Struja, Foto: Profimedia, Espreso

HAKERSKI NAPADI

ŠTA DA RADITE AKO NE DOBIJETE RAČUNE ZA STRUJU, PA VAM STIGNE ZBIRNI? Ovako možete da se žalite EPS-u

Hakerski napad je izvršen krajem prošle godine, što je za posledicu imalo to da građani nisu mogli da koriste šaltere EPS-a

Objavljeno: 31.01.2024. 13:34h

Nakon hakerskog napada koji je na EPS izvršen krajem prošle godine, građanima su počeli da stižu i drastično veći računi za struju. Iz Udruženja potrošača "Efektiva" sada navode da imaju i primere građana koji im se javljaju sa navodima da račune za struju ne dobijaju izvesni period, nakon čega ima stigne objedinjeni račun. Ovakav način izdavanje je nezakonit, tvrde u Efektivi.

Pre hakerskog napada, građane je početkom novembra prošle godine sačekaklo poskupljenje struje. Novi cenovnik Elektroprivrede Srbije koji je stupio na snagu pokazao je da sada kilovat-čas električne energije za građane u sve tri zone – zelenoj, plavoj i crvenoj, bilo da je reč o jeftinoj ili skupoj struji – poskupeo za 9,28 odsto.

Na to se nadovezao hakerski napad, što je za posledicu imalo to da građani nisu mogli da koriste šaltere EPS-a, kao ni da račune plate ili reklamiraju online.

foto: Grad Sremska Mitrovica

Iz Udruženja potrošača „Efektiva“ pojašnjavaju da imaju slučajeve građana koji su dobijali zbirne račune, kao i da je to nezakonito. Takve račune bi trebalo reklamirati.

„Prema članu 90 Zakona o zaštiti potrošača, račun za usluge od opšteg ekonomskog interesa se izdaje za pruženu i izmerenu uslugu u obračunskom periodu koji ne može biti duži od mesec dana. Dakle, mesečni račun ne može da se odnosi na sabranu potrošnju iz nekoliko meseci unazad već samo na izmerenu potrošnju u mesecu za koji se taj račun izdaje“, kažu u Efektivi.

Pojašnjavaju da se trgovac strujom ne može neosnovano bogatiti tako što mesecima ne očitava struju, pa onda građanima izda jedan formalno mesečni račun, ali koji je suštinski zbirni i u kojem taj zbir biva tarifiran kao crvena zona.

Bonus video:

(Espreso/Nova/Andrija Lazarević/Preneo D.M.)