Zašto je koka kola crvena, a Fejsbuk plav? Kako su poznati brendovi dobili boje logotipa (FOTO)

ZANIMLJIVOST

Zašto je koka kola crvena, a Fejsbuk plav? Kako su poznati brendovi dobili boje logotipa (FOTO)

Veoma je zanimljiva priča kako su svetski poznati brendovi zapravo došli do svojih logoa!
Objavljeno:

Svaka kompanija ima svoju istoriju koja nekada ume da bude zanimljiva. Ovi svetski poznati brendovi su baš takvu istoriju i imali. A veoma je zanimljiva činjenica kako su zapravo došli do njihovih logoa! Zašto je logo kola kole crven? Sredinom devedesetih godina 18. veka kompanija je počela da boji burad za sirup u crvenu boju kako bi tokom transporta poreski službenici mogli da uoče razliku između njihovog pića i alkohola. Kompanija je čak i svoj prvi časopis, izdat 1924. gdine, nazvala "The Red Barrel" (Crveno bure).

Zašto je Gugl u duginim bojama? Boje Gugla upućuju na razigranost, posebno redosled boja. "Odlučili smo se za osnovne boje, ali nismo hteli da ih postavimo u klasičnom redosledu i obojili smo L sekundarnom bojom, što je u skladu sa idejom da se Google ne pridržava pravila" - rekla je Ruth Cedar, grafička dizajnerka koja ja je osmislila logo.
Zašto je logo Fejsa plav? Fejsbuk je plav i beo zato što je Mark Zakerberg daltonista za crveno-zelene nijanse. To znači da Mark najbolje vidi plavu boju, kao što je i sam jednom prilikom izjavio: "Plava je najbogatija boja za mene, ja vidim sve nijanse plave."
Zašto je Jahu ljubičast? Prema kompaniji "Fast", suosnivač Juhua Dejvid Filo otišao je 1995. u prodavnicu da kupi farbu za zidove kancelarije, a onda se priča račva na dve strane - jedna je ta da je ugledao ljubičastu farbu na popustu, a druga da je farba bila siva, ali da je pod jakim fluorescentnim svetlom izgledalo kao da je kancelarija ljubičasta.
Zašto je BMW logo plave i bele boje? Glasine su govorile da logotip BMW predstavlja rezanje krila propelera kroz plavo nebo. Pogrešno! Kvadrati predstavljaju boje Slobodne Države Bavarske.
Starbaks je koristio smeđu boju logotipa. Zašto su je promenili u zelenu? Direktor Starbaksa Hauard Šulc otvorio je svoj kafić i nazvao ga II Đornale. On je otvorio kafić jer nije uspeo uveriti vlasnike Starbaksa da uvedu espreso u cenovnik. Godine 1987. izvorni vlasnici Starbaksa su prodali kompaniju Šulc, koji je predstavio novi logo kompanije. ”Logo je mešavina boje sirene Starbaksa i II Đornale kafića”, rekao je Šulc.
Zašto je Lend Rover odlučio da mu logo bude baš zelene boje? Postoji mit da je Lend Rover dobio boju po godini u kojoj se utrkuje; tako su britanski sportski automobili dobili zelenu boju, dok su se Italijani trkali u crvenim automobilima. Land Rover ima poslovni prostor u zelenoj boji, pa su odlučili da i sama boja automobila bude zelena. Logotip je izvorno svetle zelene sa crvenim slovima, a onda svetlozelena sa žutim slovima, da bi svetlozelena bila zamenjena tamnozelenom.
(Espreso.co.rs / Srbija Danas)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.