Beogradski metro, Foto: Ministarstvo finansija

PAŽNJA!

IZMENJEN PLAN ZA LINIJU 2 BEOGRADSKOG METROA: Nadležni najavili POTPUNO DRUGAČIJU TRASU!

Granica snimanja Linije 2 na deonicama između stanica treba da obuhvati koridor ukupne širine 160m, po 80m levo i desno od osovine trase Linije 2 metroa

Objavljeno: 23.12.2022. 12:47h

JKP Beogradski metro i voz raspisao je tender za izradu digitalnog topografskog plana za izmenjenu trasu Linije 2 beogradskog metroa.

Za tu liniju, u starom delu grada, od Savskog trga do Slavije, sada se razmatra u potpunosti drugačija trasa, sa velikom devijacijom ispod istorijskog centra - tunelom koji bi presecao osu Kralja Milana ulice u zoni Novog dvora kao i pravac Knez Miloševe podno Turske ambasade, piše eKapija.

Iza Slavije, veza sa prigradskom železnicom (BG voz) više se ne planira u Makenzijevoj ulici, u kojoj neće biti ni novog železničkog podzemnog stajališta, već kod Karađorđevog parka.

Prema nezvaničnim saznanjima eKapije, međutim, ni ovo rešenje nije u potpunosti izvesno - razmatra se, alternativno, i veza sa železnicom u za to oduvek predviđenom podzemnom stajalištu Vukov spomenik, što bi značilo još veće promene na trasi planirane druge linije. Kako je navedeno u tehničkoj specifikaciji posla, konsultant Egis Rail definisao je novo, optimalnije rešenje deonice od stanice Savski trg do stanice Grčića Milenka, izrađeno u skladu sa brojnim novonastalim prostornim i planskim ograničenjima.

FOTO: Grad Beograd
FOTO: Grad Beograd
FOTO: Grad Beograd
FOTO: Grad Beograd
FOTO: Grad Beograd

Tehnička i prostorna ograničenja za integraciju trase Linije 2 na deonici od Savskog trga do Grčića Milenka su negativni uslovi NBS za prolazak tunela neposredno uz objekat banke, negativni uslovi Infrastrukture železnica Srbije na povezivanju Linije 2 metroa sa gradskom železnicom u planiranoj stanici Makenzijeva, ukrštanje trase Linije 2 sa atmosferskim kolektorom u Resavskoj ulici i hidrotehničkim tunelom na Slaviji, postojeći i planirani kolektori u Južnom bulevaru i novoizgrađeni i objekti koji su u fazi izgradnje (po Odobrenju za izgradnju) na pozicijama planiranim za stanice Južni bulevar i Grčića Milenka.

"Iz navedenog razloga, stvorila se potreba za snimanjem digitalnog topografskog plana zone metro infrastrukture koja nije prethodno obuhvaćena snimanjem digitalnog topografskog plana", pojašnjavaju iz JKP Beogradski metro i voz.

Zona izmene trase od stanice Savski trg do stanice Grčića Milenka, koja je predmet ove javne nabavke i koja je prikazana u grafičkom prilogu, ima ukupnu dužinu od oko 4,6km i 6 stanica.

"Takođe, zbog izmene pozicije stanice Grčića Milenka, potrebno je snimiti i deo zone novog položaja pomenute stanice", stoji u tenderu.

Granica snimanja Linije 2 na deonicama između stanica treba da obuhvati koridor ukupne širine 160m, po 80m levo i desno od osovine trase Linije 2 metroa. U zoni stanica granica snimanja je proširena, po 160m od osovine trase u dužini od 200m, kao što je prikazano u grafičkom prilogu.

Ukupna površina obuhvata granice snimanja, izmenjenog dela trase Linije 2 iznosi oko 71,8ha.

Linija 2 se pruža od stanice Mirijevo do depoa Bežanija.

Za potrebe izrade planske i tehničke dokumentacije, snimanje digitalnog topografskog plana za deonicu Linije 2 od Sava centra do Trga Slavija sprovedeno je u decembru 2020, a ostatak deonice Linije 2, koja je usvojena Generalnim projektom, geodetski je snimljeno u decembru 2021. Tokom faze realizacije projektno-tehničke dokumentacije za drugu fazu Linije 1 i Liniju 2 došlo je do izmene referentnog rešenja iz generalnog projekta, pa se javila potreba za izradom digitalnog topografskog plana u zoni stanica Filipa Višnjića, Novi novosadski put, Novi grad, KC Bežanija, Marka Čelebonovića, obuhvata zajedničkog depoa Bežanija za Liniju 2 i Liniju 3, izmene ekstenzije Linije 1 kao i položaja izlaznog evakuaciono-ventilacionog otvora druge faze Linije 1, navodi se u dokumentaciji.

(Espreso / B92)