Teška tragedija u kojoj je poginuo pilot, Foto: Printskrin/RTS

tragedija

VELIKI STRUČNJAK ZA AVIONE GOVORI O NOVOM PADU AVIONA: Otkrio je neke stvari koje malo ljudi zna

Ovi avioni se koriste pre svega za obuku i zato je dvoje pilota bilo u letelici

Objavljeno: 25.09.2020. 13:30h

Urednik portala "Tango siks", Petar Vojinović kaže za RTS da je avion koji se jutros oko 9.00 srušio u rejonu sela Brasina kod Malog Zvornika dvosed-lovac koji služi za obuku. Navodi da je avion nabavljen 1986. godine, da je remontovan 2016. i da je imao odobrenje do 2026. godine.

Petar Vojinović je gostujući u Dnevniku RTS-a rekao da na osnovu prvih fotografija, na kojima je mogao da se vidi evidencijski broj aviona, reč o avionu oznake "mig-21 um", dvosed avion-lovac koji služi za obuke i preobuke.

- Ovaj serijski broj je poslednji operativni avion u RV i PVO, jer se radi se o starijem "migu". Ovaj avion je konkretno nabavljen od strane JNA 1986. godine i remontovan je 2016. i tada je nakon remonta dobio odobrenje, do 2026. je mogao da leti. Onda je bio prizemljen 2018. godine, nije leteo, da bi se ponovo vratio u vazduh početkom ove godine. Ovi avioni se koriste pre svega za obuku i zato je dvoje pilota bilo u letelici - kazao je Vojinović.

Petar Vojinovićfoto: Printskrin/RTS

Piloti, napominje, ne bi smeli da nemaju dovoljno sati letenja.

- Po pravilu, kako je rečeno, avion je bio pregledan, a ne može da se dogodi da piloti koji nemaju iskustva sednu u letelice. Znamo da je najveći procenat razloga udesa ljudski faktor. Ovo je, ja mislim četvrti udes ratnog vazduhoplovstva u poslednjih desetak godina. Ipak, u skoro svim nesrećama se po pravilu dešavalo da je ljudski faktor u pitanju - napominje Vojinović.

Ističe da se u ovakvim slučajevima, tip aviona koji je doživeo udes, ta flota se prizemlji i ne leti do rezultata prve preliminarne istrage.

- Ovaj konkretno avion je bio poslednji tog tipa u ratnom vazduhoplovstvu. Oni su tehnološki zastareli, ali tehnički ispravni - kazao je Vojinović.

(Espreso.co.rs, RTS)