ZAŠTO JE FEJSBUK PROMENIO IME? Ovo je pravi razlog tog poteza
Mark Zakerberg, Foto: EPA/ETIENNE LAURENT

Facebook

ZAŠTO JE FEJSBUK PROMENIO IME? Ovo je pravi razlog tog poteza

Zakerberg ostaje kao izvršni direktor nove kompanije, prvo je izvestio The Information , i nije ukazao na bilo kakve promene u strukturi ili poslovnom modelu Facebooka, Instagrama, WhatsApp-a ili drugog paketa aplikacija i reklamnih platformi koje čine 900 milijardi dolara kompanija.

Objavljeno:

Fejsbuk je promenio ime , reorganizovao svoje poslovanje i promovisao ključnog rukovodioca kako bi fokusirao svoj imidž na „metaverzum“, povezani digitalni prostor u koji se ulazi preko uređaja proširene stvarnosti i virtuelne realnosti. Kompanija je priznala da je ova oblast neprofitabilna i da će verovatno tako ostati još mnogo godina, ali prilika od 1 bilion dolara i strah od ponavljanja grešaka iz prošlosti dovode do toga da troši veliku i javnu potrošnju na razvoj.

Facebook odvaja novonastalu Facebook Reality Labs, koja nije postojala pre tri godine i koju vodi novi tehnički direktor Endru Bosvort, u sopstvenu finansijsku jedinicu. Takođe ulaže 10 milijardi dolara ove godine u FRL, za šta je generalni direktor Mark Zakerberg priznao da verovatno neće biti profitabilan najmanje deceniju. U četvrtak je najavio da će kompanija takođe biti preimenovana u Meta, prenosi Biznis Insajder.

Bosvort, koji je u Fejsbuku više od 15 godina, imenovan je za tehničkog direktora prošlog meseca nakon što je vodio Facebook Reality Labs, koji uključuje Oculus slušalice u vlasništvu Fejsbuka. Za sada, sa Zakerbergovim jasnim fokusom na izgradnju metaverzuma, Bosvort efektivno ima budućnost kompanije u svojim rukama.

Ovaj svež pogled na sledeću eru kompanije verovatno nije samo u tome da se obezbedi da je na vrhuncu računarske i potrošačke tehnologije, već i o distanciranju od problema u osnovnim aplikacijama kao što su Facebook, Instagram i WhatsApp. Dominacija Fejsbuka na društvenim medijima dovela je Zakerberga u višegodišnju PR noćnu moru, koju je nedavno pokrenula uzbunjivačica Frensis Haugen i istovremene vladine istrage koje je ona pokrenula. Da ne pominjemo pitanje usporavanja usvajanja njegovih aplikacija među mladima i sve većeg nezadovoljstva onih koji ih koriste.

- Izgradnja naših društvenih aplikacija će uvek biti važan fokus, ali trenutno je naš brend toliko čvrsto povezan sa jednim proizvodom da ne može da predstavlja sve što radimo danas, a još manje u budućnosti, rekao je Zakerberg u četvrtak na konferenciji za novinare. godišnja konferencija za programere Connect.

Zakerberg ostaje kao izvršni direktor nove kompanije, prvo je izvestio The Information , i nije ukazao na bilo kakve promene u strukturi ili poslovnom modelu Facebooka, Instagrama, WhatsApp-a ili drugog paketa aplikacija i reklamnih platformi koje čine 900 milijardi dolara kompanija. Kompanija koja menja ime u Meta je samo jedan od nekoliko površnih i finansijskih događaja koji signaliziraju promenu prioriteta, barem od samog Zakerberga.

- Facebookov šef AR-a koji je promovisan u CTO-a je veoma snažna potvrda vrednosti i pravca u kome cela industrija ide i Facebook želi da osigura da svi proizvodi koji idu napred budu izgrađeni u tom pravcu, Mat Miesnieks, investitor i osnivač AR mapiranja alat 6d.ai, rekao je.

Pored toga što je Facebook Reality Labs podelio u sopstvenu jedinicu za finansijsko izveštavanje, kompanija je tokom svog poziva o zaradi u trećem kvartalu u ponedeljak rekla da daje segmentu 10 milijardi dolara finansiranja ove godine (dvostruko više od onoga što je kompanija rekla da troši ove godine na "безбедност и сигурност"). Divizija, koja već ima oko 10.000 zaposlenih, dobiće još 10.000 u Evropi. Facebook-ova „porodica aplikacija“, proizvodi za zaradu koji uključuju Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger, biće odvojeno prijavljeni.

- Smatram da je ovaj rad kritičan za našu misiju, jer pružanje osećaja prisustva — kao da ste tamo sa drugom osobom — to je sveti gral društvenih društvenih iskustava, rekao je Zakerberg na pozivu kompanije u ponedeljak o zaradi. Tokom ove decenije, dodao je, „Naš cilj je da pomognemo metaverzumu da dosegne milijardu ljudi i stotine milijardi dolara digitalne trgovine.

Tokom Connecta, ponovio je te komentare, dodajući: „Očekujemo da ćemo uložiti mnogo milijardi dolara u godinama koje dolaze pre nego što metaverzum dostigne razmere.

Čini se da metaverzum takođe u velikoj meri govori o tome da Facebook ima put da se udalji od zavisnosti od drugih kompanija, poput Apple-a i njegovog moćnog App Store-a. Sistem u vlasništvu Fejsbuka omogućio bi kompaniji da potpunije kontroliše svoje metaverse proizvode, zajedno sa podacima i tehnologijama za praćenje koje su ključne za njen poslovni model.

- Život po njihovim pravilima duboko je uobličio moje poglede na tehnološku industriju, rekao je Zakerberg tokom konferencije Connect u četvrtak. „Počeo sam da verujem da nedostatak izbora za potrošače i visoke naknade za programere guše inovacije i koče čitavu internet ekonomiju.

Facebook je nedavno počeo da naziva Apple ključnim konkurentom i javno ga kritikuje, direktno pripisujući njegovu sporiju stopu rasta u rezultatima trećeg kvartala promeni u kontroli privatnosti podataka proizvođača iPhone-a koja je smanjila praćenje oglasa. Tokom svedočenja u Kongresu 2019. o potencijalnoj antikonkurentskoj praksi, Zakerberg je takođe naveo Appleov iMessage softver kao konkurenta Messenger-u i WhatsApp-u. Apple takođe pravi sopstvene VR i AR slušalice i ulaže milijarde u njihov razvoj, izvestio je Blumbergov Mark Gurman , iako kompanija nije javno objavila nijedan proizvod. Ti Apple uređaji su još uvek udaljeni nekoliko godina, prema Bloombergu , ali neki insajderi su predvideli da će debitovati već 2023.

Zakerberg je tokom razgovora o zaradi u ponedeljak i ponovo na konferenciji u četvrtak rekao da ne očekuje da će metaverse proizvodi uskoro biti profitabilni.

- Ovo je dugoročna opklada na to da ćete prvo imati nešto, rekao je Ian Kahn, tehnološki futurista. „I imaju novca za spaljivanje, dovoljno da eksperimentišu, ali i da počnu da stiču sledbenike. Kan predviđa da će „korisni“ potrošački proizvod još uvek trajati tri do pet godina, ali ako bi ga koristili „samo džepovi“ od 3,6 milijardi korisnika Fejsbuka, on bi mogao biti održiv za kompaniju.

Facebook-ove Oculus VR slušalice trenutno čine najmanje polovinu ukupnog tržišnog udela te industrije, prema istraživanju Evercore ISI. Kompanija prodaje oko 2 miliona Oculus slušalica kvartalno, što je jednako 600 miliona dolara prihoda.

- [Facebook] bi od toga mogao da zaradi trilion dolara za pet do deset godina, rekao je Kan o tehnologiji i platformama metaverzuma. „I kriva usvajanja, brzina, se promenila. Trebalo bi da budemo pažljivi upoređujući usvajanje nove tehnologije sa usvajanjem starih tehnologija.“ Oktobarski izveštaj kompanije Allied Market Research otkrio je da će ukupno tržište AR/VR proizvoda dostići blizu 500 milijardi dolara do 2030. godine, u odnosu na 15 milijardi dolara u 2020.

Rano strateško ulaganje Fejsbuka moglo bi da mu pomogne da izbegne ponavljanje greške iz prošlosti. Miesnieks, osnivač 6d.ai-a, ukazao je na raniju revoluciju mobilnih uređaja, za koju je Facebook priznao da je kasnila . Ovog puta, ona i druge tehnološke kompanije „ne žele da izgube svoju dominantnu poziciju na tržištu“.

Do 2011, otprilike četiri godine nakon što je prvi iPhone izašao, Facebook je i dalje mislio o sebi kao o desktop servisu sa mobilnim aplikacijama izgrađenim na softveru fokusiranom na veb, HTML5. Tek početkom sledeće godine Zakerberg je shvatio da upotreba mobilnih uređaja brzo raste. Na zadnjim nogama i još uvek nije javno lice, brzo je prebacio celu kompaniju da se fokusira na mobilne uređaje. On je priznao da je 2012. godine kompanija napravila "lošu opkladu" što nije prešla na mobilni telefon.

Novi Facebook sa novim imenom i obnovljenim fokusom neće rešiti mnoge probleme sa kojima se sada suočava sa privatnošću podataka i načinom na koji odluči da kontroliše ili ne način na koji se njegove platforme koriste. Tokom Connect-a, Zakerberg je više puta pominjao važnost privatnosti podataka i mogućnosti korisnika da kontrolišu svoje iskustvo na metaverzumu, ali nije ponudio nikakve detalje o tome kako će takva zaštita biti implementirana. Aktuelni problemi Fejsbuka će ga skoro sigurno pratiti do metaverzuma, rekla je Jeanine Turner, profesorka komunikacija, kulture i tehnologije na Univerzitetu Džordžtaun.

- Podaci — ko god ih poseduje, neverovatno je šta će posedovati, rekla je ona, misleći na metaverzum i njegove međusobno povezane aplikacije. "Mislimo da ove kompanije sada imaju pristup podacima, ne. Neverovatno je šta će imati."

(Espreso/Blic)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.