SUTRA ZVANIČNO KREĆU RADOVI NA IZGRADNJI BEOGRADSKOG METROA: Oglasio se Siniša Mali
Siniša Mali, Foto: Printscreen/Prva

radovi

SUTRA ZVANIČNO KREĆU RADOVI NA IZGRADNJI BEOGRADSKOG METROA: Oglasio se Siniša Mali

Mi, sa druge strane, već dugo aktivno radimo na tom kapitalnom projektu koji je od ogromnog, strateškog značaja za Grad Beograd i Republiku Srbiju

Objavljeno:

Sve je spremno da sutra, u ponedeljak 22. novembra, zvanično počnu radovi na Makiškom polju, na projektu izgradnje beogradskog metroa, naveo je Siniša Mali, ministar finansija, istakvaši da je to "Istorijski dan koji su čekale generacije naših građana".

- Mnoge vlasti pre nas su imale u planu izgradnju metroa, ali niko nikada ništa konkretno nije uradio po tom pitanju. Mi, sa druge strane, već dugo aktivno radimo na tom kapitalnom projektu koji je od ogromnog, strateškog značaja za Grad Beograd i Republiku Srbiju.

Metro koji gradimo će biti najsavremeniji mogući, potpuno automatizovan, bez mašinovođe

Kada u potpunosti bude završena, prva linija metroa će povezivati Železnik i Mirijevo, biće dugačka 21,1 kilometra i imaće 21 stanicu. Druga linija će povezivati Bežaniju i Mirijevo, biće duga 21 kilometra i imaće 23 stanica. NJih dve će se ukrštati na Savskom trgu.

Planirano je da prva linija metroa bude završena 2028. godine, a druga 2030. godine

Inače, uvođenjem metroa u sistem javnog transporta planirana je reorganizacija postojećih linija javnog gradskog saobraćaja. Trase metroa su usklađivane sa razvojem „Bg voza“, a planira se razvoj četiri linije gradske železnice i tri linije prigradske železnice. Tako ćemo imati mnogo zdraviji grad i životnu sredinu, jer ćemo smanjiti broj autobusa i automobila na ulicama.

Ovo znači da ćemo imati jedan integrisan šinski sistem, koji čine metro, tramvaj i BG voz, čime će biti rešeni saobraćajni problemi u Beogradu. Razvoj šinskih sistema u gradu ima dvojaku ulogu - da se poboljša funkcionisanje saobraćajnog sistema, smanji upotreba putničkih automobila, posebno na opterećenim pravcima i da bude generator razvoja pojedinih gradskih pravaca i zona.

Ovo je najveći i jedan od najvažnijih infrastrukturnih, kapitalnih projekata, koji zahteva vreme i strpljenje i svaka faza, svaki korak koji nas vodi ka metrou, moraju se pažljivo planirati i realizovati.

Izgradnja metroa, koji je deo projekta „Srbija 2025“, olakšaće život građanima i doprineti zdravijem načinu prevoza ljudi, a istovremeno će uticati na rast BDP-a Srbije.

(Espreso / Novosti)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.