Jevgenij Prigožin, Foto: EPA-EFE/RUSSIAN INVESTIGATIVE COMMITEE HANDOUT, AP

detalji nesreće

OTKRIVENO ŠTA JE ZAMENIO INŽENJER: U poslednjem trenutku popravljao avion u kojem je stradao Prigožin

Istražitelji veruju da je bomba mogla biti postavljena tokom ovih popravki u poslednjem trenutku

Objavljeno: 27.08.2023. 20:44h > 22:32h

Ruske vlasti već danima ispituju inženjera, koji je u poslednjem trenutku popravljao avion u čijem padu je u sredu stradao Jevgenij Prigožin, kao i nekoliko visokih zvaničnika Vagnerove grupe.

Prigožin, koji je u junu pokrenuo pobunu protiv vojnih vlasti u Kremlju, bio je jedan od ukupno deset putnika letelice "Embraer Legaci 600", koja se, prema rečima očevidaca, srušila u plamenu posle dve eksplozije tokom leta od Moskve do Sankt Peterburga.

Prigožinova smrt je pokrenula talas sumnji da je ruski predsednik Vladimir Putin naredio njegovu likvidaciju, što je zvanični Kremlj demantovao kao "apsolutnu laž".

Inženjer Sergej Kitriš (41) bio je na ispitivanju danima nakon pada aviona, javio je kanal VČK-OGPU koji ima veze sa ruskim bezbednosnim službama.

„Inženjer Sergej Kitriš je često radio na Prigožinovom avionu. On je obavio poslednje popravke, zamenio je kočnice stajnog trapa i turbohladnjaka. Nedugo posle eksplozije pripadnici specijalne službe su doveli Kitriša na mesto pada aviona. Potom ga je ispitivao glavni istražitelj pukovnik Ivan Sibul. Inženjer Kitriš se i dalje nalazi na ispitivanju i odlučuje se o njegovoj sudbini. Još ga nisu pustili. Sudbina druge dvojice inženjera, Artura Mičenkova i Alekseja Anšukova, koji su takođe učestvovali u radovima na avionu, nije poznata", navodi se u izveštaju.

Kako prenosi Dejli mejl, pozivajući se na ruske kanale, utvrđeno je da je neposredno pre kobnog leta u avionu na moskovskom aerodromu "Šeremetjevo" bila i Aleksandra Julina (37), izvršna direktorka VIP avio-kompanije "Rusdžet".

Navodno je ona razgledala letelicu jer je želela da je kupi za pet miliona dolara. Ona je do aviona došla predstavljajući se kao putnik i snimila je nekoliko fotografija unutrašnjosti aviona.

Snimak je snimljen tokom njenog pregleda aviona, nekih osam sati pre nego što se srušio.

Prigožinov menadžer aviona, žena koja nije imenovana, rekla je VČK-OGPU da je insistirala da je pratila Julinu i tehničkog direktora Rusjeta Sergeja Klokotova kada su posetili avion.

Oni su tražili da ga kupe u dogovoru od 4,29 miliona funti, saopšteno je.

„Zapravo sam išla sa njima, pratila sam ih za petama“, rekla je ona, naglašavajući da je avion bio pod visokim stepenom bezbednosti.

"Mogu sa sigurnošću reći da ništa nisu ostavili u kabini, ništa".

Ali priznala je da je bilo tehničkih problema i da su to zahtevale popravke pre leta, koji je kasnio više od jednog dana.

FOTO: Gray_Zone / UPI / Profimedia
FOTO: EPA-EFE/SERGEI ILNITSKY/POOL, EPA-EFE/ANATOLY MALTSEV
FOTO: EPA-EFE/RUSSIAN INVESTIGATIVE COMMITEE HANDOUT, AP

„Pored turbo hladnjaka, promenjena je i kočnica na zadnjoj šasiji“, rekla je ona.

Turbo-hladnjak je uvezen iz SAD izbegavajući sankcije, ali je oštećen kada je pao na pod skladišta.

Alternativni deo nepoznatog porekla fiksiran je u avion pre njegovog poslednjeg putovanja, navela je ona.

Istražitelji sumnjaju da je bomba mogla biti stavljena u avion tokom popravke.

Prigožinova smrt je šokirala pripadnike ruske elite zbog straha da je Putin možda naredio njegovu likvidaciju iako su se dugo poznavali i sarađivali.

Ranije je potvrđeno da su na mestu pada aviona pronađene obe crne kutije koje snimaju dešavanja u pilotskoj kabini, kao i tehničke podatke tokom leta. Analiza njihovih podataka trebalo bi da utvrdi šta je dovelo do rušenja aviona.

U toku su i DNK testovi ugljenisanih ostataka desetorice mrtvih.

Istraga će pažljivo proveriti sve moguće verzije onoga što se dogodilo“, saopštio je ruski Istražni komitet.

Bonus video:

(Espreso/Telegraf.rs)