitna kombiancija gde može da se zaradi, gde i jedni i drugi imamo korist. Svi se trudimo jednako, svako u svom domenu“, kažu iz porodice Ćirić.

Kako nam potvrđuju i trgovci iz Grocke, ovaj procvat pijačnih trgovaca jeste "zasluga" korone, ali je i tržište generalno postalo zahtevnije.

"Prodaja džemova od kada tako poslujemo porasla je za 30 odsto. Ipak, kupci onlajn su dosta drugačiji nego na pijaci. Mnogi žele isključivo dostavu ispred vrata, ne žele da silaze ni ispred zgrade. Proveravaju koliko kojih sastojaka ima i sumnjičavi su prema svemu, ali razumemo ih. Ipak, ovaj način trgovine je budućnost, čak i mi naručujemo dostavu od drugih, najčešće jabuke i krompir. Uslovljeni ste količinom, ali za jednu porodicu to nije problem, sve je zapravo mnogo jednostavnije od klasične kupovine. Ako vam se nešto ne svidi, što se dešava i kada kupite uradnjama, možete da vratite proizvod i da promenite dostavljača“,kažu za MONDO iz domačinstva Pavlović iz Grocke.

Prema poslednjim podacima, na digitalnoj pijaci koja je pokrenuta u aprilu u Srbiji, za sada je registrovano više od 2.000 malih proizvođača iz cele zemlje.

Ideja je bila da se omogući pristup tržištu, pre svega malim proizvođačima koji nemaju svoje internet strane, kako bi njihovi proizvodi bili dostupni potrošačima. U planu je i da se razvije posebna mogućnost pretrage i pregleda za male distributivne lance, koji su i najveći kupci. Jednostavnom pretragom dobili bismo informaciju koliko u selima u okolini Leskovca ima proizvođača krastavaca, paradajza ili pečuraka i mogućnost da nabave određene količine, kažu iz Ministarstva poljoprivrede.

Građani na platformi e-pijaca mogu da pogledaju ponude džemova, sireva, namaza, mesnih prerađevina, vina, rakije, piva i domaćih sokova i drugih proizvoda. Ponudom je praktično pokrivena cela teritorija Srbije, a najveće interesovanje je bilo za premijum i organske proizvode, najviše sireva i namaza i prerađevina od bobičastog voća, kažu u ovoj instituciji.

(Espreso.co.rs/Mondo)