VUČIĆ I BORISOV NA OTVARANJU ISTOČNOG KRAKA KA BUGARSKOJ! Danas, SVEČANOST NA KORIDORU 10!
Aleksandar Vučić, Foto: Ana Paunković

kraj radova

VUČIĆ I BORISOV NA OTVARANJU ISTOČNOG KRAKA KA BUGARSKOJ! Danas, SVEČANOST NA KORIDORU 10!

Ukupna dužina celog Koridora 10 u Srbiji iznosi oko 813 kilometara, a njegov istočni krak od Niša do Dimitrovgrada, ukupne je dužine 86,9 kilometara...

Objavljeno:

Deonica istočnog kraka Koridora 10 ka bugarskoj granici svečano će danas biti puštena za saobraćaj, čime se i zvanično obeležava kraj radova na ovom koridoru kroz Srbiju.

Svečanosti će prisustvovati predsednik Srbije Aleksandar Vučić i premijer Bugarske Bojko Borisov, kao i predstavnici vlada dve zemlje, inostranih kreditora i kompanija koje su radile na ovoj deonici.

Predsednik je juče najavio da će do 1. decembra vožnja auto-putem istočnog kraka Koridora 10 biti besplatna, a da će potom 19. decembra, biti otvorena deonica autoputa Miloša Velikog, od Surčina do Obrenovca u dužini od 17,6 km.

"Misija Koridor 10 je završena", poručila je tokom jučerašnjeg obilaska deonice istočnog kraka ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, koja je tom prilikom obišla i jedinstveni Tehničko-operativni centar, koji se nalazi kod tunela Bancarevo.

Ukupna dužina celog Koridora 10 u Srbiji iznosi oko 813 kilometara, a njegov istočni krak od Niša do Dimitrovgrada, ukupne je dužine 86,9 kilometara.

Deonice na istočnom kraku Koridora 10 koje se puštaju u saobraćaj danas su deonice od Proseka do Crvene Reke, ukupne dužine 22,5 km (Prosek-Bancarevo 9,4 km, tunel Bancarevo oko 700 m, Bancarevo-Crvena Reka 12,4 km).

Na celom istočnom kraku od Niša do Dimitrovgrada urađeno je 87 mostova, pet tunela (Bancarevo, Sopot, Sarlah, Pržojna padina, Progon - ukupne dužine 2,6 km), pet saobraćajnih petlji, 12,5 miliona kubnih metara iskopa, nasipa od 9,5 miliona metara kubnih materijala i oko 780.000 tona asfalta.

Tunel Bancarevo, koji se takođe pušta u saobraćaj, opremljen je najsavremenijim sistemima koji omogućavaju bezbedan saobraćaj, a svim tim sistemima upravljaju obučeni timovi iz jedinstvenog Tehničko-operativnog centra, koji se nalazi kod tunela Bancarevo i iz kojeg se prati saobraćaj na još dva tunela na istočnom kraku - Sopot i Sarlah.

Ukupna vrednost izgradnje istočnog kraka Koridora 10 procenjuje se na oko 476 miliona evra, uključujući i dodatno izvedene radove kao posledica izmene projekata.

Istočni krak Koridora 10 povezuje Srbiju sa Bugarskom, ali je važna i kao tranzitni koridor preko kojeg se odvija saobraćaj između centralne Evrope i Turske ka Bliskom istoku.

Ovaj autoput povezaće dva okruga, Nišavski i Pirotski, sa oko 450.000 ljudi, velike privredne centre u ovom delu Srbije, Niš i Pirot, obezbediti lakšu vezu istočne Srbije sa najbližim aerodromom "Konstantin Veliki" u Nišu, kao i bolju vezu sa turističkim destinacijama u ovom delu Srbije, kao što je Stara planina.

Autoput je, pored povezivanja Srbije sa zemljama EU, važan i zbog veće bezbednosti u odnosu na magistralne puteve, kao i zbog očuvanja nacionalnog parka Sićevačka klisura.

Izgradnja istočnog kraka Koridora 10 počela je 2010. godine.

Bonus video:

(Espreso.co.rs / Agencije)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.